tisdag 5 april 2016

En morgonpromenad...





Lite så var jag i morse när jag vaknade.
Vilken dag är det idag?
Det tog en stund att reda ut att det är Tisdag idag.
Det är inte lätt alltid att ha denna virriga hjärna.

Nå jag bestämde mig ganska omgående att jag behövde gå till närbutiken.
Så jag klädde mig för en liten promenad.
Döm om min förvåning då jag kom fram och det var mörkt.
Tydligen har dom ändrat öppningstiderna från 07.00 på morgonen till 08.30 i stället.
Jaha då var det bara att traska vidare till nästa affär.
Det blev lite längre att gå men inte så farligt.

Ja men då har jag fått lite frisk luft så här på morgonkvisten.
Men det där med att ryggen ska må bra av promenader (när man har ont alltså) ger jag inte ett vitten för.
Den gör ju ändå ondare efter en promenad, inte känns det bättre utan mycket värre.
Jag kanske inte är som andra människor men så upplever jag det i alla fall.

I går hade jag en riktig ligga-i-sängen-dag.
Jag orkade helt enkelt inte sitta uppe.
Totalt trött och slutkörd på.
Fortfarande blessyrer efter kalaset.
Det var inte så att jag sov utan jag låg bara och glodde på tv.
Det ena mer värdelöst än det andra innan min favoritkanal satte igång med kvällssändningen.
Det var inte en sån dag som gav mig några positiva minnen, kan jag lova.
Det var helt enkelt en skitjobbig dag!
Mental härdsmälta liksom!

En sån dag som igår hade jag önskat att läkare eller f-kassan skulle se mig.

Jag får se hur denna dag artar sig.
Vem vet, jag kanske orkar sitta uppe några timmar.
Känner mig fortfarande som seg kola i hela kroppen.
Men dagen lär rulla på som alla andra.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Godmorgon fina du!
    Här är det regnigt o grått idag..blää...tar på humöret! Huga så styvt det var imorse då jag skulle upp o skjutsa sonen till 7.15 bussen, jag som hade tänkt slöa till kl 10...Nåja så är det. Vattengympa ska jag på idag :)
    Ha en fin tisdag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir det inte som man tänkt.
      Jag är glad att jag slipper hålla på och skjutsa hit och dit.
      Nu har jag ingen bil så i dagsläget vore det ju besvärligt förstås..*L*

      Ha en fin kväll!
      Kram

      Radera
  2. Sånt kan reta en att dem ändrar tider som varit bra innan, men inget att göra åt. Lite motion ju hi hi du får ta igen dig under dagen idag o hoppas ryggen ger med sig snart ...kan ju ta tid tyvärr.

    Önskar dig en fin dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur är att det öppnat en ny affär inte så långt från närbutiken.
      Annars hade jag fått gå in till stan och det hade blivit lite för långt.

      Kram

      Radera
  3. Jag vet vilken hemsk känsla det är att leva med en trötthet som inte går att vila bort. Tröttheten finns där inneboende oavsett vad. Hoppas att du har lite mera kraft idag Onsdag =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet att du förstår.
      Du skrev ett lysande inlägg idag!

      Kram

      Radera
  4. Godmorgon fina du, jag blev virrig när jag läste tisdag, tänkte men det stämmer väl inte =) Är för trött att tänka nu =) Angående ryggen så brukar det vara så, men att det kan göra ont men i längden brukar det bli bättre. Sen är det ju lite vad man har för problem med ryggen såklart. Hoppas att det släpper för dig snart.

    Men vad jobbigt att du fortfarande känner dig slut sen kalaset, men det är helt otroligt hur kroppen kan visa sig..

    Hoppas att det känns mycket bättre idag och att du inte behöver ha så ont i ryggen. Själv ska jag ut i ösregnet och gå och lämna Anthon till skolan snart..

    Önskar dig en fin dag kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hos mig regnar det oxå så det blir ingen promenad för mig.
      Har ingen lust att blöta ner mig och frysa även om det skulle vara bra för ryggen.
      Jag hoppas oxå att det släpper snart.

      Kram och ha en fin dag!

      Radera