måndag 28 mars 2016

Sitter och njuter...




...av något så trivialt som en fungerande dator igen.
Att slippa segheten som varit under ett  bra tag.
Tänk vad min son är duktig och så snäll att han servar sin mor i det hon inte kan eller vill lära sig.

Och tänk så skönt det är att ha honom här.
Jag njuter av varje ögonblick.

Jag har förberett vår middag så när vi blir hungriga är det bara att sätta igång.
Idag blir det pressad potatis med ugnsbakad lax och en härlig hemgjord romsås till samt sallad.
Det ska bli så gott och det var ett bra tag sen jag sist gjorde lax.

Ute är det soligt men det ser ut att blåsa rejält.
Men jag tror inte jag går ut idag.
Jag vill bara såsa omkring här hemma och mysa.
Det är ju trots allt fortfarande helg.

Hoppas ni har det bra alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där jag ropar alltid på sonen när något krånglar med datorn. Ärligt talat så är jag inte så intresserad av att lära mig heller..

    Förstår att det är mysigt att ha honom hos dig.. saknar de små väldigt mycket nu, men dom kommer på fredag igen.

    Vad gott de låter med lax, jag är konstant hungrig just nu men får ta det långsamt annars får jag ont i magen. Även vi har haft strålande väder och snön är nästan borta. Hoppas att Påsken har varit fin för dig.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Laxen var jättegod, vi njöt bägge två av den goda middagen.
      Och ja, det är skönt att ha en egen it tekniker hemmavid.

      Ha en fin dag!

      Kram

      Radera
  2. Förstår att du myser när sonen är hemma hos dej. Det gör jag också. Man njuter varje ögonblick och varje dag man får rå om dom. Sen är det inte helt fel att dom är så duktiga och tekniska och hjälper oss också :-) Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt att få rå om honom.
      Njuter alltid när han har mammavecka.

      Kram

      Radera