onsdag 6 april 2016

Oväntat och överraskande besök...





I går på förmiddagen så knackade det ganska så hårt på min dörr.
Klockan var inte så mycket så jag tänkte vem kan det vara?
Jag öppnade och utanför stod min fina morbror.
Vem hade kunnat ana det, inte jag i alla fall.
Synnerligen oväntat men otroligt uppskattat.

Jag hade precis kokat kaffe så jag tog fram muggar och så satt vi och pratade länge.
Vi kan prata om det mesta i livets upp och nedgångar.
För att vara övertydlig så är han alltså min mors bror.
Å det finns inte minsta likhet mellan dom, det är svårt att förstå att dom är syskon.
Han är varm, empatisk och bryr sig verkligen om alla i sin omgivning.
Vi brukar prata i telefon lite nu och då.
Och nej, min mor och han har inte heller kontakt, hon har aldrig gillat honom och i dagsläget och sen lång tid tillbaka bryr han sig inte längre.
Man kan säga att han är min mors raka motsatts.

Det var i vart fall jättetrevligt att han tittade in till mig.
Till sommaren ska han hämta mig, så ska vi åka hem till honom och sen åka båt ut på sjön han har vid sitt hus.
Det ska bli mysigt.

Så där gick förmiddagen.
När han åkt blev jag tvungen att lägga omkull mig och vila.
Blev så där fullkomligt utmattad.
Tur att jag har en säng.

Senare eftermiddag och kväll flöt på i lugnets tecken.
Jag gjorde inte många knop mer än värmde min middag och kokade en kanna kaffe.
Satt och bläddrade i veckotidningar jag fått av finaste Pappelino.
Gjorde verkligen inget viktigt men insåg att jag faktiskt inte behöver göra något.
Jag har en kravlös vecka.

Det är skönt att komma fram till insikter som underlättar vardagen.

Hoppas ni får en riktigt bra dag alla fina!

Kramen om!


14 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Vad trevligt med besök :) Alltid roligt!
    Här regnar det inte än.....
    Ha en bra onsdag

    Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det regnat hela dagen.
      Kram

      Radera
  2. Mysigt besök du fick. 😊
    Skönt med en kravlös vecka, sånt gillas.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag behöver verkligen dessa kravlösa veckor.
      Kram

      Radera
  3. Va trevligt med besök och det är ju alltid trevligt. Vad mysigt att få åka båt, verkar vara väldigt snäll =) Nyss hemkommen efter att hämtat Anthon och jag lika blöt nu som i morse =/ förbaskade regn, men det är ju Aprilväder..

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli mysigt till sommaren, kul att ha något att se fram emot.
      Här har det regnat hela dagen oxå men jag har stannat inomhus.

      Kram

      Radera
  4. Men så kul att ha så fin kontakt:) Tänk vad olika syskon kan vara. Kul också att ni hade en trevlig pratstund tillsammans:)) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi har verkligen en go kontakt och det är extra trevligt då jag inte har kontakt med min mor (någon från hennes sida alltså).

      Kram

      Radera
  5. Vilken tur att inte din morbror glömde bort/uteslöt dig när du växte upp och blev vuxen. =) Skönt också att ni kan umgås på ett normalt sätt och att han inte är som din mor. Stor kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är trevligt att ha kontakt med honom och att han inte är som mamma.
      Kram

      Radera
  6. Härligt med lite kaffe främmande då och är det någon som man tycker mycket om är det ju extra kul. Skönt att du har så bra kontakt med honom om du inte har/hade det med din mamma. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är roligt när någon tittar in och extra roligt var det när jag såg att det var min morbror som knackade på.
      Kram

      Radera
  7. Så härligt med ditt besök och skönt att du har en go morbror. Tråkigt att din mamma är som hon är, konstigt hur det kan bli. Ibland är det svårt att förstå hur människor kan vara.
    Så fin bild på dig själv du lagt upp vid menyn! Roligt att se dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var riktigt trevligt att träffa min morbror och tur är att han inte är det minsta lik min mamma.
      Tack för komplimangen.

      Kram

      Radera