måndag 7 mars 2016

Nämen, det har ju snöat...





Vaknar upp till en ännu lite vitare värld.
Det har snöat i natt.
Den där våren känns mycket långt ifrån just nu.
Kan det inte bara sätta igång och töa?
Så all denna snö försvinner.

Tänk att det alltid finns något att gnälla om! *S*
Men snö och jag, nej det går verkligen inte ihop.
Jag föredrar en sommar som regnar bort än en vinter, kall och full av snö.
Nu tycker nog många att jag är lite tossig men det är dagens sanning.

I dag hade vi tänkt att åka och titta på Midis lägenhet men hon sa igår att hon inte tyckte det var lönt då arbetarna är där hela dagarna.
Så det skjuter vi på tills en annan dag.
Tids nog hinner jag se hennes fina lägenhet.

Detta innebär att dagen står helt öppen för mig.
Lägenheten var planen för dagen och så en snabbtitt till affären för att köpa mjölk.
Nåja, mjölk kan jag köpa på närbutiken så det löser sig.
Jag dricker ogärna kaffe utan mjölk, tycker att det är mycket godare än svart.
Nog för att jag kan dricka svart kaffe men får jag välja..

Nå jag har inga planer för resten av veckan heller.
Jo lite tvättande ska jag väl åstadkomma men inga planer utanför hemmet.
Jag får ta det lite soft och försöka vila upp mig inför kryssningen nästa vecka.
Se det är nära nu.
Så mycket snart får jag träffa Älskade E.
Det ska bli så roligt!

Ha nu en riktigt Glad Måndag alla fina!

Kramen om!

12 kommentarer:

  1. Oj, ni har fått snö! Här har det inte kommit någon snö än åtminstone!
    Nå nu är bilen på reparation. Får den imorgon :) Sen så ska vi o handla ett nytt kylskåp idag el imorgon!
    Ha en bra måndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har snöat hela dagen lång, inte alls roligt.
      Hoppas ni hittar ett kylskåp som passar hos er.
      Kram

      Radera
  2. Skönt med tomma dagar, oj va snö du har låter som en skön dag ändå :) kul med lägenheten för din dotter stor kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir jättebra med lägenheten för henne.
      Ja vi har massor av snö, inge roligt alls.
      Kram

      Radera
  3. Det har snöat här med inatt. Men nu är det 2,7 plus så det töar bort som tur är. Vill inte heller ha vinter mer. Det är så krångligt med permobilen då.
    Kul med dotterns lägenhet. Vilken tur hon får renoverat innan hon flyttar in.
    Ha en fin dag! Kram
    (minadagarnu.blogg.se )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan förstå att det blir krångligt med permobil både vid snö och slask.
      Tack, min dag har varit okej om än något trött.
      Kram

      Radera
  4. Så roligt att ha en kryssning att se fram emot. Själv så ska jag och vårt yngsta barnbarn Emelie ta tåget till Stockholm för att se finalen på Mello.Samtidigt hämta upp Dotter och barnbarn nr 2 i Uppsala. Ska bli kul. Hoppas att du kommer på nåt skoj att göra den här veckan...
    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli så roligt att dels komma hemifrån och så träffa Älskade E under trevliga former.
      Vad roligt att ni ska i väg och se Mello, kan förstå att barnbarnen uppskattar det!
      Kram

      Radera
  5. Snöat har det gjort hos mig med.
    Jag blir lite sur över att det ska snöa i tid och otid :(
    Vilken trevlig vecka du kommer att få nästa vecka. Glad för din skull :) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig.
      Tycker att vi kan få slippa snön nu.
      Jo jag ser fram emot kryssningen, det kommer att bli skoj om jag bortser från restider.
      Kram

      Radera
  6. Det kallas väl April väder när det aldrig slutar snöa :) Hos oss är det nog inte färdigsnöat ännu. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja inte redan i Mars va?
      Jag tyck det fortfarande är vinterväder...
      Kram

      Radera