lördag 5 mars 2016

Lördag då...





I går hade jag en trevlig kväll helt för mig själv.
Särskilt ensam var jag inte då jag mest pratade i telefonen hela kvällen och en bit in på natten med.
Ibland så glömmer man helt enkelt bort klockan.
Jag höll på att svimma när jag såg hur mycket den var då jag avslutade det sista samtalet.
Puh så det kan bli.

Jag hann med finaste Pappelino, min morbror och så en gammal bekant som jag inte pratat med på flertalet år.
Inte illa pinkat så att säga.

I dag är det som sagt en helt annan dag, en Lördag!
Jag får se om Midi kommer hem idag eller om hon fortsätter sova hos sin syster.
Bägge två jobbar helg och Midi har två morgnar då hon börjar 07.00.
Härifrån går inga bussar så tidigt på morgonen så det har varit lättare för henne att sova hos sin syster.

I Tisdags hämtade hon nyckeln till lägenheten.
Hela lägenheten ska renoveras upp då det inte är gjort något i den på över 15 år.
Nu bestämde Midi att hon kan vänta några veckor att flytta in så kan dom börja med renoveringen redan nu.
Annars skulle de ske inom ett år men så mycket mer bökigt om man bott in sig och sen måste hålla på att flytta runt möblerna.
Så det här blev det bästa möjliga sceneriet för henne.
Oj så skoj det kommer att bli när hon valt tapeter och mattor, så fräsch lägenheten blir.
Jag är jätteglad för hennes skull.

i övrigt är livet som vanligt, varken bättre eller sämre.
Vädret ute är tråkigt men inte så kallt, bara -1.
I går kom det en del snö, så denna vinter är ännu ej över.
Nåja, våren lär komma någon gång framöver.

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Visst är det knepigt hur fort tiden swishar i väg då man pratar i telefonen. Helt otrooooligt.

    Nu får du Ha en fortsatt fin lördag.

    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas din Lördag blev fin den med!
      Kram

      Radera
  2. Här varit en lite jobbig lördag som du sett på min blogg
    Men nog ska det bli bra....får nu vänta ett par dagar då det är helg
    Lite bättre ska det bli ikväll :) Vi ska till min kusin A på besök Ska bli trevligt att se deras nya hus!
    Ha en fortsatt bra lördag o kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste att besöket var trevligt.
      Kram

      Radera
  3. Ja våren kommer väl även om det inte ser ut så nu. Här är det regn och disigt i dag. Ha en skön kväll och kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förhoppningsvis, förhoppningsvis!
      Kram

      Radera
  4. Fick du min kommentar? Det blev så konstigt när jag skickade iväg den...
    Nej nu vet jag! Jag skrev nog aldrig mitt namn.
    Ok jag skrev i alla fall att jag önskar dig också en härlig lördagskväll.
    Och att det är roligt att dottern ska få lägenhet. Spännande med renovering. Härligt att det blir klart innan hon flyttar in. Blir så bökigt annars.
    Vad skrev jag mer? Jo, det där med att prata i telefon är inte riktigt min grej. Har en vän som jag pratar med ibland men det blir längst en timma. Sen blir jag rastlös.
    Lördagskram till dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du den kommentaren måste ha försvunnit ut i cyberrymden tror jag.
      Ja det blev ju jättelyckat att dom renoverar innan hon flyttar in, det kommer att bli fint och fräscht.

      Alla gillar inte att prata i telefon men jag är inte sån...'L*
      Ha en fin Söndag!
      Kram

      Radera
  5. Det är klokt val av din dotter att låta dem renovera hennes lägenhet före flytten. Sen är det ju så mycket trevligare att flytta in i en fräsch lägenhet =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kommer att bli jättebra för henne!
      Kram och ha en fin Söndag!

      Radera