lördag 16 april 2016

Lördag och selfie...






Klockan är strax 08.30 och jag har precis klivit upp efter en krånglig natt.
Ryggen har bråkat med mig hela natten, som om det inte räckte att jag har svåra sömnstörningar.
Men det är sviter efter gårdagens göranden.
Ibland måste även jag ta tag i vissa delar av mitt boende.

I går efter promenaden så rev jag ut sängkläderna i min dubbelsäng.
Det var verkligen dax att renbädda.
Emellanåt struntar jag i den andra delen av dubbelsängen eftersom det inte är någon som ligger där men igår rök det i tvätten oxå.
Älskade E ringde och vi pratade flertalet timmar.
Jag fortsatte med min säng.
Kom äntligen i håg att bädda med mitt nya kuvertlakan för hela sängen.
Har fått två stycken i olika färg av finaste Pappelino men glömt av att jag har dem när jag renbäddat.
Så hämtade jag in överkastet som jag hängde ute på altanen och vädrade.
Kände hur jag redan då såg fram emot att lägga mig på kvällen i renbäddad säng.

Nå jag fortsatte med badrummet.
Bytte handdukar och rengjorde toa och tvättställ.
Ett måste jag i alla fall gör en gång i veckan.

Så tog jag itu med tvätten, vek den och la in den där det hörde hemma.
Hela tiden pratade jag med Älskade E.
Hade luren mellan örat och axeln för man behöver båda händerna när man gör sånt.

Och så började jag känna mig väldigt trött.
Hade ju varit vaken sen 02.50 ungefär.
Vakentimmarna tog ut sin rätt.
Jag sa Hej Då och gick för att vila.

Men tro inte att jag fick sova.
Precis när jag var på väg in i dimman så ringde finaste Pappelino.
Så det var bara att svara.
Fortfarande tråkiga nyheter.
Hans fästmö har fått tillbaka bröstcancern hon kämpade med för några år sedan.
Om någon vecka ska hon operera bort hela bröstet och beroende på det dom hittar bestämmer dom behandling.
Ja, jisses så tråkigt det känns och jobbigt särskilt för dom som måste gå genom helvetet än en gång.
Efter det samtalet var det bara att kliva ur sängen.
Inte kunde jag sova med den oron jag då kände i kroppen.

Så jag tog itu med Minis rum och städade upp där.
Så att han skulle slippa när han på kvällen skulle hämta sina saker.

Resten av eftermiddagen och kvällen kände jag en stor olust i hela kroppen, det liksom kröp i den.
Helt vanlig ångest med andra ord.
Å så började ryggen värka som attan.
Och inte lite utan väldigt kraftigt.
Så illa att jag inte kunde sova mer än korta stunder i natt.
Ryggen bråkade ordentligt med mig.

I dag värker den oxå.
Känns dock inte som ryggskott men nära på.

Lärdom från gårdagen;

Jag ska inte prata i telefon när jag ex renbäddar min säng eller viker tvätt.
Jag ska vara mer rädd om ryggen.
Jag ska inte göra så mycket under en dag då jag egentligen inte orkar/har energi för det.
Jag ska inte ta något/någon för givet, man vet aldrig va som kan hända, vad som lurar när man minst anar det.


Och slutligen så bjuder jag på en selfie jag tog när jag skulle på 50 års kalaset jag var på i början av April.

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!



10 kommentarer:

  1. Hoppas att lördagen blir bra!
    Och att ryggen känns bättre snart

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar det bara lugnt idag och vilar ryggen.
      Kram

      Radera
  2. Usch för ont och ångest. Hoppas du känner dig bättre!!
    Tack för helghälsningen - jag önskar dig också en fin helg. Ska snart iväg till Borås för att fira 50-åringen.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ett trevligt 50 års kalas!
      Kram

      Radera
  3. Jag önskar så att alla som går igenom att få cancer skulle få slippa. Min mor dog i bröstcancer, min syster har haft bröstcancer och överlevde, mina mostrar dog oxå i cancer.
    Det är så onödigt och hemskt och jag blir så arg. Fuck cancer.
    Förstår att ett sådant besked som din pappa förtäljde dig kryper dig inpå skinnet.
    i sådana ofattbara händelser så brukar en bedömning av sin egen ork och kapacitet försvinner helt. Man blir som en robot och bara gör. Varm Kram ♥
    P.S Snygg selfie på dig.=) D.S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så tråkigt då Pappas sambo redan gjort den resan, trott att hon blivit frisk och nu detta besked igen.
      Håller med dig, fuck cancer.

      Tack och Kram!

      Radera
  4. Men åh va trist att läsa, blir en jobbig tid för dem. Ja jag har det skit på jobb nu o hade behövt vara ledig o åka iväg typ 3 månader ha ha super fin bild o fin härfärg ;) hoppas du får en skön kväll kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket tråkigt särskilt när hon gått genom det en gång och vi trodde alla att hon var frisk.

      Med ditt jobb så förstår jag att tre månaders ledighet skulle behövas...*L*

      Tack för komplimangen!

      Kram

      Radera
  5. Fin selfie!! Kram och bättre nätter önskar jag dej

    SvaraRadera