söndag 3 april 2016

Dagen efter ett kalas...



Lånad bild från nätet


Så har jag tagit mig ur sängen men det var som väntat en väldigt trög kropp och sinne.
Dagen efter ett kalas är jag mer trött och slut på än någonsin.
Kroppen värker och hjärnan ekar tom, eller så snurrar den för snabbt.
Något slags myrornas krig pågår där.
Normal tankeverksamhet fungerar inte men å andra sidan, när fungerade det tillfredsställande sist?
Kan inte ens minnas det...

Det var alltså min sk plastbrorsa som nyligen fyllt 50 så det var han vi firade.
Jag har förutom mina egna bröder två till syskon men inte per blodsband.
Min pappa träffade deras mamma efter skilsmässan från min mor.
Dom flyttade ihop och levde 17 år tillsammans.
Då dog hans kvinna i cancer. (pappan/mannen hade gått bort innan min finaste Pappelino träffade henne)
Barnen var då vuxna och hade flyttat hemifrån och blev så att säga föräldralösa.
Min pappa fortsatte vara familj för dom även när deras mamma gått bort.
Mina plastsyskons barn är även finaste Pappelinos barnbarn ( han gör ingen skillnad på allas våra barn ) och mina barns kusiner.
Ni vet hur det blir med nya konstellationer efter skilsmässa och nya förbindelser.
Men nå de har funnits i mitt liv sen jag var ca 9 år så jag räknar dom som nära släkt.
Vi kallar varandra plastsyskon.

Dom är i alla fall väldigt gemytliga och har fina familjer.

Tillbaka till kalasandet.
Jag blev hämtad och så begav vi oss till jubilaren.
Där bjöds det på en massa gott, härligt fika och en supergod smörgåstårta.
Tror aldrig jag sett så mycket räkor på en smörgåstårta tidigare.
Vi var inte så jättemånga men fullt tillräckligt många enligt mitt tycke.
Det var himla trevligt men ändå jobbigt då alla pratar med alla och det blir bara en  enda gröt i mitt huvud.
Väldigt påfrestande måste jag erkänna.
Men som sagt, det var bara känt folk där och vi hade det jättetrevligt.
Vi ses ju sällan allihopa, det blir mest bara vid särskilda event, någon som fyller jämt och varannan jul då vi firar hos min lillebror med familj.
Så vist är det trivsamt när vi ses, och dom kan ju inte hjälpa att min hjärna är så utbränd.

Väl hemma så pustade jag ut, klädde mig i hemmakläder och parkerade mig i sängen där jag slötittade på tv.
Vad jag såg minns jag inte idag och det spelar ingen roll heller.

Natten har varit hyfsad, inte jättebra men överkomlig.
Svårt bara att komma till ro innan jag somnade då jag har problem med massa intryck som hjärnan bearbetar på sitt sätt.

I dag känns det som jag blivit överkörd av en ångvält, ont i hela kroppen, ryggen värker som f-n och huvudet är som det är.
Nu blir det några dagar i fullkomlig vila så att jag kan återhämta mig någorlunda.

Hoppas ni får en härlig dag alla fina.

Kramen om!

18 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag förutom allt det som kommer efter då förstås, ja det blir ju så när ens föräldrar hittar nytt o barn finns i bilden. Jag har själv värk i nacke o skalle efter allt tungt jobb o långt pass men men idag med sen ledig 2 dagar :) hoppas du kan vila dig bra å dricka kaffe o bara vara stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var en bra dag även om jag får sota för det efteråt.
      Kram

      Radera
  2. Jag är så glad att jag slipper värk i kroppen. Det har jag sett nära inpå, både min mamma och syster lider av fibromyalgi och som tur är har jag sluppit det. Däremot har jag kämpat med min panikångest, men den är på tillbakagång. Så jag vet ungefär vad det kostar att göra saker. Det du beskriver kunde vara min syster, så fort hon ställer till med något så får hon betala det efteråt. Har en vän som det är likadant för och jag själv triggar igång min ångest om jag inte tar det lugnt. Det är banne mig inte lätt att vara människa! Men låter ändå som du haft det bra på kalaset.
    Här kommer söndagskramen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Panikångest är sannerligen inte roligt.
      Så har jag det oxå men tyvärr har det inte blivit färre av dem.
      Kram

      Radera
  3. Mysigt kalas du va på. Men det är skit att alltid få "betala" efter. Det är så för mej med.
    Försök vila så gott det går.
    Kram

    SvaraRadera
  4. hej fina =) låter som du har haft en trevlig dag och förstår dig att det kommer efteråt, det är lika för mig. Ibland undrar jag om det är värt att göra saker då det tar så mycket på en. Men samtidigt är det trevligt när det händer något =) smörgåstårta är ju så gott, funderar på det till sonens student..

    Hoppas att det känns lite bättre nu, men det viktigaste är att du hade de trevligt igår =) kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är många som reagerar likadant, det som egentligen är roligt och trevligt tär på en och sen får man vila och återhämta sig!

      Kram

      Radera
  5. Även om det inte är blodsband, så kan man ju känna att dom är lika nära som äkta blodsband.

    Förstår det har varit trevligt men åxo många intryck som du nu känner av då du blir trött.
    Du får vila ordentligt nu efter detta.

    Varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo de har funnits i familjen så länge så det behövs inte blodsband för att känna sig som släkt med varandra!

      Kram

      Radera
  6. Härligt att du kunde gå på kalaset. Du är en varm person som säger såna snälla saker om dina syskon. :) Då är man godhjärtad. Jag brukar också hoppa in i myskläder så fort jag kommer hem :) Det är så skönt. Kan väl säga att vi är 2 som är avslagna i kroppen. Jag är helt mörbultad...och som du ...överkörd av en ångvält. Men mitt är mitt eget fel. Hoppas du tar hand om dej. Jättefin är du på sista bilden på sidan :) kramen vännen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blev ett trevligt kalas men som sagt efteråt får jag sota för det.
      Kan tänka mig att du känner så med tanke på allt du gjort i helgen.

      Kram

      Radera
  7. Så roligt med kalas. Jag tycker att du gjorde det bra som gick trots att det är så jobbigt för dig. Men även om du är trött och slut nu efteråt så har du ett fint minne att se tillbaks på.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du har så rätt, jag är glad att jag följde med på kalaset.

      Kram

      Radera
  8. ibland spelar det ingen roll om man går på kalas eller inte eller vad man än gör för man blir helt slut ändå. Hoppas din dag blir en bra dag idag . KRAM ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, jag hade varit lika trött om jag stannat hemma.

      Kram

      Radera
  9. hoppas allt är bra med dig kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, det är väl som vanligt, trött och mörbultad i kroppen.

      Kram

      Radera