tisdag 1 mars 2016

Uppvaknandet...





...idag gick synnerligen segt.
Jag var så ofattbart trött i morse.
Lyckades masa mig upp, satt på pallen i köket och nästan somnade sittandes.
Då jag såg att Midi var uppe så bestämde jag mig rakt av att lägga mig igen.
Orkade helt enkelt inte vakna till.
Det har givetvis med gårdagens "duscha-och-göra-mig-i-ordning", buss till byn, buss upp till skolan,  utvecklingssamtal, buss ner till byn, buss hem,  att göra.
För mig tog det det ca 4 timmar (med förberedelser inför, bussar, osv) för dessa 30 minuter detta utvecklingssamtal varade.
Inte konstigt att jag är seg i kolan idag.

Utvecklingssamtalet gick i alla fall bra.
Precis som väntat.
Jag har en son som sköter sig på ett utmärkt sätt.
Han kommer i tid till lektionerna, han är närvarande, han pluggar och får bra betyg, han trivs i klassen och har vänner osv..
Å det där visste jag ju redan innan.

Väl hemma så dukade vi fram mat.
Mini åt rester efter tacosen och jag och Midi åt potatis-och löksoppa.
Soppan var sådär då den varit i frysen.
Smaken kanon men potatisen var tråkig men så blir det ju aldrig bra att frysa ner potatis heller.
Minis mat såg mycket godare ut...

I dag ska jag än en gång ta mig in till stan.
I och med att det är kuratorn jag ska träffa så behöver jag inte göra något särskilt med mig själv innan.
Inför henne föreställer jag mig inte ( det är liksom annat då det handlar om Mini och hans lärare).
Jag tar på mig kläder och så drar jag en mössa på huvudet som får sitta på under samtalet så jag inte behöver bry mig om håret.
Plättlätt!
Jag ska ta med mig papperet där jag skrev ner samtalet med mamma på.
Kan vara bra att ha som underlag då hjärnan lät blir dimmig av sånt här, i alla fall min.
Jag ser inte fram emot dagens samtal men jag vet att det är nödvändigt för mitt väl och ve.

I övrigt gick ryggen sönder igår när jag var på stan, tror jag knäckte till den på en halkfläck.
Den känns inte så go idag men det går väl över.

Vädret kan man ju givetvis anmärka på.
-17 grader, alltså det är ju mer än vidrigt kallt.
Full sol ute men vad hjälper det mot kylan.
Jag kommer att bli köldskadad...
Så himla typiskt när jag ska på samtal då är det alltid svinigt kallt ute.
Har varit så hela vintern.
Det är som vädergudarna bara väntar på ett kuratorsamtal och då kör dom massa minusgrader på pin kiv, bara för att jag ogillar det så starkt.
Så känns det...

Nu får ni ha det så bra alla fina!

Kramen om!


14 kommentarer:

  1. Oj, så kallt ni har det! Här skiner solen för fullt!
    Gissar att vattenjympan blir jobbig idag. Ska bi skönt åt händerna
    Nu ska jag börja med lunchen
    Ha en fin dag
    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov så blev det mildare över dagen!
      Kram

      Radera
  2. Oj det var en full dag för dig o jag förstår att det kommer tillbaka idag, brukar ju vara så. Hoppas ditt samtal går bra men fy va kallt ni har det wow är här minus 4 så dör jag nästan ha ha ha snö i massor oxå ser jag. Hoppas du får vila efter ditt besök o bara ha det gott stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samtalet gick bra men var riktigt jobbigt...och fortsättning följer nästa gång!
      Kram

      Radera
  3. Fy det där är för kallt! 2 minusgrader kan ju räcka tycker jag. Vackert trots allt med all snön men för min del vill jag ha vår nu och det har vi ju här nere.
    Attans att du är så trött, det kan inte vara roligt. Men jag känner igen det från mig själv (för ett antal år sen) och från en vän som har kämpat länge. Det är som om så fort man gör något så straffar det sig med en enorm trötthet.
    Hoppas det går bra med samtalet idag. Jag vet av egen erfarenhet hur utpumpad man blir av såna samtal. Kommer ihåg den perioden som en enda "gå till psykologen, prata, hem till soffan och orka ingenting resten av dan". Alltså, det TAR mycket energi att vända på sitt liv, hur man nu än beter sig. Menar alltså vilken sorts hjälp man än har. Det är komplext det hela. Jag önskar bara att du orkar dig igenom för en dag tror jag du kommer ut på andra sidan och mår mycket mycket bättre. Du har ju en sån fin relation till dina barn också och det är viktigt tycker jag. För ditt välmående menar jag.
    Stor kramelikramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill oxå ha vår, inte ha såhär mycket snö och absolut inte så kallt det varit på slutet.

      Jo jag är konstant trött och ännu tröttare blir jag när jag måste göra saker som i går med utvecklingssamtalet och idag med samtal.
      Känner mig mer död än levande nu.
      Har försökt sova men det går inte men det blev en timme på spikmattan då jag har så ont i ryggen.

      Ja, jag är tacksam över min relation till mina barn, det är guld värt!

      Kram, kram

      Radera
  4. Hej vad jobbigt när man känner en sådan trötthet =/ vad skönt att utvecklingssamtalet gick bra.. Tänkte på de jag får inte något på min blogg att du har svarat, får inte från nån. Såg i annan blogg att någon hade skrivit till mig.. men står inte något på min om något svar..

    Hoppas att det går bra idag och vad skönt att fick komma iväg. Vad kallt ni har, jag fryser fast vi har 1 plusgrad. Ja det här med ryggen är inge kul har själv fått problem igen...

    Önskar dig en fin kväll kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag var det hiskeligt kallt men det blev mildare senare på dagen.
      Har legat på spikmattan en timme ikväll för att försöka få till ryggen.
      Hade hoppats på en liten siesta då men icke, får sova i natt (förhoppningsvis).

      Kram, kram

      Radera
  5. Jag ser det inte ens där fast min är kopplad till det.. får kolla upp det.

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag har försökt ta bort så det inte hamnar i min mail men inte lyckats. *L*
      Kram

      Radera
  6. Det har varit kallt hos mig med idag. Blir lite avis på dem som bor längre ned i landet Sverige, för de har barmark och vår utomhus redan nu. Det vill jag också ha! Jag är också rätt så frusen av mig. Fryser för minsta lilla oavsett hur väl jag än är klädd. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ofta tänkt att jag bor helt fel, skulle egentligen vilja bo långt ner i södra Sverige.
      Vem vet, det kanske händer en vacker dag..
      Kram

      Radera
  7. God morgon vännen ....hoppas du fått sova jag är vaken med mitt kaffe o skall snart till barnabarnen :) stor kram o hoppas det gick bra i går

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt fått sova hela 5 timmar på raken i natt så det känns bra.
      Kram

      Radera