söndag 27 mars 2016

Påskdagens buffé och annat...






I dag hade jag alltså alla mina ungdomar på Påskbuffé.
Vi hade en massa gott på bordet som;
Skinka, rostbiff, rökt kalkon, skivad leverpastej, cognacsmedvurst som var enrisrökt, vitlökssalami, mimosasallad, rödbetssallad, skånsk senap, ägghalvor, senapssill, skärgårdssill, köttbullar, prinskorv, potatis, brie,  jordgubbar, påskmust (både light och vanlig) och mamman fick ett glas rött vin.
Till efterrätt blev det kladdkaka med vispad grädde.

Kan lova att det var supergott.
Både jag och ungdomarna njöt av varje tugga.
Och som vanligt gick samtalen både högt och låg.
En dotter har jobbat hela helgen och en varit ute på krogen, kan säga att ingen av dom var sådär jättepigg, aningen trötta men det funkade ändå.
Skickade hem lite rester med tjejerna då jag hade dukat upp väldigt mycket mat.

Varför gör jag alltid så?
Jag tror nästan hela tiden att jag lagar mat för ett kompani.
I det mesta gör jag alltid för mycket men jag har blivit duktigare att inte laga så mycket bas.
Sovel kan man alltid frysa in.

Å sen efter tjejerna åkt hem så tog Mini hand om min dator och ominstallerade den och bytte operativsystem.
Tänk att ha en egen datasupporter i mitt hem.
Det tog sitt antal timmar men nu ska allt fungera bra och så har jag massor av plats på hårddisken.
Ni anar inte hur tacksam jag är för min son som är så himla duktig och som så gärna hjälper till.
Har lovat att fylla på hans mobil som tack för hjälpen och det blev han nöjd med.
Men han hade gjort det gratis...så go är han, bara jag som vill belöna honom för ett fint arbete som tog sin tid.

Nu har han fått läsk, chips och dipp som en extra belöning när han satt sig och game;ar med sina vänner.

Jag är så tacksam för att jag har så fina, rent utav underbara ungdomar, som är så härliga att umgås med....så tacksam för dom!

Ha nu ett härligt avslut på Påskdagen alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Den där buffén ser ut att vara god! Jag är likadan, lagar alltid för mycket mat och ibland får jag för mig i sista stund att det ser för lite ut och far iväg till affären och köper mer eller trollar fram lite mer ur skafferiet och sedan blir det alltid en massa över... Dottern brukar få med sig hem men sonen har för lång resväg med tåg och buss så han brukar tacka nej till "doggybag" :) När det gäller tekniken så känns även den biten igen, jag har ofta en del tekniska frågor som samlats på hög inför sonens besök :)

    Önskar dig en fortsatt fin påskhelg!
    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste för din kommentar.
      Undrar om det är en normal mammas lott att alltid se till att det finns tillräckligt med mat, som om någon egentligen skulle svälta...

      Sen är det ju trevligt att kunna skicka med lite mat.
      Nog för att dom kan sköta sig själv men för säkerhets skull...

      Kram till alla mammor som vi är!

      Radera
  2. Såå härligt att ha alla hemma ! Likadant för dej då! Vi var o hälsa på min fina mamma igår..sen blev det grillat :) Än vet jag inte vad som händer idag...ska se nu om vi åker iväg o handlar mat
    Ha en fin Annandag Påsk!

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt mysigt att ha alla mina härliga ungdomar samlade hos mig.
      Kram

      Radera
  3. Va härligt ni haft det och massa go mat.😀 Ha en fin annandag.
    Kram

    SvaraRadera