tisdag 8 mars 2016

Trevlig gårdag...





I dag har jag en kliva upp tidigt dag.
Har legat och snurrat i sängen sen 03 och inte kunnat somna om.
Det är som attsingens det där med sömnen.
Att den aldrig fungerar tillfredsställande.

Men nå, inte lönt att gnälla så mycket om det.
Det är ju som det är..

I går fick jag härligt lunchbesök, sådär som vanligt oväntat.
Beda ringde och hörde sig för om det var okej att hon tittade in under sin lunch.
Och ja, det var mer än okej.
Jag kokade en kanna kaffe och sen var vi igång.
Hade det supertrevligt.
Som vanligt,
Massor av prat och många ämnen hann vi tröska oss genom.

Ute snöade a mass så jag frågade om jag kunde åka med henne till närbutiken när hon skulle tillbaka till jobbet.
Det gick bra.
Jag fick köpa min mjölk och sen traskade jag hem i snön.
Jag borde tagit mössan på mig men glömde det i alla hast när vi åkte.
Var ganska så blöt när jag kom inomhus igen.

I går så bokade jag resan till staden mellan bergen som Birkabussen går från.
Usch, tåget går 06.03 och så går Birkabussen 09.00.
Det kommer att bli en mycket lång dag, denna kryssningen första dag.
När jag sen åker hem så är jag runt 23.30 i staden mellan bergen och min buss går hem till min egen by 01.05.
Jag kommer fram till byn 03.00 och sen ska jag ta mig hem till mig.
Ja ni ser, det blir väldigt långa dagar.
Gissningsvis blir jag liggandes hemmavid några dagar för att återhämta mig.
Det kanske är folk av mig lagom till läkarbesöket veckan därpå.

På eftermiddagen så lagade jag till en spenatsoppa till mig och Midi.
Jag serverade den med kokta ägghalvor i.
Jisses så god den blev.
Och så nyttig!
Det går alldeles för lång mellan gångerna jag lagar till spenatsoppa.
Måste skärpa till mig där.

Jag kommer nog att äta den på Torsdag oxå då jag har min andra fastedag.
Det blev en del över av soppan och vill vänta med att frysa in den.
Skönt att slippa tänka varje fastedag. *L*

Midi håller på att göra sig i ordning för en arbetsdag.
Hon jobbar 07-16 men måste gå hemifrån redan runt 06 då första bussen till byn går 06.12.
Hon kommer till jobbet tidigt men det går inte att göra på annat sätt.
Det kommer att bli bättre när hon flyttat för då har hon knappt 10 minuters promenadväg till sitt arbete.

Själv funderar jag på att hälla upp dagens första mugg gott kaffe.
Det blir ingen riktig morgon utan den drycken.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Godmorgon på dej! Hm..skrev en kommentar åt dej nyss, men den försvann . Nå skriver en ny. Trevligt med lunchbesök. Här är det vått o sliskigt nu....Ingen vattenjumppa då jag har såå ont i ryggen......Ha en bra dag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den försvann tydligen, det händer ju lite nu och då här i cyberrymden.
      Ja det var trivsamt att få besök helt apropå.
      Kram

      Radera
  2. Men så roligt att ha en inplanerad resa på gång. Det är typiskt att det ska vara så taskiga tider när man reser...ofta mitt i natten. Alltid kul att ha nåt trevligt att se fram emot ändå:) Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det ska bli roligt främst för att jag träffar Älskade E.
      Kram

      Radera
  3. Vad trevligt med besök =)Vad kul med en kryssning, jag antar att det är där jag bor som den går ifrån :) förstår att det blir en lång resdag.. vad gott med spenat soppa har inte ätit de sedan jag var med i VV och det är många år sedan, de hade ett sådant gott recept i deras bok.. tror jag ska leta redan på boken och göra de nån dag..

    Kramar om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli roligt att byta miljö för en stund.
      Det bästa hade förstås varit att slippa restiden men,men bor man i norr så är det så.
      Och du har nog rätt i att det är därifrån jag åker Birkabussen.
      Kram

      Radera
  4. Oj så sent på natten det kommer att bli när du är hemma från kryssningen igen. Men desto mer minnesvärd blir nog kryssningen gissar jag på och då gör det nog inte så mycket att du kommer hem på sena timmen =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae, tycker att det känns jobbigt med den sena timmen.
      Jag lär vara död för omvärlden på Fredag eller så har jag gått in i andra andningen.
      Kram

      Radera
  5. Jobbigt när sömnen krånglar. Man behöver ju den.

    Spenatsoppa med ägghalvor är gott. Nyttigt åxo.
    Nu får du Ha det så gott så här på lillördagen.

    Kram från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spenatsoppan blev otroligt god, det tycker jag varje gång jag gör den men den har en förmåga att liksom försvinna ur hjärnan emellanåt.

      Kram

      Radera