tisdag 22 mars 2016

Lite orolig...





...har jag allt känt mig för att ställa mig på vågen.
Har man varit på kryssning så har man.
Å har man njutit av god mat och dryck så har man gjort det.
Trodde att jag skulle ha gått upp i vikt men döm om min förvåning då jag faktiskt gått ner.
Inte så mycket som vanligt men ner i alla fall.

- 0.3 kg trots kryssning, det trodde jag aldrig.
- 10.1 kg totalt.
Det känner jag mig nöjd med.
Å roligt är att mäta kroppen.
Jag hittade ju ett måttband för 2 1/2 vecka sen så jag har ju inte kunnat mäta sen jag började med 5:2 men på dessa 2 1/2 veckor så har jag minskat 6 cm i midjan.
Sånt är kul att se och ger motivation för att fortsätta.

I dag har jag, som jag skrev igår läkartid.
Men det är inte förrän i eftermiddag.
Efter det mötet ska jag gå till Midi och äntligen få se lägenheten.
I går orkade jag inte då jag kände mig förkyld med aningens feber.
I dag känns det bättre.

Nå jag ska i alla fall hälsa på henne.
Hon bestämde i går att vi i såna fall ska äta middag tillsammans.
Hur det nu blev så ska jag tydligen göra stuvade makaroner hos henne.
Just stuvade makaroner är något hon har önskat lite titt som tätt hos mig.
Så jag får göra det så att jäntungen blir nöjd. *L*
Det ska i alla fall bli himla roligt att se hur hon har fått till det.
I går ringde hon och sa att hon köpt sig en tv.
Givetvis en platt-tv och en ganska stor sådan.
Å hon var så glad för att hon nu kan titta på tv.

 Nu ska jag dricka svart kaffe då jag inte orkat gå i väg och köpa mjölk men jag gör det i eftermiddag när jag varit hos läkaren.

Ha en skön dag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Ja klart det ger en mersmak att tappa vikt, att kunna unna sig ibland är ju ok du är duktig. Kul för henne med stor platt tv :) hoppas ditt besök går bra o njut av dagen o hoppas du inte blir mer sjuk kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättehärligt att hälsa på Midi och så fint hon har det.
      Supermysigt!

      Kram

      Radera
  2. Vad roligt att det ger resultat med 5:2. Det har det gjort för min syster och det verkar som det gör det för mig också, lite långsamt kanske men man får ha tålamod.
    Det bästa är ju att man går ner runt midjan, det var därför jag började för jag har en envis gravidmage som inte velat ge med sig men nu börjar jag se små resultat. Yippee!
    Klart Midi ska ha en stor platt-TV! Då ser man bra :) Det var länge sen jag åt stuvade makaroner...nu sitter jag här och blir hungrig, jag har en fastedag idag....hehe
    Kramen igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det emellanåt går långsamt och vips har det försvunnit mycket någon vecka här och där.
      Därför är måttband bra för där brukar det synas resultat även om man inte gått ner så mycket!

      Kram

      Radera
  3. Ett gott betyg och en bra kock är när ens barn tycker att "inget smakar så gott som mammas mat". "ler" Hur blev du intresserad av matlagning ?
    Stor kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svarat i dagens inlägg!

      Kram

      Radera
  4. Bra jobbat med vikten! Låter som att du funnit en metod som fungerar.
    Jag sitter också och dricker svart kaffe... och samlar krafter för att ta tag i en stor hög med tvätt som tornat sig upp i tvättrummet.

    Ser dock ut att bli en fin dag!
    Ha det fint! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den här metoden fungerar bra för mig.

      Kram

      Radera
  5. Jag är så imponerad hur duktig du är med dina matvanor o 5:2. Att du lyckats gå ner så mycket:) Grattis ! :) Kram till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dessan, det är roligt att det händer något och att vågen alltid visar på minus.

      Kram

      Radera