tisdag 26 april 2016

När stormen bedarrat...





...är det inte barmark längre.
Attans att vi måste ha detta Aprilväder.
Hade gärna sluppit.
Men förmodligen har det tinat bort till 1;a Maj även om det hänt att vi fortfarande haft snö på marken då.
Trots att jag vet att detta kan hända blir jag ändå nedslagen och vemodig.
Min psyke behöver vår nu.
Och den kom liksom av sig för en stund.

i går hade jag sk fastedag så jag åt en tallrik Västkustsoppa och ett härligt grönt äpple.
Mini fick rester sen i Lördags så han år hemgjord klyftpotatis, fläskfilé i portersås, sallad och svartvinbärsgelé.
Sa till honom att det där var en härlig Måndagsmiddag...inte helt fel va?
Och han höll med mig.
Min middag var det inget fel på men  Minis såg godare ut.

Idag ska vi äta spagetti och köttfärssås och sallad.
Tog upp en bytta köttfärssås från frysen igår.
Ibland kan jag ...minnas.
Vanligen inte.

Som när jag satt på bussen igår med Mini.
Jag tryckte för att kliva av.
När bussen stannade så satt jag bara där och kollade en kille som försökte knöka sig ut.
Och jag satt kvar tills Mini säger;

-Men mamma ska du inte kliva av här?

Oops vad brått jag fick.
Så man kan väl lugnt säga att något minne har jag inte.

Å att vara utan minne leder oftast till en massa goa skratt.
Alltså barnen och Älskade E brukar skratta åt mig och det bjuder jag på.
Blir inte ens en gnutta stött och skrattar gärna med.
Men jag undrar emellanåt vad som händer i min hjärna.

I övrigt har jag inga direkta planer för dagen.
Men i morgon måste jag i väg.
Kuratorn ringde igår och bokade in mig på en tid i morgon.
Så det blir att gå in till byn då.
Under förutsättning att vädret sköter sig.
Blir det illa väder tar jag bussen.

Ha nu det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. Godmorgon! Ja , det var soligt då jag steg upp före 7...men nu är det halvmulet! Inget regn el snö än idag. Uppehåll o det blåser heller inte. Igår var det supertråkigt väder. Nej men usch vad ni fått snö! Ja,ja sånt är aprilvädret.....ingen snö att tala om här hos oss ändå
    Kram o ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Aprilväder är Aprilväder även om det känns nedslående med snö.
      Kram

      Radera
  2. Dom dagar du har fastedag... köper du soppor eller gör du egen? Jag är lite sugen på att testa då jag inte mår så psykiskt bra och har tappat lite matlust. Men vet att jag måste äta...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör ofta egna soppor men brukar ha påssoppor i skafferiet i fall jag inte orkar laga själv.
      Kram

      Radera
  3. Ja, typiskt aprilväder är det nu. Här finns ingen snö men det är förbenat kalla nordvindar som gör att jag alls inte har nån lust att gå till min odling. Annars har jag alltid varit där för länge sen andra år men inte detta år. För kallt helt enkelt. Usch, nu vill vi verkligen ha värme!!
    Det där med att vara disträ...min syster är det också för det mesta. Hon glömmer allt möjligt - cyklar, nycklar och ibland glömmer hon sig själv...som när hon tog tåget hem från Göteborg till Ytterby (Ytterby är första stationen efter Gbg) och vaknar till liv i Stenungsund, vilket är flera stationer efter Ytterby. Så kan det vara.
    Ha en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du nordanvind har vi här med.
      Det är riktigt kallt ute, har fortfarande vinterjacka och vantar på mig ute.

      Din syster låter lik mig..

      Kram

      Radera
  4. ha ha ja så kan det bli, jag glömmer ofta när jag sitter sj på bussen, har dock klarat mig från att åka för långt :) ja våren är inte här heller brrr kallt ta hand om dig kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är kanske glömsk lite till mans.

      Kram

      Radera