lördag 2 april 2016

En Lördag...





Ja då är vi inne på helg och Lördag.
I dag blir det att fira en nybliven 50;åring.
Kan tillägga att jag helt hade glömt av det i går när finaste Pappelino ringde och påminde mig om eventet.
Jag har liksom vetat det i ca 2 veckor men se något särskilt bra minne har jag inte.
Jag hann t.o.m glömma det i går kväll tills Midi (som hälsade på) påminde mig igen.
För att vara på den säkra sidan så skev jag en lapp till mig själv och la på köksbordet innan jag la mig för natten.

Obs!  Fira XXXXX vid 14 tiden.
Lördag 2 April.
Glöm ej!

Det är så man får göra när man inget minne har.
Nu har jag i alla fall förberett mig, duschat och  tvättat håret i tid så att håret hinner torka.
Det tar ganska lång tid då jag har hyggligt långt hår.
Jag låter det alltid självtorka, gillar inte att hålla på att föna det torrt.
Men sånt är väl en vanesak antar jag.

Egentligen är jag alldeles för trött för att vara på kalas med en massa folk och sorl med tanke på hur lite sömn jag fått på sistone.
Men det är bara att bita ihop så kan jag bryta ihop när jag kommer hem.

I går ringde det på dörren och utanför stod min älskade Midi.
Gud så härligt det kändes att få den där stora kramen.
Vi satt i köket och pratade och så hängde hon givetvis med sin lillebror.
Kan säga att det inte blev någon siesta för mig fast jag hade behövt en med tanke på att jag varit vaken se 02.00.
Till slut så gungade världen och jag kände mig rakt sjösjuk.

När deras pappa kom och hämtade dem strax över 19.00 så gjorde jag mig en fruktsallad och parkerade mig i sängen tills det var dax att ta farväl av dagen och bädda upp sängen.
Jisses så trött jag var men kroppen/hjärnan kunde inte stilla sig så det tog timmar innan jag somnade.
Nå det är som det är.
Jag får inte till min sömn oavsett piller jag tar.

Nu får jag ta dagen som den kommer men jag längtar redan hem...

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

10 kommentarer:

  1. Ja du att glömma har blivit nåt jag ofta gör nu mer , kalas va trevligt men förstår din känsla idag hade min mamma fyllt 84 om hon levt ..hoppas du får en fin dag ändå o en ännu skönare kväll kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja min dag har varit bra men jag är så himla trött i huvudet nu efter kalaset men det var trevligt!
      Kram

      Radera
  2. Usch det måste vara ett h-e, ursäkta ordet, att inte få sömn. Hoppas i alla fall att du får lite utav kalaset. Du skriver så himla bra om vardagliga saker, vet du det? Helt underbart att läsa! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, det är ett h-vete rent ut sagt att aldrig få sova bra.
      Tack för komplimangen, det glädjer mig att mitt sätt att skriva uppfattas som trevligt att läsa.
      Kram, kram

      Radera
  3. Jag förstår att det inte är så kul att gå bort om man är så trött men hoppas det blir ett bra kalas. Ha det skönt. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo kalaset var trevligt men nu är jag helt tom i skallen av trötthet.
      Kram

      Radera
  4. Tittar snabbt förbi ditt blogghem =) Och önskar dig en god natts sömn så gott det går. Själv ska jag snart i säng för äntligen somnade barnbarnet. Hon har varit besvärlig och vare sig velat sova eller gå i säng. Först nu somnade hon.... En kamp varje kväll/natt att lägga henne blir det alltid... Ghaaaahh vad jag känner mig sliten tack vare allt slit med barnbarnet. Godnatt kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad slitigt du har det och så jobbigt när det är så svårt att få i säng barnbarnet.
      Hoppas du fick en god natts sömn.

      Kram

      Radera
  5. När man inte är sådär sugen att åka på fest brukar det bli jättetrevligt :) men att vara så trött som du är, o att gå på kalas är en bedrift. Ibland bara måste man ta sig i kragen:) och kul kan det bli ändå. Men kanske roligare om du får sova om nätterna ;-).önskar dej en fin söndag vännen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt trevligt men det känns i hela kroppen och i sinnet i dag!
      Kram och ha en fin dag!

      Radera