torsdag 3 mars 2016

Känner mig frusen...





Det är grått och igenmurat ute.
Inte särskilt kallt, bara -4 grader.
Men jag är frusen och det kan ju förstår bero på att det inte är så varmt inne än.
Värdfolket eldar med ved när dom är på hemmaplan och på morgonen brukar det vara lite kyligare här än senare på dagen.
Men det kan ju förstås bara sitta i mig oxå.
Vissa dagar fryser jag konstant, det kan vara en sån dag...

I går gick jag ut på en promenad bort till närbutiken.
Jag hämtade ut mitt paket med medicin från Apotea så nu har jag bunkrat upp igen.
Klarar mig ett tag nu.
Det var mulet igår med så promenaden var lite tråkig.
Träffade på en gammal  klasskamrats föräldrar som hejade så glatt och bytte några ord.
När jag kom hem så bäddade jag ner mig under varma plädar och hör och häpna, jag somnade och sov en stund.
Det var så härligt och så länge sedan jag kunnat sova siesta fastän jag provat.
Det där som nattsömnen går i skov.

Jag vaknade av att Mini kommit hem och pysslade lite i köket.
Gick upp och hejade och frågade hur dagen varit.
Han svarade och sen undrade han om det skulle bli pannkaka till middag eftersom han sett bunken med smet i kylskåpet.
Jajamän sa jag men det blir bara till dig, själv ska jag äta panerad rödspätta med stuvad spenat och kokt potatis.
Hittade rödspättan i frysen, jag och Midi åt det för några veckor sedan.

Jag ställde mig och stekte pannkakor medans grabben såg på PLL.
Så serverade jag pannkakorna med drottningsylt, grabbens favorit, och så åt vi middag tillsammans.
Sen försvann Mini för att gå genom hela matteboken.
Idag har han nationella prov i matte, hela 4 timmar ska han sitta och svettas.
Nu är sonen duktig i matte så det ska väl gå bra.

 Planen för dagen innehåller mer vila, jag är fortfarande utmattad sen Måndag och Tisdag.
Det tar så många dagar för mig att komma tillbaka när jag gjort mer än jag orkar.
I eftermiddag när Mini kommer hem blir det en maskin tvätt som ska köras.
Tvättar alltid på Torsdagar när Mini ska växla boende på Fredag.
Vill skicka med honom rena kläder så inte pappan ska behöva tvätta direkt han kommer.
Mer än så blir det inte idag.
Jo jag ska ju fundera över Minis middag.
Har ju sk fastedag själv så jag ska äta soppa idag.
Egentligen brukar jag äta sallad på Torsdagar men idag är jag sugen på soppa.

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Ja, huga för vintern säger jag med!
    Idag ska det städas här....Blir en fin helg då dottern kommer hem :)
    Ha nu en så bra dag du kan

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vintern är inte rolig alls, nu borde det bli vår, fort!
      Kram

      Radera
  2. Skönt att kunna sova en stund på dagen, folk tror nog att jag har det bra som går hemma o kan sova när jag vill men så enkelt är det inte , att ligga med denna förba...e korsetten är störigt o inte alls skönt. Skulle behöva va ledig o vila upp mig sen....*s* skönt att kylan har släppt ett tag, låter gott med pannkakor mums ha en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter inte så trevligt att sova med korsett, kan förstå att det inte är så behagligt.
      Jo jag gillar siestor men det är sällan att det fungerar, bara vissa perioder.
      Kram

      Radera
  3. Här är vädret lika tråkigt, men idag gör det inte så mycket då jag ändå ska städa. Pannkakor går alltid hem hos mina barn, det är som det inte får nog av det..Du får ta och vila så du återhämtar dig.

    Önskar dig en lugn dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska man städa så kan vädret lika gärna vara tråkigt!
      Kram

      Radera
  4. Usch för att frysa! Jag bodde i hus när barnen var små och vi eldade i kamin. Det var nästan frostgrader när vi vaknade och det var verkligen inte nåt kul att gå på toan som var iskall. Nej, nu trivs jag mycket bra i min varma lägenhet fast den var också iskall första vintern jag bodde här. Men hyresvärdarna fixade till det efter mycket om och men så nu är det helt ok.
    Visste inte att du börjat så nyss med 5:2. Vad roligt! Då kan vi följa varann! Jag har valt att dela upp kalorierna i flera måltider. Har klarat av 2 fastedar nu, ganska så lätt tycker jag ändå även om jag känt mig lite sugen ikväll men nu är det snart läggdags. Min syster har ätit 5:2 i några år och det fungerar jättebra för henne och det känns skönt att jag äntligen kom igång. Har funderat på det väldigt länge. Tack ska du ha för lyckönskan!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har känt mig frusen hela dagen även om temperaturen steg inomhus.
      Inte roligt att frysa alls tycker jag.

      Det där suget blir mindre och mindre för varje vecka som går, så blev det för mig i alla fall.
      Tycker oxå att det är väldigt bra "diet/livsstil", då man bara behöver tänka riktigt ordentligt kalorimässigt två dagar i veckan.
      Sen att man givetvis måste tänka på vad man stoppar i munnen de andra 5 dagarna är självklart om man nu vill gå ner i vikt och minska måtten.

      Roligt att du kommit igång!

      Kram

      Radera