torsdag 7 april 2016

Det blir mindre och mindre snö...







..men kanske inte ute i skogen.
Nu vet jag inte med säkerhet hur det ser ut runt sjön men en ren gissning säger mig att där finns en del snö kvar.
Tittar jag ut på gräsmattan så har snön inte försvunnit helt, den ligger fortfarande kvar i sjok.
Men det går i alla fall åt rätt håll.
Snön kommer nog att försvinna till slut.

Jag hade jättesvårt att somna igår för det kändes så varmt i mitt sovrum.
Ändå har jag både vädringsluckan öppen och i taket snurrar den stora fläkten.
Men jag kände mig bara ovanligt varm och det var obekvämt.
Sen tycker jag egentligen inte om att sova utan täcke så det fick bli nån variant med halva jag bar och så lite täcke på resten av kroppen.
Detta innebar att jag vaknat till och från hela natten och inte kunnat sova riktigt.
Nu är det förvisso inte ovanligt när det gäller mig men jag var så himla trött när jag la mig så jag trodde att jag skulle somna bums.

Så nu sitter jag med mitt kaffe och känner mig ruggigt trött.
Allt är som vanligt med andra ord.
Tänk om jag någon gång fick vakna och känna mig pigg, alert och energifull.
Ska jag vara ärlig så kan jag inte ens minnas när det kan ha hänt sist.
Nåja, det är som det är.

I dag blir det en liten promenad till närbutiken.
Hade funderat på om jag skulle helghandla idag men jag sköt upp det till i morgon bitti.
Känner ingen lust att bege mig in till byn.
Vill som vanligt helst bara vara hemma.
Det är lugnast här och jag har fått tillräckligt med intryck den sista veckan.
Jag känner mig mättad och nöjd med den sociala kontakt jag haft, den räcker länge.

I morgon får jag hem Mini så då går jag över till att bli fullblodsmamma igen.
Att vara social med mina barn är något helt annat än med människor jag sällan träffar.
Sen är Mini väldigt respektfull och hänsynstagande.
Ser han att jag drar mig tillbaka till mitt sovrum så vet han att jag behöver en lugn stund och vila.
Då låter han mig vara i fred.
Vi får ändå gott om tid att umgås och prata med varandra.
Så nu blommar mitt hem upp igen.
Jag ser fram emot morgondagen.

Nu får ni ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!




10 kommentarer:

  1. Godmorgon! Här har nog snön nästan försvunnit. Idag är det soligt, men blåsigt. Nu ska jag strax åka iväg....
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har inte haft mycket sol idag men, men det blir väl bättre dagar.
      Kram

      Radera
  2. Visst är det härligt när sommaren är på gång o snön på väg bort. :) Va kul få lite liv i lägenheten igen:) när sonen kommer hem. Hoppas ni får det mysigt tillsammans. Kramen vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag längtar verkligen efter honom nu.
      Kram

      Radera
  3. Så härligt att snön försvinner! Här har den varit borta länge men de senaste två dagarna har termometern visat drygt 8 grader men det är SVINKALLT, som vinter ungefär. Till helgen har de lovat sol och värme och hoppas det blir så!
    Så mysigt att få hem Mini igen, jisses vad fort den här veckan gick, precis som alla veckor förresten....Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns skönt att snön äntligen börjar ge med sig.
      Hoppas oxå på sol och lite värme till helgen.

      Kram

      Radera
  4. Hej men vad snö ni fortfarande har, bor du så mycket längre upp en mig? Usch vilken natt du har haft, finns inge värre en med sådan nätter..Vad skönt att du får hem Mini i morgon, mysigt. Själv så åker min lilla i morgon till sin pappa och det blir ju alltid så tomt utan han. Önskar dig en fin helg

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bor ca 15-17 mil norröver från dig så det skiljer sig en del.
      Ja jag tycker att det är skönt att få hem Mini så det blir en riktig myshelg.

      Kram

      Radera
  5. Helt magiskt att ni fortfarande har så mycket snö!
    Snart kommer vitsippor och alla fina vårblomster upp till er :)

    Ha en fin dag och tack för dina fina ord inne hos mig <3
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle inte kalla det magiskt..*L*
      Jag bor i norr och avskyr snö, det går inte riktigt ihop..

      Ha en fin dag du med!
      Kram

      Radera