söndag 17 april 2016

Promenad klockan 05.00.





Ja då har jag gjort det igen.
Varit vaken sen strax före 03.00.
Började vakna till redan vid 01.30 men lyckades dvala till 03.00, då var jag plingvaken och inte är det någon idé att ligga kvar.
Så jag gick upp och kokade kaffe.
Satte mig vid köksbordet och tittade på ett korsord.
Bläddrade i en veckotidning.
Och blev bara helt sonika less.

Jag klädde mig och gick ut klockan 05.00.
Kan väl tillägga att jag var helt ensam ute.
Å regnet strilade hela tiden.
Fotot jag visar är inte taget i morse utan tidigare någon gång.
Nå jag gick in till byn och ner till hamnen.
Sen gick jag Storgatan upp ända till sjukhuset.
Den vägen är brant, bara uppför.
Efter det fortsatte jag hemåt.
Var ute och promenerade i 2 timmar.

Väl hemma hörde Älskade E av sig så jag ringde upp och nu har vi surrat 1 1/2 timme i telefonen.
Tänk så tiden går då man har trevligt.
Å det har vi alltid under våra samtal även om dom ibland är mycket djupa och emellanåt väldigt svarta.
Hon är verkligen min allra bästa väninna.
Det som är synd är att vi bor så långt från varandra så vi så sällan kan ses.
Hade varit härligt att kunna gå över på en kopp kaffe när man har lust men vi får göra allt sånt per telefon.
Sånt är livet.

Nå resten av min dag blir lugn.
Kommer givetvis vara trött som en zombie (som vanligt med andra ord).
Ska nog försöka med en siesta senare.
Hoppas det lyckas, telefonen har en förmåga att ringa precis när jag är på väg att somna och sen är det givetvis kört.
Well, jag får se..

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!


10 kommentarer:

  1. Oj, så tidigt du var på promenaden! Här sov alla i godan ro :)
    Mulet o regnigt har vi här
    Ha nu en bra söndag

    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade önskat att jag kunnat sova i godan ro då.
      Kram

      Radera
  2. Så skönt att börja dagen med en härlig stärkande morgonpromenad, följt av ett härligt telefonsamtal🙏 Bästa starten av dagen❤️

    Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vist är det härligt men jag hade föredragit att få sova lite längre. *L*

      Kram, kram

      Radera
  3. Oj....det var tidigt. Men....morgonstund har guld i mund säger man ju.

    Nu blir nog du och kudden kompisar tidigt ikväll.

    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo man säger ju så.
      Kudden och jag är nog inga särskilt bra vänner just nu tyvärr.
      Är inne i en jobbig period av mest icke-sovande men jag kan alltid hoppas att det fungerar.
      Kram

      Radera
  4. Jag kom nog i säng ungefär vid den tiden då du klev upp...nattsuddade igår. Så även jag är lite seg idag. Visst är det härligt att vandra så där tidigt på morgonen då allt börjar vakna till liv ute i naturen.
    Ha nu en fin kväll.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det härligaste med att gå ut på promenad tidigt är att man är helt ensam.

      Kram

      Radera
  5. Hej, men oj vilken tidig promenad förstår att du var ensam. Själv skulle jag nog tycka det var skönt att gå när det är tyst... =) Jobbigt att inte kunna få sova riktig, man behöver ju sömnen för att orka. Hoppas du får sova bra i nat iaf.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo just att vara ensam är fördelen med att gå ut så tidigt.
      Sömnen ja, får tyvärr aldrig till den riktigt, men det är som det är..
      kram

      Radera