fredag 1 april 2016

Att vakna klockan 02.00 när alla andra sover...





Ja det blev en sån natt.
En sån natt som inte fungerar.
Att vakna strax innan två och ha sovit klart är inte så trivsamt tycker jag.
Så vad gör man då?
Jag kliver ur sängen då jag vet att det är lönlöst att somna om.
Satte mig vid köksbordet och tittade på ett korsord, startade upp datorn och funderar på att sätta i gång en kanna kaffe.

I går var en mindre rolig dag.
Jag fick helt tätt i avloppet i köket.
Suck, sist var det avloppet till tvättstället som krånglade för mig.
Det var bara att ställa sig på knä och försöka skruva isär rören och rengöra dem.
Fast innan det så lyckades jag tömma hela vasken på golvet i köket.
Bara att ta fram skurtrasan och torka upp några x liter vatten från golvet och byta kläder själv.
Det var inte roligt.
När jag rengjort alla rör och krökar (det var en del) så fungerade det ändå inte.
Som tur kom min hyresvärd hem från stugan så han fick använda sin expertis och specialverktyg.
Stoppet satt nämligen långt, långt ner i rören.
Efter mången om och men så blev han klar och då var det bara för mig att städa upp allt.

Detta var verkligen inte bra för min rygg, kan jag med all säkerhet säga.
Kan vara därför jag vaknade så tidigt, ryggen bråkar med mig..

Å förstår ni hur svårt det är att skriva när mellanslagstangenten lossnat.
Det tar evigheter att skriva men å andra sidan har jag väl all tid i världen som klev upp så tidigt.

Nu ska jag koka lite kaffe och låta dagen rulla vidare.

Ha en go morgon alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Det där har hänt mig också massor med gånger. Att man sovit färdigt vid 02 tiden på natten. Lite irriterande. Man snurrar o vrider sig men icke det....Det där med avlopp...det tycker jag känns så pinsamt när man måste ringa vaktmästaren...men gud så skönt det är..att dom finns och kan hjälpa. Även hos oss har det varit stopp. Ha en fin dag söta du. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte roligt att vakna så tidigt
      Dagen blir så dimmig.
      Kram

      Radera
  2. Godmorgon! Nejmen vad tråkigt att inte kunna sova......numera sover jag nog bättre! Vissa nätter blir det lite sämre med då värken sätter igång. Beror på vad jag gjort dagen före. Igår städade jag, så jag vaknade ca 4, men somnade om o steg upp va halv 8
    Ha en bra fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du sover bättre men kan förstå att det stör att ha värk.
      Kram

      Radera
  3. Åh va trist när det blir såå, men tur att han kunde fixa det sen dock mindre bra för din rygg. Du får ta igen dig hela dagen nu. Hoppas inte ryggen blir värre för dig så ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ryggen blev tyvärr inte bättre av att leka rörmokare.
      Har fortfarande ont.
      Kram

      Radera
  4. När jag läser om ditt rensande i avloppet så påminns jag om golvbrunnen i badrummet som svämmade över för mig och ättikan i mitt kök som jag plaskade i... å det var ju inte vidare värst trevligt för mig... Är man redan slutkörd som människa och ska fixa saker och ting som avlopp och dylikt samtidigt som man klantar sig när man ska försöka vara duktig så slutar det alltid med att man bara blir ännu mera slutkörd, får ännu mera ont osv... Det är sällan roligt att vakna allt för tidigt och inte kunna somna om eller att inte kunna somna alls... Jag hatar sådana gånger då det sker för mig... Krya på dig med din rygg. Hoppas att ryggen inte blev värre tack vare att du fick stå på knä och skruva loss rören. ? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, en olycka kommer sällan ensam och gud så slut man blir.
      Hoppas du får en fin helg!
      Kram

      Radera