fredag 8 april 2016

Fredag och invägning...






Då är vi inne på Fredag igen och jag får hem min goa Mini i eftermiddag.
Pratade med honom igår kväll och det var som vanligt trevligt att höra hans röst.
Det fick mig att längta ännu mer tills idag.

I morse hade jag invägning.
Det går fortfarande bra.
Vågen visade -12.8 kilo.
Det känner jag mig nöjd över.
Jag ligger i snitt runt 1 kilo i veckan nu.
Räknade ut att det är ca 11 veckor sedan jag började.

Det som oxå är roligt är att mäta midjan med måttband.
Sen jag hittade måttbandet för en dryg månad sen har jag minskat 12 centimeter i midjan.
Så kan man ju undra vad ursprungscentimetern var då mitt måttband var försvunnet när jag började med 5:2?
Nå det förtäljer inte denna historia.

Nu har jag tre vanliga dagar framför mig.
Dagar då jag äter med måtta.
Jag äter fortfarande middag på en liten tallrik.
Det mättar ordentligt nuförtiden men jag har väl krympt magsäcken en del under tiden jag hållit på med 5:2.

Jag äter sunt och måttligt.
Hoppar över snacks och godis.
Är inte ens sugen på det längre.
Jag har väl minskat sockersuget dramatiskt.

Det bästa med 5.2 är att det fungerar utan större åtbörder förutom att två dagar i veckan äta ganska så få kalorier men ändå fullt tillräckligt för att känna sig mätt.
Det är som en ny livsstil som är enkel att följa.

Min finaste Pappelino och hans fästmö har ätit 5:2 i ca 2 1/2 år nu.
Inte för att dom idag behöver gå ner särskilt i vikt mer för att dom säger att dom mår väldigt bra i kropp och sinne av att äta mindre två dagar i veckan.
Det har blivit deras livssignum.

Nog om detta.
Jag ska strax klä mig för en vända till byn och affären.
Ska handla lite för helgen och som vanligt passar jag på då det är lite folk i affären.
Det känns absolut bäst för mig folkskygg osocial som jag är.
Det är en skön känsla då jag kommer hem och har gjort bort handlingen innan många andra ens tänkt tanken.
Jag är ju som jag blev förstås...

Nu ska jag dricka en kopp kaffe innan jag svidar om.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!



6 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Här ska det också handlas mat idag!
    Som alltid på fredagar!
    Härligt att du får hem Mini :)
    Ha en fin fredag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättehärligt att ha honom hemma.
      Jag gå bara och myser.
      Kram

      Radera
  2. Helt osocial är du ändå inte...du kommunicerar ju här med oss! :)
    Skönt ändå att handla när det är lite folk, jag gillar inte att ha en massa folk omkring mig heller när det ska handlas, folk är så stressade...
    Roligt att läsa att 5:2 fungerar för dig och din familj också. Det är likadant här. Fast jag äter godis ibland, inte mycket, men klarar inte att hålla mig borta helt från det och vill nog inte det heller...fast det blir mest choklad i mitt fall.
    Mys nu ordentligt med Mini! Kram och ha en underbar fredagkväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är klart, jag bloggar ju och har gjort det länge nu.
      Ja jag gillar att handla tidigt på morgonen och slippa alla stressade människor.
      Å ja jag myser av att ha sonen här, jättehärligt är det.

      Kram

      Radera
  3. Jag handlar också helst på morgonkanten/tidig förmiddag om jag kan innan allt folk hinner till butiken. Klarar inte av många människor - stim och stoj på en och samma gång. Jag är rätt så folkskygg (social fobi) - blir så när kropp och knopp inte fungerar som det borde göra. Kram ♥

    SvaraRadera