fredag 29 april 2016

En intensiv dag...





...var det igår för mig.
Under förmiddagen tvättade jag en maskin som jag alltid gör Torsdagar när Mini är hos mig.
Sen vispade jag ihop pannkakssmets som jag gräddade.
Gjorde ganska så många då jag lovat att Midi ska få med.
Hon frågade innan hon flyttade om jag kunde grädda pannkakor åt henne så att hon kunde ha i frysen.
Och som den goda moder jag är så gick jag givetvis med på det.

På eftermiddagen mötte jag upp Mini efter skolan inne i byn.
Vi åkte ut till Jysk, Rusta och Willys och shoppade i alla tre butiker.
Mini fick två nya kuddar till sin säng samt ett nytt bäddset.
Jag shoppade upp hygienartiklar såsom duschcréme osv på Rusta.
Plus lite annat smått och gott som behövdes hem.
Och slutligen handlade jag på Willys.
Dom hade en del varor till bra pris som jag var ute efter.
I vanliga fall handlar jag ytterst sällan på Willys då det är ganska så krångligt för mig att ta mig dit.
Det är ju det där att jag inte har egen bil.
Hade jag haft det så hade all handling varit mycket lättare för mig.
Men nu är det inte så...

Tur är i alla fall att jag hade bärhjälp för det är en bra bit mellan butikerna och busshållplatsen.
Vi var lite trötta i armarna när vi tagit oss dit.
Buss in till byn och så byte av buss innan hemfärd.
Och sen bära från bussen hem.
Det i sig är aningen för långt när man bär tungt men det var bara att kämpa på.

Väl hemma var vi jättehungriga (klockan hade hunnit bli nästan 17.30).
Mini fick äta pannkaka med sylt och grädde.
Själv åt jag västkustsoppa och ett härligt grönt Granny Smith.

Efter middagen kollapsade jag fullkomligen och sa till Mini att nu dröjer det länge innan jag besöker dessa affärer igen (det var ett år sen sist).
Det var pinpackat med folk och det är så tröttande och så liksom sticker det i min hud
när jag är uppe i så många okända människor.
Det är som att jag känner av deras mående och det är inte så roligt för mig.

Nu är det i alla fall Fredag och jag ska vila, vila och återigen vila.
Det har varit två turbulenta dagar på olika sätt.
Nu behöver jag lugn och ro för återhämtning.

Mini växlar boende idag men kommer tillbaka redan i morgon.
Vi ska ju fira sista April tillsammans, eller Valborgsmässoafton som man nog säger i andra delar av landet. 

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!








6 kommentarer:

  1. God morgon ...men va gott det lät mums ja skönt med ledig fredag jag har inte ork att gå till jobb pga min eländiga smärta men måste ändå :( hoppas du får en skön vilodag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag är en mycket lugn och skön dag hos mig.
      Kram

      Radera
  2. Hej, min vän!! Jag hoppas det går bra att titta in och läsa ditt inlägg. Jag tycker som så att du hann med både Jysk, Willys och Rusta på en och samma dag. Visst kan det vara jobbigt när det tok mycket folk i affären. Många gånger vill man bara lulla omkring i lugn och ro....
    Du hann ju även göra pannkakor till ungdomarna. Vad gör man inte för sina barn. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag tur då alla dessa tre stora affärer ligger bredvid varandra i min stad.
      Kula att du tittade in till mig!

      Kram

      Radera
  3. Hejsan du fina! . Visst kan det vara jobbigt att springa i en massa affärer. Jag brukar också bli trött. Skulle ju till tandhygienisten, men dom ringde 9.20 ,då jag redan var i stan, o avbokade tiden. P.g.a att det inte kom ngt vatten! Dom ringer om tiden senare. Jag har varit o handlat medsamma o lagat mat. Tog en prommis med hunden o oj så trött jag blev
    Kram o ha en härlig lugn fredag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typiskt med avbokningar, dom kommer ofta så sent.
      Skönt att du fått handlat för helgen.

      Kram och ha det bäst!

      Radera