tisdag 15 mars 2016

Nu blir det ett nättare uppehåll...





...på några dygn.
Jag kliver upp så tidigt imorgon att jag inte kommer att ha tid att starta upp datorn.
Jag ska ju på resande fot.
Vist skulle jag kunna blogga från mobilen men jag tycker inte om det, bara himla krångligt.
Så det blir en paus fram till Fredag då jag vaknat till liv igen.

I går blev en trivsam dag.
Jag fick lunchfrämmande.
Allra käraste Beda tittade in.
Och som vanligt så hade vi det jättetrevligt.
Samtalen går högt till lågt.
Och alldeles lagom är alltid hennes besök.
Jag kan vara fokuserad och alert den timmen hon är hos mig.
Jag blir inte så in i bengen trött av att vara social under så pass kort tid.
Men det är oerhört trevlig och jag är tacksam att hon dyker upp hos mig titt som tätt.

Sen kom Mini hem tidigare.
Han var hos tandläkaren vid lunch och blev ledig resten av dagen.
Det var härligt att få hem honom och vi satt en bra stund i köket och pratade.
Han hade köpt med sig lunch från Subway så jag behövde inte tänka på det.

Till middag blev det två rätter.
Mini fick pasta med fläskfilégryta.
Jag och Midi åt potatis och purjolökssoppa med broccoli.
Hade tänkt att koka en egen soppa men jag iddes inte.
Hade en pulversoppa i skafferiet som jag vispade ihop.
Sen kokade jag färsk broccoli och la i soppan så att den skulle bli mer matig.
Broccolin var god men jag tycker inte att pulversoppan var något vidare.
Den gör jag inte om.
Men eftersom jag har fastedag nr två idag så får jag faktiskt vackert äta upp det som blev kvar av soppan.

Under kvällen låg jag mest och tittade på tv.
Midi kom in till mig och la sig i sängen och ville surra.
Om vad?
Jo om lägenheten så klart.
Hur fint och bra allt kommer att bli där.
Hur nöjd hon är över att den blir renoverad innan hon flyttar in.
Vi pratade om hennes möbler, allt nytt hon har köpt och att hon ska köpa sig en tv när hon får sin lön.
Hon är så underbart mysig att prata med.
En helgo tjej.
Å så frågade gullungen om jag kunde grädda pannkakor och frysa in till henne.
Tydligen finns det inga godare pannkakor än mammas och självklart ska jag göra det.
Å så jag kommer att sakna henne här hemma när hon flyttat.
Det blir väl som en separation på nytt kan jag tänka mig trots att jag redan gjort sådana två gånger med henne innan detta.
Men hon får det bra och det är huvudsaken.

I dag klev jag upp före tuppen, som vanligt.
Planen för idag är att åka in till byn fram och åter.
Tänkte hinna på övergång.
Ska handla lite mer mjölk hem och så måste jag köpa tandkräm så ungdomarna kan borta sina tänder när jag är borta.

Så blir det nog att köra en tvätt till.
Hittade mer sängkläder i går (som är Midis) som jag missade sist jag tvättade.
Alltid är det något och det gäller att ha både ögon och hjärna med sig.

Nu får ni ha det så jättebra alla fina!
Vi ses på Fredag!

Kramen om!



24 kommentarer:

  1. Önskar dig en riktig skön, rolig och avkopplande kryssning =) Helt naturligt att det framkallar starka känslor när barn flyttar hemifrån. Mycket blandade känslor tycker jag att det blev i mig när mitt äldsta barn " sonen" (Och mitt näst äldsta barn "dottern" flyttade hemifrån första gången) Glädje och saknad och lätt förvirring blev det. ;) :) (Min dotter har ju flyttat hemifrån och flyttat tillbaka hem igen ett antal gånger så då känns det inte lika hemskt längre när hon bestämmer sig för att flytta ut. Men första gången var det riktigt jobbigt när hon flyttade hemifrån det minns jag... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, jag tror själv att det kommer att bli döskoj.
      Och att få träffa och umgås med Älskade E, vilken bonus det blir.

      Jo nog var det jobbigt första gången Midi flyttade hemifrån.
      Hon var bara sexton och började andra året på gymnasiet på en skola norröver.
      Det var dit hon flyttade efter studenten men som det nu blev hamnade hon hemma här igen.
      Nu är jag glad att vi bor i samma by så det blir inte svårt att hälsa på.

      Kram, kram

      Radera
  2. Det låter som en härlig dag och visst är det tomt när barnen flyttar men skönt att veta att dom har det bra. Ha en skön dag. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog är det så.
      Och ja dagen blir lite lätt påtande inför kryssningen.

      Kram

      Radera
  3. Godmorgon! Hoppas att du får en härlig resa o att du får ladda upp batterierna!
    Kramen om <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, det hoppas jag på oxå.
      Ha en fin dag!

      Kram

      Radera
  4. God morgon ..ja det förstår jag att du inte hinner hålla på med datorn, viktigast är att du har skoj nu o kanske tar lite bilder som du visar oss sedan ;) ja skoj för henne att flytta in i en helt nyrenoverad lägenhet :) mys på o ha en fin dag o ha det super trevligt på resan njut! kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva det ska jag verkligen, njuta av resan alltså.

      Ha det så gott!
      Kram

      Radera
  5. Ha en riktigt trevlig resa och skratta mycket .... /Mormor 🌞

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du, jag ska göra mitt bästa!

      Kram

      Radera
  6. Det där med att barnen flyttar hemifrån är alltid en omskakande upplevelse. Man kan nog reagera olika på det kan jag tänka. Faktum är att jag först tyckte det var skönt men sen saknade jag min gumma så jag nästan grät. Men efterhand har jag accepterat faktum. Sina barn har man bara till låns, smärtsamt men sant. Att de sen vill umgås med en blir ju bara en enda stor bonus.
    Hoppas du får en riktigt fin resa!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vänjer sig givetvis.
      Midi har redan hunnit flytta hemifrån två gånger, första gången var värst då hon bara var 16 och gick skola på annan ort.
      Så det kommer att gå bra även om jag kommer att sakna hennes fina sällskap.
      Är glad att jag fått rå om henne lite extra.
      Min äldsta jänta flyttade hemifrån för nästan två år sedan.
      Det gick det med.

      Tack, jag tror denna resa kommer att bli härlig!

      Kram

      Radera
  7. hej söta vill bara titta in och önska dig en trevlig kryssning, har inte hunnit in innan då jag har legat inne.. Men njut nu av din resa och ät och må gott och ha så kul som du bara kan..

    Kramar om <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du, resan ska bli skoj!
      Vad tråkigt att du legat inne, något allvarligt?
      Kram och ha det bäst!

      Radera
  8. Hoppas du får en trevlig resa! :)

    SvaraRadera
  9. Ha nu en helt underbar kryssning och njut av allt. Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack den var mer än njutningsfull!
      Kram

      Radera
  10. Önskar dig en alldeles underbar resa!
    Ha det fint och njut av dagarna <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var supermysigt att komma i väg på kryssning!
      Kram

      Radera
  11. Kan tänka mig att det känns lite dubbel... det där när våra barn ska flytta hemifrån. Det blir så tomt o tyst. Men konstigt nog vänjer man sig...men jätteroligt är det när dom kommer hem, sover över o hälsar på :)) Ha det fint. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo man vänjer sig, jag har ju som sagt redan gjort det två gånger med henne.
      Jobbigast var första gången då hon flyttade till annan ort för att gå gymnasiet.
      Då kändes hon alltför ung för att inte bo hos mig. *L*
      Hon klarade sig givetvis med bravur så jag vet att det kommer att gå bra för henne.

      Kram

      Radera