måndag 4 april 2016

Jaha Måndag igen...



Foto från min altan för några år sedan.


Tro det eller ej men snön har faktiskt börjat försvinna.
Några veckor till är den nog borta.
Fast nu får jag inte glömma att det bara är April.
Hos mig kan det fortfarande komma snöfall.
Å det skulle verkligen inte kännas ett dugg roligt.

Jag har en helt oplanerad vecka framför mig.
Det känns gudomligt.
Jag har ännu inte återhämtat mig efter kalaset så veckan går till att fortsätta vila upp mig.
Tänk att något som egentligen är roligt får mig så extremt orkeslös.
Det är faktiskt tragiskt.

Jag har precis pratat med Älskade E.
Det var hon som fick mig att kliva upp ur sängen i morse.
Kroppen och knoppen är ordentligt trög.
Satt och skrev ner alla mina biverkningar så att jag ska ha ett underlag då läkaren ringer mig.
Nog dröjer det några veckor till men man bör vara förberedd, annars är det så lätt att glömma när man väl sitter i telefonen.
I övrigt var det som vanligt ett trivsamt telefonsamtal om precis allt mellan himmel och jord.

I dag har jag sk. fastedag.
I går tog jag fram köttsoppa ur frysen.
Tänk så bra att det finns så mycket i min frys, det blir så enkelt då.
Så ska jag äta en banan och ett äpple förutom massor av vatten och några muggar kaffe.
Dagen blir bra med det intaget.

Nu får ni ha en strålande dag alla fina!

Kramen om!



8 kommentarer:

  1. Vad bra att du skriver upp allt, så brukar jag också göra. Ja, vi får hoppas att det blir riktigt vårväder snart, här i Sthlm är det fortfarande novemberväder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är bäst att ha en lista när man ska prata med en läkare särskilt när man är så glömsk som jag blivit.

      Kram

      Radera
  2. Här försvinner snön för fullt också! Men visst kan det komma snö än.
    Har haft en bra måndag :)
    Hoppas att din måndag har varit bra hittills!
    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min måndag har varit väldigt lugn.
      Har faktiskt inte gjort en knop ens.

      Kram

      Radera
  3. Härligt att snön försvinner! Så fint du har det på din altan, blir lite avis faktiskt.
    Idag har vi haft ganska varmt här men solen har inte orkat riktigt igenom. Själv är jag ordentligt förkyld och därmed ganska hängig.
    Håller med dig om att det är tragiskt att man blir trött av att ha roligt, men kan trösta dig med (om det nu är en tröst) att du inte är ensam om det fenomenet.
    Jag har också min fastedag idag. Kaffe, banan och en form av köttfärsås äter jag idag. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar min altan och ännu mer sen den blev inglasad.
      Det blev verkligen ett extrarum till min redan stora lägenhet.
      Jag vet att vi är många som har samma åkomma (men på olika vis) och det om något är tragiskt att vi är så många!

      Kram

      Radera
  4. Hej, nu har jag fått tid att titta in, dagen bara försvann idag. Trodde jag skulle hinna sätta mig när jag kom hem men då var de middag och läxläsning..

    Vad fint bor du i hus?

    Det är ganska skönt att inte ha något planerat ibland skulle behöva ha flera sådana dagar =) Det är ju kanon och skriva ner, jag är så virrig att jag själv skulle behöva det...Du gör det bra med fastan, jag skulle säkerligen bli mest hungrig en sådan dag =)

    Det gick bra hos läkaren, men han tyckte jag skulle ta bort bloggen. Då den stressar mig mest.. jag sa att jag ska tänka på det, men jag vet ju redan att jag blir stressad av att inte hinna med..

    Hoppas att din dag har varit bra och en stor kram

    SvaraRadera
  5. Jag bor i hus men hyr övervåningen i en privat villa.
    Värdfolket bor på första plan och jag en trappa upp.
    Har bott här i snart 16.5 år och trivs superbra.

    Ja du får fundera om det här med bloggen.
    Inte roligt om den känns stressande, den ska väl mer roa och förnöja.

    Kram,kram

    SvaraRadera