söndag 20 mars 2016

Sköna Söndagen...





Och att få börja dagen med en kanna kaffe är väl det bästa tänkbara.
Tror dock att jag måste gå till närbutiken och köpa mer mjölk.
För mjölk i kaffet vill jag gärna ha.

I går gick det stora flyttlasset.
Jag hjälpte till att bära ner allt till släpvagnen och det skulle jag väl egentligen inte ha gjort.
Det känns minsann i kroppen idag.

Å så tomt det blev när jag slutligen blev ensam.
Jättekonstigt.
Men det är som sagt bara att vänja om sig.
Sen att det tar ett tag är en annan femma.

Precis för en stund sedan var dom här igen, Mini och Midi.
Mini packade väskan och Midi hämtade några få saker hon glömt.
Och vips var dom borta igen.

Jag ska gå dit på Måndag eftermiddag och titta på lägenheten.
Är så himla nyfiken hur det ser ut och Midi säger att det är jättefint.
Tydligen har hon fått bra ordning redan nu.
Allt är klart i vardagsrum och kök, i morse började hon lägga in kläder i garderober så hon har jobbat på bra, tösabiten min.

I går ringde min kära morbror.
Det var ett mycket trevligt samtal.
Han är en härlig man och det är roligt att vi har den kontakt som vi har.
Han har precis blivit pensionär så nu har han all tid i världen att göra vad han vill.
Det låter som en skön känsla.

Nej nu ska jag dricka lite mer kaffe och se vart den här dagen tar vägen.
Jag känner mig en smula vemodig, lite sorgsen men det går över.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

14 kommentarer:

  1. Det är ett stort steg när barnen flyttar. Det tar tid att vänja sej men det kommer. Men du har ju Mini hemma ett par år till antar jag.
    Det är lätt att säga åt andra att njuta men svårt att göra själv.
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Mini bor hemma minst två år till.

      Kram

      Radera
  2. Man kan ju inte börja dagen bättre en med en kopp kaffe =) förstår att det känns tomt att din dotter flyttar, jag får ångest bara jag tänker tanken att min äldsta snart ska lämna hemmet.. men det är väl inte konstigt man har ju haft intill han i 19år.. Vad kul att få komma dit på måndag och titta hur hon bor =) Min son sa att när han flyttar så ska han har söndagsmiddag varje söndag =) vi får väl se hur länge han håller det ;) Hoppas att du har haft en fin Söndag och inte har allt för ont med allt bärande. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja morgonkaffet är det absolut bästa.

      I går blev det ingen titt på lägenheten då jag inte kände mig kry men idag efter läkarbesöket ska jag dit.
      Längtar!

      Kram

      Radera
  3. Hej, här kommer en kvällshälsning. förstår att det känns konstigt nu när Midi flyttat till egen lägenhet. Kaffe är min höjdpunkt också till frukosten. Ser att du har perkulator, bästa bryggaren. Jag har slängt och ratar vanliga kaffebryggare...kör på gammalt vis nu med melittafilter och gammal kanna. Fattas bara en vedspis så är allt komplett :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag saknar henne men jag vet ju att det går över!

      Kram

      Radera
  4. Ja, fina du - det är säkert inte enkelt att vänja sig vid sådana förändringar.. Men det går.. Så småningom.. Skickar en massa närkramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har ju gjort det förr och vet att känslan av saknad kommer att ge sig.

      Kram

      Radera
  5. Det är väl en bra egenskap att sakna sina barn när de lämnar boet =) Och det spelar nog ingen roll om man är kvinna eller man - man ser ju sina barn flytta iväg och "klippa bandet", så känslorna är förståeliga. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo och jag vet att det går över.
      Har ju varit med om det ett par gånger redan. *L*

      Kram

      Radera
  6. Förstår att det känns tomt och lite vemodigt. Spännande för dig att få se lägenheten. Ja kaffe går inte att vara utan men mjölken kan jag hoppa över. Ha nu en fin början på Påskveckan. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag blir det av, att jag hälsar på och tittar på hennes lägenhet.

      Kram

      Radera
  7. Usch ja det förstår jag, men som du säger det går över :) allt har sin tid bara. Trist när man saknar mjölk jag dricker numer utan o det funkar bra nu efter ett tag. Hoppas dagen blir bra å du kan göra som du vill kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja allt har verkligen sin tid när det gäller barnen.
      Vips är dom vuxna, flygfärdiga och vill/kan sköta sig själv!

      Kram

      Radera