lördag 12 mars 2016

Gårdagen, en helt okej dag...





Nä så farlig var inte gårdagen.
Den flöt faktiskt på i ett rasande tempo och jag hade fullt upp hela dagen.
Tidig morgon tog jag min kära Dramaten (bilden) och bussade in till byn.
Jag var på affären strax efter 08.
Jag handlade som vanligt med självskanningen, tycker att den är helt superb.
Så packade jag ner allt i min kära Dramaten och så gick jag till bussen.
Åkte hem 08.45, ni ser jag är ganska så snabb när jag handlar.
Nu var det förvisso ingen storhandlingen, då hade det inte räckt att stoppa ner i kärran men runt tre stora kassar ryms i den i alla fall.
Helt klart den bästa julklappen.
Den underlättar verkligen för min nacke och axlar då jag slipper bära tunga kassar.

Väl hemma packade jag upp varorna, ställde i skafferi och frys men när jag öppnade kylskåpet och skulle ställa in grönsakerna så fick jag för mig att det var länge sedan jag skurade upp mitt kylskåp så det fick bli det först.
Fram med hink, trasa och svamp och oj så fint och rent det blev.
När jag var klar kunde jag ställa in allt i kylskåpet med en mycket nöjd min.
Jag kan allt ibland...

Sen startade jag nästa projekt.
Tvättning.
Jag har ett par fina gardiner som Midi eventuellt vill låna till sitt vardagsrum.
Upptäckte att dom gulnat lite av liggandet i garderoben så jag gick ner i källaren och startade tvättmaskinen.
Och blev glad när jag tog ut dom för det gula hade försvunnit tack och lov.
Funderar själv över varför jag inte hängt dom någonstans för dom är jättefina.
Sen av bara farten blev det två maskiner till.
Hennes sängkläder och lite handdukar.
Körde förtvätt oxå för det har legat ett tag.
Nu har jag bara ungefär halva hennes "tvättkorg" kvar och sen är det rent när hon flyttar.
Det kanske blir så snart som nästa helg.
I början av veckan valde hon tapeter till alla rum, golvmattor och bänkskivan till köket.
Renoveringen går ganska så snabbt har det visat sig.

Å så kom min älskade Mini för mammavecka.
Det var så himla mysigt att få krama om honom riktigt hårt.
Han är snart 17 men har inget emot att krama mamma, det finns ingen genans hos honom så han är inte för gammal än för det. *L*

Vi åt middag, pasta och fläskfilégryta med starka korvar.
Å så kom överraskningen, han hade laddat hem det två sista filmerna av Hunger games, Mockingjay del 1 och 2.
Vi har ju sett de tidigare filmerna tillsammans.
Sista filmen kom ut i November-15 och jag gav mina ungdomar biocheckar så att dom kunde se den. 
Själv klarar jag inte av att gå på bio, trångt och mycket folk så jag har vackert fått vänta tills det gått att ladda ner den.
Sonen har haft koll och nu gick det.
Vi såg filmerna i min säng med en massa filmgott förstås.
Å den var väldigt bra, lite scary på sina ställen men jag var förberedd för jag har läst böckerna.

Vi hade det riktigt trevligt med  härligt Fredagsmys!

I dag skiner solen.
Mini ska åka in till byn och möta upp sin/sina syster/systrar.
Vet inte om båda ska med.
Dom ska gå på byn och sen ska dom hem till Maxi och ladda inför finalen i Melodifestivalen.
Dom kommer inte hem förrän i morgon.
Det går inga bussar så sent och dom vill inte gå.
Så jag blir ensam igen men det är okej.
Hade det så fint igår att jag kan leva på det ett bra tag.

Nu mer kaffe och ni alla fina ska ha en härlig dag!

Kramen om!





8 kommentarer:

  1. Godmorgon fina du! Här är det dimmigt som sagt var...Blir en lugn lördag vad jag nu vet...Ha en härlig lördag'
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt med lugn helger!
      Kram och ha det gott!

      Radera
  2. Låter tidigt för mig hade inte orkat handla så tidigt hi hi men skönt när det är gjort. Att få den energin att städa ut är ju så skönt o efteråt må man bra! låter mysigt med film o gott o så klart skall han kramas med mamma fast han är 17 :) hoppas du får en lugn dag o drick ditt morgon kaffe för det gör jag med åh gud så gott :) kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan förstå det, jag är oftast ganska ensam när jag handlar, nästan bara jag och personalen.
      Men jag gillar att det inte är så trångt, mitt huvud fungerar bättre då.

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  3. Hej från Strömstad. Sitter här medan sonen lagar middan. En annan har det bra.
    Dramaten är perfekt att ha. Min har jag haft sen 2007, börjar bli lite utsliten nu. Men det är perfekt att ha när man handlar.
    Mysigt värre med filmkväll med sonen.
    Ha en bra lördagkväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du blir ompysslad!
      Kram och ha det så gott!

      Radera
  4. Mysigt med filmkväll med sonen. Sånt är värt mycket.
    Jag har också en Dramaten, en riktig trotjänare som jag haft sen 2007. De är perfekta att handla i och att frakta saker till tippen.
    Kram från Strömstad (sitter här vid datorn medan sonen lagar middagen) En annan har det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi hade det jättemysigt men så är min son en riktigt charmant yngling!
      Kram, kram

      Radera