måndag 14 mars 2016

Ny måndag och jag sitter här...





Jag borde väl ha försökt sova lite längre men jag gav upp kl 05.00.
Var precis in till Midi för att kolla om hon var vaken och fick ett njae.
Men nu är hon uppe och sitter och fixar till sig inför arbetsdagen.

Ny vecka alltså och min kryssning på Onsdag.
Känns mer och mer att det ska bli roligt att åka i väg och göra något annat än det vanliga.
Tack och lov är ungdomarna så stora att dom reder sig själv utan mig.
Jag brukar vanligen inte åka bort då jag har Mini här men detta blir undantaget som bekräftar regeln.
När han är hos mig så vill jag vanligen vara hemma, umgås och pyssla om honom.
Å skämma bort honom med min tid och kärlek.

I går blev en något bakvänd dag då mycket strulade.
Testade att ta två Melatonin igen och fick samma resultat som senast, helt bombad i hjärnan.
Vaknade skittidigt men kunde inte kliva upp.
När jag äntligen  orkade mig ur sängen så satte jag mig i köket och bara stirrade på ingenting som ett fån.
Därefter hade jag tillräckligt med styrka för att ställa mig upp.
Jag kokade kaffe och såg så att säga fram emot dagens första mugg.
Gissa om jag blev förvånad när jag hällde upp hetvatten, jag hade glömt att lägga i kaffe.
Bara göra om och göra rätt.
Fnissade för mig själv och sa att du är f-n inte riktigt klok Millan.

Så blev det dags att koka fläskläggen.
När det kokat upp skulle jag lägga i lök och alla kryddor och vad händer när jag häller ner löken, jo splash med hetvatten på min underarm.
Jo det gjorde riktigt ont, kan jag tillägga.
Jag smörjde in med kylbalsam.
Jisses så det sved, länge, länge och nu har jag en mycket fint rött brännmärke på underarmen.
Lite ömt är det fortfarande.
Tänk om jag kunde sluta skada mig själv, kan vara så fruktansvärt klantig, då jag oftast är så ofokuserad.

Vi åt rotmos och fläsklägg och det var himmelskt gott.
Så skulle jag koka kaffe efter maten.
Jag gjorde i ordning perkolatorn och var på väg att sätta i kontakten.
Då kom jag på att jag glömt att fylla på vatten.
Jag gör det och sen går jag och pratar med ungdomarna.
När jag kommer in till köket igen så ser jag att jag glömt att stoppa i kontakten i väggen så kaffet var inte klart.
Mon djö, mon djö, ja vad finns att säga mer än att det inte riktigt var min dag igår.

Totalt tomt i kolan typ...

Denna vecka lägger jag mina två fastedagar idag och i morgon.
Har ju inte gärna lust att ha fastedag på Torsdag då jag är på kryssningen.
Tur att man kan vara lite flexibel i den här dieten.

Nu ska jag koka kaffe (försöka få till det rätt) och snart ska jag klä mig för en liten promenad till närbutiken.
Jag får dock vänta en timme till innan det öppnar.

Ha en strålande dag alla fina!

Kramen om!




14 kommentarer:

  1. Vi är verkligen lika du o jag :) jag vill inte heller åka bort om sönerna kommer hem. Har vi bokat att åka iväg någonstans, då avbokar vi allt o är hemma. Dom är värd allt för oss...som för dej. Det vet jag. Nu hoppas jag att du får det suuuuupertrevlugt när du åker iväg på onsdag :)) önskar dej en trevlig resa vännen. Kramen till dej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det kommer att bli riktigt skojigt känner jag.
      Det enda tråkiga är ju att jag missar dagar med Mini men det får jag ta igen nästa gång han är hos mig.

      Kram och ha en fin dag!

      Radera
  2. Godmorgon! Usch, inte kul att få hett vatten på sej!
    Idag är det ju måndag o dags för Metoject sprutan...sen tjejträff ikväll också. Det tänkte jag mej på :)
    Ha en bra måndag
    Kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det var inte så roligt.
      Ser i dag att brännmärket är ganska så stort men nåja, är man klantig så är man.

      Kram

      Radera
  3. Åh nej det låter inte som en bra dag alls, dom där dagarna får vi alla nån gång tur att det inte blev mer än det blev. Klart att du inte skall fasta på din kryssning med allt gott som säkert finns där :) nej bättre att hålla igen innan hi hi usch för att bränna sig du får vara rädd om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du gårdagen var strulig, idag har jag en softare attityd och försöker tänka på vad jag ska göra.

      Oh nej, ingen fasta under kryssningen...vore himla tråkigt!

      Kram

      Radera
  4. Vad kul att du ska åka iväg på kryssning, man behöver få komma iväg på lite skoj och det gör ju så mycket att få göra något.. men det är ju alltid skönt att få komma hem igen.Usch vilken otur och det kan göra rejält ont när man får de på sig =( klart att du inte ska fasta när du åker du ska njuta och äta gott och bara ha det bra.. de andra kan du ta när du kommer hem..

    Kramar om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp kryssningen blir kanonrolig att åka på.
      Självklart ska jag inte ha min fastedag på Torsdag (som jag vanligen har), jag tar två dagar på raken nu innan resan.

      Kram, kram

      Radera
  5. Stackars dej som brände dej! Sånt där gör ju riktigt ont! Min sömn är helt rubbad också. Idag vaknade jag halv sex när jag ska upp kl 06. Nåja, fick städa rejält innan jobbet istället och det behövdes ju :) Kram till dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt när sömnen inte vill sig.
      Själv är jag så van att jag blir nästan perplex om jag någon gång får sova en bra natt.
      Städa innan jobbet, du får se det så att du slapp sen. *L*

      Kram

      Radera
  6. Huvvaligen! För sådana där dagar då allt går åt pipsvängen. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du nog går det åt pipan vissa dagar!
      Kram

      Radera
  7. Hjärnmos är inte att leka med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är ju inte det och likt förbenat måste man stå ut med det!
      Kram

      Radera