söndag 24 april 2016

Kokar ägg...





...det är ju snart helgfrukost.
När Mini är hos mig äter vi alltid frukost tillsammans under helgen.
Det är väl enda gångerna jag njuter av frukost, när jag får dela den med Mini.
Är ju egentligen ingen frukostmänniska men det finns undantag.

När han är hos sin pappa äter dom aldrig frukost ihop mest för att hans pappa och fästmön oftast sover till en bra bit efter 12.
Det gör ju aldrig jag, sover så länge alltså.
Tycker att man åtminstone på helgen kan njuta av att vara tillsammans.

Jag brukar ha gott bröd, pålägg (oftast ost), mjölk, kokt ägg med kaviar, en tallrik frukt, något gott, kaffe (givetvis), smörgåsgurka och tja, vad jag har hemma.
Tycker det är så mysigt att sitta länge och njuta av en god frukost och man hinner prata en hel del.
Jag tycker så mycket om att prata med Mini, han är en så mogen och härlig kille med många funderingar.

I går hade vi en lugn dag.
Efter min långa morgonpromenad orkade jag inte så mycket och så var jag givetvis väldigt trött men någon siesta blev det inte trots att jag lång i sängen lite nu och då.
När jag verkligen behöver en siesta fungerar det aldrig.
Typiskt!

Midi ringde på eftermiddagen och ville berätta om Fredagens fest och utgång.
Hon hade haft en mycket lyckad kväll och det är alltid skoj att höra.
Lite trött bara och det kan man ju räkna med om man jobbat hårt hela veckan, gått ut på krogen och så blir klockan väldigt sen innan man lägger sig..
Gillar att hon ringer lite nu och då och berättar läget.
Hon är väldigt trygg och öppen mot mig, kan berätta vad som helst.
Det är härligt att ha en sån relation.
Och så får jag oftast höra något skvaller om syskonen.
I och för sig är alla tre likadana, jag får alltid höra om något av vad de andra haft för sig.

I går fick jag höra att Mini bestämt sig för att fira Sista April hos mig.
Men han hade inte sagt det till mig.
Det har varit lite lösa funderingar då han är hos sin pappa då och dom ska till stugan och han vill inte följa med.
Flickorna ska ha fest så där kan han inte vara.
Sa sist han var hos mig att jag inte har några planer så vill han så kan han vara med mig.
Vi äter lite god mat och så går vi bort till brasan.
Han skulle fundera på det...

...och sen har jag inget hört förrän Midi sa det till mig igår.
Ja ni ser...

I dag är jag i samma dilemma som i Fredags.
Jag kan inte komma på vad jag ska laga för middagsmat.
Nu är det inte så att frysen är tom.
Där finns massor att välja men det är just det, att välja som ibland blir svårt.
Glömde att ta fram något igår så nu sitter jag här i valet och kvalet.
Men det löser sig med all säkerhet.
Får väl fråga Mini vad han är sugen på.

Nu har jag dukat för frukosten så jag ska se om Mini är vaken.

Ha en riktigt go dag alla fina!

Kramen om!

Ps. Om någon undrar så är det vackra stillsamma fotot från Båstad.
Fotade det när jag var där för några somrar sen.


12 kommentarer:

  1. Härligt om Mini är hos dej på Valborg :)
    Solen skiner idag :)
    Ha en härlig söndag

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli riktigt roligt särskilt när jag inga planer alls har för Sista April.
      Här skiner solen med men det är molnigt.

      Kram

      Radera
  2. God morgon ....förstår att du njuter av er gemensamma frukost, mysigt :) men vem kan sova till 12??!!! ha ha har nog aldrig gjort det heller ....klart dem gillar att äta med dig o samtala önskar jag hade en son som ville ringa mig bara :( ...stor kram ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, sova så länge skulle jag aldrig klara av.
      Vaknar ju oftast vid 03.00...hihi

      Kram

      Radera
  3. Helgfrukostar är mysiga. Och middagar är alltid ett gissel tycker jag som inte gillar att laga mat. :-)
    / Mimmi
    www.intebaramammablog.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att laga mat men ibland strejkar hjärnan och jag har ingen aning om vad jag vill laga till.

      Kram och tack för kommentar och titten.

      Radera
  4. Huva för att sova till 12, då skulle jag vara helknäpp resten av dan. Men vi är olika antar jag. Låter så mysigt när du berättar om din frukost. Härligt att du har en så fin relation till dina barn. Känner igen mig i det där med "vad ska vi ha till middag"? haha...jag har också frysen full men ibland står det still i hjärnkontoret. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, sova till 12 tycker jag låter förskräckligt, jag skulle som du oxå känna mig helknäpp resten av dagen.

      Kram

      Radera
  5. Det brukar aldrig slå fel att det är jättekallt under valborgs där jag bor. Och de gånger (när barnen var yngre) och vi gick iväg för att kolla in majbrasan så brukar jag stå och huttra och frysa halvt ihjäl mig. Nu när barnen är äldre och kan gå iväg själva om de vill till en majbrasa så stannar jag mer än gärna kvar hemma i värmen. Så tråkig är jag på valborgs nuförtiden. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag går egentligen inte så gärna till brasan heller men jag offrar mig för Minis skull då jag vet att han inte vill gå själv.
      Jag har haft en lång paus då mina barn precis som dina gått till brasan själv.
      Då har jag fått sitta hemma i värmen och ha det gott men tiderna förändras emellanåt.

      Kram

      Radera
  6. Va !! Sover hon till 12 !! Så hemskt...en annan har också varit uppe före tuppen då :) Man kan undra hur gammal hon är ? Sover nästan längre än era barn...jaja. Det är trevligt när barnen vill ringa och berätta om nåt hänt och bara surra :) Det vet jag att du o jag gillar skarpt :) DU ! Vilken fin bild du började med idag :) Ha en fin dag. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är två år äldre än mig och tycks behöva mycket sömn precis som min x-make verkar göra oxå.
      Mini vaknar runt åttasnåret och då finns inga vuxna vakna när han är hos sin pappa.

      Kram

      Radera