lördag 26 mars 2016

Påskafton...





Jag är inte ensam hemma.
Det är så härligt att ha Mini här.
När han kom igår så satt vi länge i köket och pratade om än det ena än det andra.
Han är en så go och mysig kille.
Mammas hjärtegull.

Vi var bägge två ganska så trötta så ingen av oss var vaken länge.
Jag la mig redan 21 och låg och tittade på tv några timmar innan jag somnade.
Natten har varit skaplig, en av de bättre nätterna på sistone.
Vaknade givetvis alldeles för tidigt men det gör mindre, bara jag får sova 3-4 timmar på raken.
Å i går kväll så visade Mini mig timer funktionen till tv;n.
Jag har lätt att somna från tv;n och det är ju dumt att låta den gå hela natten.
Mycket praktisk att sätta igång timern och sen släcker tv;n sig själv.
Man skulle kanske tycka att jag borde ha kommit på själv hur man ska göra men, men det är många knappar att hålla reda på och det är mycket bättre att fråga Mini då han är så teknisk lagd.

I går när han kom så fick han sitt Påskägg av mig.
Givetvis ska man ha Påskägg oavsett ålder.
Och det är roligt att göra det där lilla extra för honom.
Man glädjer gärna sina barn, eller hur?

I dag har vi sol från en nästan klarblå himmel.
Det ser vackert ut.
Funderar om jag ska sätta mig på altanen en stund i eftermiddag.
Det lär vara varmt där med solen som värmer.

I övrigt tar vi oss en lugn dag och njuter av att vara ledig.
Mini har ju gått på Påsklov nu och han behöver vila upp sig då det har varit mycket i skolan under en tid.
Å jag har tur i år som får ha honom hela lovet.
Vi ska mysa och äta en massa god mat.
Jag har planerat.

Ha nu en toppendag alla fina!

Kramen om!

16 kommentarer:

  1. Ha en härlig Påskafton!
    Här blir det lax i ugn till lunch. Ikv har Påskbrasa :) Väntar på att höra av väninnan Gun också
    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lax är gott, det ska jag göra på Annandag Påsk.
      Kram och ha det gott!

      Radera
  2. Låter ju hur mysigt som helst, jag blir ensam efter maken går till jobbet, men i morgon skall jag träffa min yngsta o barnbarnen så härligt låter som ni skall ha en super mysig helg tillsammans hurra för det :) kram å fin påskafton

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt för det är inte så många gånger jag haft barn under Påskhelgen, den har alltid inträffat när x-maken haft dem.

      Kram

      Radera
  3. Påsklovet känns välkommet hemma hos mig. Blir lite mindre stress när barnen inte behöver fara iväg till skolan - även för mig som i vanliga fall ser till att de stiger upp, äter frukost och kommer iväg till skolan i rätt tid. Både mina barn som går i skolan har haft det ena provet efter det andra sedan vårterminen började.
    Blir jättestressigt för dem att prestera hela tiden. Helst för min son som går sista året i gymnasiet. Fortsatt mysig påsk ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tur som har en son som sköter sig själv om morgnarna.
      Nog för att jag oftast är uppe innan honom men han kliver upp själv och gör det han brukar på morgnarna.

      Kram

      Radera
  4. Tittar bara in för att önska dig en fin påskafton <3

    Påskakramar Christina

    SvaraRadera
  5. Ha en underbar och lugn helg tillsammans med Mini! /Mormor

    SvaraRadera
  6. Så härligt det låter - Mini hemma och solen lyser. Ha det fortsatt bra! Kram

    SvaraRadera
  7. Så härligt och visst ska dom få påskägg, dom är ju ens barn. Min äldsta är 41 och fortfarande mammas "lille" pojk. ha ha. Härligt att ha mini hemma då och kunna umgås och ha ledigt. Ha en skön söndag. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Påskäggen är ett måste.

      Kram

      Radera
  8. Låter som en mysig påskafton. Här hemma var vi utan gäster och så har jag det faktiskt
    gärna, det är så kravlöst. Inte ens barnbarnen har varit här under lovet som de brukar, Jo Milo förstås som är fyra år. Han sov över från söndag till tisdag. Det var första gången för honom. Jag vill bo här fick hans pappa höra när han hämtade.
    Ha en bra fortsättning på påsken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om kravlösa helger, de är sköna.
      Vi har inte heller gäster förutom idag då flickorna kommer över och vi ska äta Påskbuffé, men dom tillhör ju familjen så det blir lugnt!

      Kram

      Radera