söndag 13 mars 2016

Söndag, den sköna...





Det hade varit trivsamt att dela morgonkoppen kaffe med någon men så är det förstås inte.
Jag är solo här, ingen dricker kaffe med mig, ingen äter frunch med mig senare, men nå ja det är ändå på något vis skönt med ensamma morgnar.
Att kunna sitta vid datorn och surfa runt dit man vill, att börja dagen långsamt, att liksom bara vara i några timmar tills man blir mer sig själv igen.
Jag är alltid trögstartad på morgonen och jag klarar inte av minsta lilla stress då, blir nästan paralyserad om jag känner mig stressad och enormt svettig.
Så jag gör mitt bästa för att inte utsätta mig själv för stress, jag gör allt för att mina morgnar ska vara lugna och fridfulla, som jag vill ha dem.

I går hade jag ånyo en mycket lugn dag.
Satt mest vid datorn och kollade gamla filmer.
Värmde på rester till middagen, enkelt och bra.
Hade ingen lust att laga mat då jag var ensam.
Dagen rullade på som den alltid gör.
Vips var det kväll och jag fick lägga mig mellan svala lakan.
Jag tittade på en Dokumentär som handlade om Kvinnors liv och möjligheter.
Den var väldigt intressant.
Som ni kan läsa ut så såg jag inte på finalen av Melodifestivalen, det är inget för mig.

Någon gång senare idag så får jag hem Mini och Midi igen.
Det ser jag som alltid fram emot.
Jag tror att dom hade en riktigt trevlig kväll i går där syskonen samlades för att se finalen av, ja ni fattar.
Dom är ju alla tre Mellonördar...där brås dom inte på mig! *L*

I går tog jag fram fläsklägg ur frysen så det är vad jag ska laga till middag i dag.
Till det blir det rotmos.
Riktig rustik husmanskost, kanske inte den vanliga Söndagsmiddagen men däremot tar det ju en del tid att laga i ordning och så är det gott!
Jag ser verkligen fram emot dagens middag.
Brukar ni göra rotmos och fläsklägg?

Om tre dygn sitter jag på Birkabussen ner till människobyn.
Kryssningen närmar sig med stormsteg.
Jag ser fram emot kryssningen men gruvar mig för resan dit och hem.
Det är drygt att sitta på buss så länge.
Det är tärande.
Men ska jag få uppleva det roliga i själva kryssningen får jag ta det mindre roliga med bussresorna.
Det ska i alla fall bli underbart att träffa Älskade E.

Nu får ni ha en skön Söndag alla fina!

Kramen om!


8 kommentarer:

  1. Håller med dig ang mornar, dock blir det inte så när jag jobbar så därför gillar jag kvällen när jag jobbar. Fast morgon jobb har sina fördelar skall bli kul att åka i väg, hur länge sitter du på bussen? men det kan väl den andra biten uppväga ;) nej jag har aldrig gjort fläsklägg gillar inte det alls. Här blir soppa bara ingen ork till mer ...så nu skall jag fortsätta dricka kaffe precis som du kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tåget från min by går 06.03, då måste jag ta mig dit oxå.
      Sen blir det buss från S-vall 09.00 och tror jag är framme i Sthlm runt 16 tiden.
      Det blir en mycket lång dag!

      Kram

      Radera
  2. Härligt med kryssningen!
    Ha nu en bra o skön söndag

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag åker buss i dag. Har ju varit i Göteborg i helgen och buss resan till västervik tar fem o en halv timme.
    Tittar inte heller på melodifestivalen klarar mig bra ändå, ha ha. Så gott med rotmos det gör jag ibland.
    Trevlig resa och kram på dig.😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättegott med rotmos och fläsklägg.
      Tyckte både jag och ungdomarna!
      Kram och ha en fin Måndag!

      Radera
  4. Japp, rotmos är mums. Älskar fläsklägg men resten av familjen tvärvägrar äta det trots mina tappra övertalningsförsök, skyller på att dom inte förstår bättre =( Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här fungerar fläsklägg oxå men jag tror att Mini föredrar fläskkorv om han hade möjlighet att välja.
      Kram och ha en fin Måndag!

      Radera