fredag 15 april 2016

Arla morgon...





Som vanligt är jag uppe i ottan.
Och jag har precis kommit in från en promenad runt sjön.
Gick ut redan 04.50.
Tja vad ska man göra när man vaknar mitt i natten?
Kände mig rastlös så jag klädde mig och gick ut och promenerade i stället för att sitta som ett fån hemma.

I går gick jag ut på en sån där för lång promenad igen.
2 1/2 timme var jag ute.
Å titta på fotot vad jag såg vid en solig husvägg.
Det första vårtecknet jag sett.
Blev tvungen att stanna och känna att våren nog är kommen trots att det var bitande kallt igår, dock soligt.
Det blåste nordanvind.
Tur jag hade vinterjackan på mig och vantar annars hade jag frusit ihjäl och hur skulle det ha sett ut.
Stora rubriker i ortstidningen;

Kvinna frös ihjäl under sin promenad, hittades i ett dike inte långt från stadskärnan!

Och frös gjorde jag sen jag kom hem och resten av dagen.
Var fullkomligt iskall om händerna och de stackars fötterna, jisses så kall dom var men jag har ju raggsockar, hemstickade så det var bara att dra på dom.
Det bökiga är när jag börjar frysa, då finns det ingen hejd på eländet, jag fryser resten av dagen av någon skum anledning.

Nu ska jag vara inomhus resten av helgen och vila kroppen och knoppen.
Har promenerat 6 timmar denna vecka så det får minsann räcka som motion.

I går eftermiddag så ringde handläggaren på försäkringskassan.
Hon berättade att jag har fått godkänt av deras läkare att gå den där utredningen som det talats om så länge.
Man utreder, vad jag antar, om jag har någon arbetsförmåga eller inte.
Det skulle dock kunna ta lite tid då det var kö just nu.
Och hon kunde inte säkert säga om det blir här i stan eller om jag måste åka till staden mellan bergen för att göra den.
Jag hoppas givetvis att det blir i min stad, minst krångel så.
Och förhoppningsvis får jag veta det en vecka tidigare så jag kan förbereda mig mentalt att jag ska i väg och göra något..
Nå vi får väl se när det händer och hur det går.
Jag ska få hem ett brev där det står information om utredningen.

I dag så växlar Mini boende.
Det kommer att bli så tomt här hemma med bara lilla mig här.
Det känns alltid så tråkigt när veckan gått, och den går alltid så fort när han är hos mig.
Nå en ensamvecka under uppsegling.
Bara att gilla läget, eller hur?

Nu ska jag koka lite kaffe och fortsätta dagen.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!










6 kommentarer:

  1. Men vad du är duktig som går ut så tidigt på morgonen :) Men visst är det skönt. Tur att du hade kläder på dej så du inte behövde frysa fast i nåt dike :))) Haha. Kram o trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var skönt med en tidig morgonpromenad.
      Det var bara jag ute, skönt att rå om stigen själv.

      Kram

      Radera
  2. Vad duktig du är som orkar på promenaden såå tidigt! Här blir den efter 12 nångång,ska fara med hunden! Hoppas att det är varmare då!
    Ha en bra fredag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Promenaden var skön men nu är jag tröttare än tröttast.

      Kram

      Radera
  3. Härligt om man har tid att ta sig ut :) kul med vårtecken :) även hos dig :) kan vara skönt att vila när man vill o slippa tänka på allt det skulle jag behöva nu :) vill hitta nytt jobb oxå ...stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt härligt att se ett vårtecken.
      Det var på tiden..

      Kram

      Radera