torsdag 21 april 2016

Mini och lite annat...





Godmorgon världen!

Idag låg jag kvar i sängen trots att jag vaknade väldigt tidigt.
Vissa morgnar är det stört omöjligt att kliva upp.
Hela kroppen skriker nej, ligg kvar.
Så det gjorde jag och missade dagens plan.
Vilken var att gå tidigt till affären för lite helghandling.

Irriterande, när det inte blir som jag tänkt men ibland är det bättre att lyssna på kroppens signaler än att bruka våld på den.
Får se om jag ändå promenerar in till byn och handlar även om klockan är senare.
Hade varit skönt att göra det redan idag så har jag hela dagen fri i morgon.

I morgon får jag hem Mini, det är dags för mammavecka igen.

Detta skrev jag om honom när han fyllde år sist och jag menar vartenda ord djupt från själens inre;

Snart är klockan 12.43 då jag gav liv åt mitt sista barn, min son Mini. Han har berikat mitt liv med en enorm glädje och kärlek . Han är en otroligt fantastisk ung kille, någon som får min normalt irrande själ mer rotad än rotlös. Han är en gåva som jag för evigt är tacksam över. Det är en pur och odelad glädje att få dela hans liv och hans tankar. Han är min sagoprins i en värld utan sagor. Han håller mitt hjärta fånget för evigt! Jag älskar honom så!

Det ska bli väldigt gott att ha honom hemma hos mig igen.
Å så vet jag att veckan bara kommer att svischa fram.
Som den alltid gör när han är här.

Den sista veckan har egentligen gått väldigt fort.
Varför vet jag inte, mina ensamveckor brukar vanligen kännas långa och sega.
Å så är jag inte riktigt sams med mig själv.
Jag känner mig så extremt trött för att ha gått in i våren.
Så trött att jag blir sängliggande hela dagar.
Hade en sån dag igen igår, efter morgonpromenaden ( som jag inte tänkt gå men gjorde ändå) så rasade jag ihop i sängen och kom knappt ur den på hela dagen.
Vårtrötthet kanske?
Som om det inte borde vara nog med höst-och vinterdepression.
Något är det i alla fall.
Jag brukar vara lite mer livfull när våren gjort sitt intåg men nu känns det mest bara blä.
Det är då i sanningens namn inte lätt att bli klok på sig själv.

I övrigt visar sig inte vädret från sin bästa sida.
Det är grått, grått och grått.
Ser inte ut att bli minsta gnutta sol idag.
Nähä, då får det vara så då.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!




6 kommentarer:

  1. Här städas det idag & solen skiner ! Tar rätt så lugnt med städandet...har nyss dammsugit o så småningom ska det tvättas golv o toan!
    Ha en så bra dag du kan

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här städar jag inte men det blev en promenad in till byn fram och tillbaka.
      Bestämde mig trots allt att handla idag.

      Kram

      Radera
  2. Jag tycker att vår och sommarhalvåret (dagarna) går betydligt fortare än höst och vinter halvåret. Vill ju hinna njuta och skaffa mig mer energi under vår/sommar men dagarna bara svischar förbi mig... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, de ljusa dagarna försvinner snabbare än de långa, mörka och kalla.

      Kram

      Radera
  3. Godmorgon hoppas du fått en bra sömn i natt..Grattis till din om jag förstod rätt att han fyllde år och vad fint skrivit om din son. Ja barnen är det bästa man har och de viktigaste <3 Ja min åker idag, har alltid ångest dessa dagar tycker det är jobbigt när man vill ha dom hos sig hela tiden.. Men man är ju två om det..

    Önskar dig en fin fredag <3 kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae det blev kanske lite tokigt där, hur jag uttryckte mig som.
      Han fyller år i Augusti så det var ett tag sen.
      Jag ville mest bara lyfta upp hur fin han är, men tack ändå.

      Förstår din ångest, känner alltid själv likadant när Mini växlar boende.

      Kram och ha en fin dag!

      Radera