lördag 23 april 2016

På promenad, tjugo över fyra i morse...






Vaknade tidigt och försökte somna om men då satte lillgrabben nere i gång att vrålskrika så jag gav upp.
Klädde mig och bestämde mig för att det fick bli en promenad i stället.
Man blir ju tokig av att ligga i sängen och inse att det är lönlöst att försöka somna om
Kanske väl tidigt för en promenad (04.20), det var bara jag och tidningsbudet som var ute.
Tänkte att han tror nog att jag är på väg hem efter en sen efterfest, men så fel han hade haft i såna fall.
Det blev 1 1/2 timme ute.

Nu har jag väl gått väck chokladbollen jag åt i går.
Ville överraska Mini med något gott så jag gjorde chokladbollar.
Det var länge sedan jag gjorde något bakverk här hemma.
Å chokladbollar är ju smidigt och enkelt att göra.
Självklart åt jag en oxå när vi fikade.
Fattas bara annat.
God var den i alla fall, mycket god till och med.
Men jag stoppar så sällan i mig sötsaker så det var väl därför den kändes sådär extra god.

Nu sitter jag med den goda första koppen kaffe för dagen.
Inne är det varmt och skönt.
Ute var det lite kyligt.
Det känns härligt att veta att Mini sover gott i sitt rum.
Känslan när han är hos mig är näst intill obeskrivbar.
Jag njuter fullt ut.

Vad dagen bär i sitt sköte vet jag inte.
Kan direkt säga att jag nog kommer att vara trött.
Men jag kan alltid försöka sova siesta.
Även om det sällan fungerar.

Mini har nog inga särskilda planer heller.
Han var otroligt trött igår.
Haft en tuff vecka bakom sig.
Det märktes väldigt väl.
Han var inte lika pratig som han brukar vara, han låg i sängen och slappade.
Jag tror inte han var uppe så länge.
Å till veckan har dom minst tre nationella prov att se fram emot.
Jag känner för honom för det är slitigt att man hela tiden måste prestera i skolan.
Skönt att det är helg så han får vila upp sig lite.

Nu får ni ha en bra dag alla fina!

Kramen om!





16 kommentarer:

  1. Godmorgon på dej!
    Här var jag uppe tidigt också. Men kanske inte lika tidigt som du.Har inte hunnit med ngt inlägg än. Hållit på o fixat ringsignaler till min mobil.....köpte nämligen ett nytt minneskort(större)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med ny signal på mobilen.

      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera
  2. Jag skulle nog ha kunnat följa med dej ut den tiden. Tycker aldrig att det blev morgon någon gång så jag skulle få stiga upp. :) inte kul när sömnen sviker. Du är duktig med dina långpromenader, verkligen:). Förstår att du njuter till fullo nät du har sonen hos dej. Vem skulle inte göra det :) jo jag också :)) Ha en fin helg vännen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit trevligt med promenadsällskap!

      Kram

      Radera
  3. En lyckostund så där på morgonkvisten, härligt!Jag älskar den där tidiga morgonpromenaden, önskar så att jag kunde bege mig ut på morgnarna oftare. Men det kan jag inte på grund av mitt barnbarn. Att bylsa på henne tidigt, tidigt på morgonen för att ta med henne på en stillsam promenad, blir aldrig en promenad (det blir jäkt och stress i stället) Min son som går sista terminen i gymnasiet ( snart är det studenten) håller på med nationella prov också. Och yngsta dottern har bara denna vecka haft tre prov och nästa vecka väntar ytterligare två st prov. Skolbarnen får ju aldrig bara vara och ta igen sig efter en skoldag när de måste plugga inför prov hela tiden. Önskar dig och sonen en trevlig och mysig Lördag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar bäst att promenera tidigt på morgonen då jag är helt ensam.
      Kan förstå att det inte blir enkelt för dig då du har barnbarnet att sköta om.

      Kram

      Radera
  4. Grattis till viktnedgången bra jobbat :) oj så tidigt hade jag inte vågat gå ut, finns massa skumma typer ute här då ha ha men skönt förstår jag :) jobbigt med sömnen usch ...hoppas ni får en fin dag tillsammans stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Här är det inga ute alls vid den tiden på dygnet.
      Kram

      Radera
  5. Vilket program går din son på? Låter som det är tufft. Min går ekonomisk, och det verkar inte vara så mycket prov och så.
    Kram Magdalena

    SvaraRadera
  6. Åt du bara en? Det hade inte jag fixat, minst 3 hade det blivit. Lite väl tidigt för en promenad, men visst är det skönt att vara ute den tiden på morgonen.
    Ha nu en fin helg. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag åt bara en.
      Jo visst är det tidigt men vad göra då jag inte kan sova.

      Kram

      Radera
  7. Å, vad skönt med en morgonpromenad. Och nu lyckades du få mig att fundera på om jag har ingredienser hemma för chokladbollar...hade varit väldans gott!
    När det gäller NP kan jag bara hålla med, det är tufft för såväl elever som oss lärare med all rättningsbörda och bedömningspress. Hujedamej vad det är svårt. Hoppas att det går bra för din Mini.

    Vårgröna kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Chokladbollarna var supergoda och det var så länge sedan sist.
      Mini är duktig i skolan men det är ändå tufft.
      Han har höga krav på sig själv.

      Kram

      Radera
  8. Jag har fått problem med sömnen igen. Sover dåligt och är alltid trött. Dags att ta itu med det igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid problem med sömnen och det verkar stört omöjligt att få till den.
      Att vara tröttare än tröttast varje dag är skitjobbigt.
      Hoppas din sömn blir bättre.

      Kram

      Radera