lördag 9 april 2016

Lördagsmorgon...





I går när jag stod och väntade på bussen insåg jag att det kanske inte ligger så mycket snö kvar som jag trott. (Bilden taget vid hållplatsen i byn)
Ute där jag bor finns fortfarande snö på gräsmattorna och skrotupplaget ( nåt slags privat samlande) tvärs emot min gård har mycket snö och i skogen lär det ligga men när man går på landsvägen så är det i princip snöfritt.
Där ser man, som vanligt har jag svårt att ta in nyanserna med årstidsväxlingar.
Det är likadant på hösten.
Älskade E brukar fråga om löven fallit och jag nekar bestämt och så tittar jag efter och där står kala träd med allt löv på backen.
Jag ser inte när jag är ute på promenad, jag är tydligen alltid i min egen bubbla.

Well, i går eftermiddag så kom då äntligen käraste, käraste Mini.
Å så helt plötsligt känns livet mer innehållsrikt.
Han satte sig i köket medans jag pysslade med maten som han hade önskat.
Kokt ris, chicken nuggets, sallad och mangoraja.
Inte riktigt min typ av mat men vad gör man inte för sin käraste Mini.

Vi satt länge och pratade vid köksbordet när middagen var bortdukad.
Å så han skrattade då vi kom in på mitt rörmokaruppdrag förra gången han var hos mig.
Jo det var ju så bedrövligt att sonen kiknade av skratt.
Han kunde knappt prata mellan skrattattackerna.

"Å mamma jag ser dig där på knä med vattnet sprutande åt alla håll och hur du ser helt förtvivlad ut och bara ropar, kan du hjälpa mig".

Men det kunde han ju givetvis inte göra.
Ja se vad jag kan roa mina barn...

Vi hade i alla fall några väldigt trevliga timmar i köket, jag och min härliga son.
Och han skrattade inte åt mig hela tiden, vi pratade lite allvar oxå.
Vid 20.00 hade han bokat in speltid med kompisarna så då bröt vi upp.
Jag gick och tittade på tv och han fnissade och skrattade hejvilt på sitt rum vid datorn.
Ibland tror jag att det sitter jättemånga killar inne på hans rum som det låter men dom snackar ju med varandra under tiden dom game;ar.
Mycket intressant att lyssna till.
Det värmer mitt hjärta att höra glädjen i hans röst.

I dag ska jag göra spagetti och köttfärssås.
Var så duktig så jag tog fram köttfärsen och la den i kylskåpet innan jag gick och la mig igår.
Köttfärssås var ett tag sen jag gjorde och för er som inte vet så älskar jag köttfärssås.
Skulle kunna äta det varje dag utan att tröttna.
Har ni någon favoriträtt ni aldrig tröttnar på?

I övrigt så vaknade jag väldigt tidigt i morse eller jag borde skriva i natt då klockan bara var 01.30 då min kropp tyckte att jag sovit klart.
Har legat och snurrat runt i sängen som en karusell, slumrat lite bitvis men inte sovit.
Jag lär vara trött i dag.
Men, men sånt är livet om man bor i min kropp.

Nu får ni ha en strålande dag alla fina, hos mig skiner solen idag!

Kramen om!




6 kommentarer:

  1. Godmorgon fina du! Vad kul att sonen är hos dej nu:)
    Här skiner solen för fullt också :)Å så konstaterade jag även igår att vi inte har just nån snö att tala om här heller!
    Ha en bra lördag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu trivs jag då jag får ha Mini här.
      Trevligt att snön äntligen försvinner.

      Kram

      Radera
  2. God morgon ...skönt att snön är på väg att försvinna ..härligt o man blir peppad av att tappa vikt samt som du säger att sockerbehovet försvinner har inte ätit socker på 1 vecka känns skönt men igår blev det lite då vi hade lite gott men det var ju min dag :) härligt med sällskap av ens barn alltid :) låter som du får en fin lördag ta hand om dig kramen ps/ jag var så blond som du innan jag gjorde slingor men du är jätte fin i det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart är det lättare att fortsätta tappa vikt när man ser rejäla resultat.
      Ja jag har en mycket fin Lördag precis som jag vill ha den, i lagom sakta mak.

      Kram

      Radera
  3. Jag har ingen speciell favoritmat som jag gillar just nu. Som barn var det spagetti och köttfärssås och Bruna Böner med fläsk som var mina favoriter. Här tinar snön bort i rasande fart också,vilket jag så klart uppskattar. =) Mina barn brukar också ha roligt åt mina fadäser (när saker jag företar mig går åt pipsvängen) och det händer rätt så ofta här hemma. Lördagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte många maträtter jag inte äter men bruna bönor tillhör en av dem.
      Ja men vist är det roligt när man har ett så högt underhållningsvärde att barnen kiknar av skratt...*L*

      Kram

      Radera