onsdag 30 mars 2016

Ovaggad natt...





I natt blev det näst intill ingen sömn alls.
Bara låg och tittade i taket men inget hände.
Jag testade en av kombinationerna min läkare tyckte att jag ska prova men det hjälpte verkligen inte ett dugg.
Sen blev det ju knappast bättre av ryggskottet jag drog på mig igår.
Jäklar så ont det gör.
Tyckte inte jag gjorde något märkvärdigt, böjde mig ner för att ta upp skorna och så small det till i ryggen och efter det var den inte att leka med.
Det kan ju förstås oxå ha bidragit till att natten blev så kass.
Inte så lätt att hitta en skön ställning.

Alltid ska det vara nåt, liksom!

Har tid för samtal i morgon men det måste jag avboka.
Känner att det inte blir bra då jag har så ont och är så trött.
Sen ser jag lite lustig ut när jag försöker gå omkring.
Nåja jag ringer och avbokar idag så jag slipper få en staffavgift.

I övrigt så var gårdagen lugn.
Jag försökte mig på den där promenaden men den var allt annan än skön.
Mini fick smörja in mig med liniment och så tog jag en tablett.
Hjälpte föga.
Jag hade min fastedag så jag åt soppan, den var jättegod.
La i ett halvt ägg oxå för att få i mig protein och så det där fantastiskt goda äpplet.
Ett granny Smith, och riktigt syrligt och gott.

Jag fick en kommentar igår som lyder såhär;

Själv tror jag inte på några bantningar. Man får inte i sig allt kroppen behöver genom dessa kurer. Bättre tänka på en livsstil och att äta allt (med måtta) ur kostcirkeln.

Jag kan hålla med till viss del.
Men om man nu lagt på sig för mycket som jag pga mitt psykiskt dåliga mående så kan man behöva en kickstart.
Ett snabbt resultat som motiverar mig att fortsätta gå ner i vikt.
Sen äter man verkligen inte dåligt med 5:2.
Det är nog dessa två fastedagarna folk reagerar på men det enda det handlar om är att äta väldigt lite kalorier de dagarna, max 500 som kvinna.
Jag äter soppa och frukt en dag och sallad (tonfisk, kyckling osv) och en frukt den andra dagen.
Ingen skulle tycka att det är särskilt konstigt om någon åt det en helt vanlig dag.
Man kan lika gärna äta tre mindre mål per fastedag, det gör man som man vill.

För mig är det inte ett dugg konstigt!

De andra fem dagarna äter jag med måtta.
Jag har en allsidig kost så jag får i mig allt ur kostcirkeln.

För mig är dessa fastedagar inte ett dugg svårt om jag jämför när jag mått som sämst och inte ätit (orkat äta) på flera dagar, då de basala funktionerna i kroppen inte fungerar.
Idag äter jag i mitt tycke regelbundet.
Jag äter frunch och middag samt en frukt varje dag.
Jag unnar mig lite godare mat på helgen men jag äter med måtta.
Jag tar en bulle eller kaka ibland till kaffet.
Jag lever ett gott liv när det kommer till maten.
Bra mycket bättre än det har varit.

Och jag svälter inte!

De flesta tycker alltid någonting rörande bantningskurer och det får de givetvis göra.
Det stör mig inte, ville bara förklara varför jag väljer att göra det jag gör.

Nog om detta.

Vädret ute är grått och tråkigt men jag ska för ryggens skull gå en promenad.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




12 kommentarer:

  1. Ja alla kan tycka vad dem vill, jag har ju tex inte gått ner för ingenting tog bort snabba kolhydrater o som du gör, våra kroppar är olika o svarar på olika saker min kropp mår bäst utan kh o mjölkprodukter så är det :) men stackare va trist med din rygg :( hoppas det ger med sig snabbt kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men vist är det så, alla har vi våra sätt!
      Kram

      Radera
  2. Det är ju jättebra att du hittat en kost som funkar för dej.

    Jag har ätit lchf sen dec-14. Det har funkat bra men nu försöker jag hitta det jag mår bra av. Har börjat äta frukt, potatis och hårt bröd nån gång då och då. Jag vill kunna ta av allt med måtta. Jag har tidigare haft problem med hetsätning men nu känns det som jag är på rätt spår.

    Hoppas ryggen blir bättre snart.
    Kram 🌹

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig provat lchf,tycker att det är en dyr diet, men alla är vi olika och man gör det som passar en själv!
      Kram

      Radera
  3. Bra att du hittat en kost som passar dej :)
    Här skiner solen idag också o det känns VÅR! Städning på gång, men nu först matlagning
    Ha en bra dag o hoppas att ryggen blir bättre snart
    Kram

    SvaraRadera
  4. Duktig du är:-) med 5;2 dieten.
    Aj aj för ryggskott! jag vet hur ont ryggskott kan vara.
    Ta hand om dig
    Krya på kram till dig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ryggskott är verkligen inte roligt!
      Kram

      Radera
  5. Jag fattar inte att du ens står på benen som inte sover ordentligt. Det är sååå jobbigt att vara utan sömn. Sen vill jag berömma dej igen...hur sjuuukkkttt !! :-))) bra du är och duktig du är som gått ner så mycket i vikt. Du har karaktär...det är det som saknas hos många. Kramis vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har karaktär när jag väl bestämt mig, dess emellan är den sådär..
      Kram

      Radera
  6. Fast jag tycker den kommentaren är lite rolig...5:2 är ingen vanlig diet. Det är ett sätt att få i sig mindre kalorier. Man äter allt ur kostcirkeln men på ett medvetet sätt så i mitt sätt att se så är det en livsstil. För 5:2 är precis som kommentarens sista mening: "Bättre tänka på en livsstil och att äta allt (med måtta) ur kostcirkeln." Så i sak har ju kommentaren inte rätt, för i 5:2 äter man verkligen ALLT, fast under två dagar ca 500 kalorier (jag fuskar ibland och äter ibland 600 eller 700, huvudsaken är att man mår bra och att det går framåt med midjemåttet eller bakåt kanske man ska säga...haha)

    SvaraRadera