onsdag 20 april 2016

Promenad och trötthet...





Jag gick ut på en promenad runt sjön i går morse.
När jag kommer in på Hälsans stig möts jag av den här skylten som visar vilka som sponsrar promenadvägen.
Det är en del lokala företag som gör det.





Vid den här grillplatsen har vi grillat flertalet gånger när barnen var mindre.
Det var så mysigt att ta med gott att grilla, kaffe, dricka, fika och låta barnen rasa av sig runt omkring.
Det var på den tiden jag levde i äktenskap.
Det finns flera grillplatser runt sjön men den här gillade vi bäst.





Den lilla bron över ån.
Där har mina barn plaskat många gånger.
Givetvis när vi vuxna inte varit med.
Det hände en och annan gång då dom kom hem fullkomligt sjöblöt och fick erkänna färg.
Det var alltså inte tillåtet att gå till ån på egen hand och särskilt inte bada i den.





Och tro det eller ej, så ligger det fortfarande snö kvar i den här delen av promenaden.
Hade trott att allt skulle ha tinat bort vid det här laget men inte då.
En syn jag mötte lite här och där på min sida av sjön.





Men det är onekligen vackert här.
Och ännu vackrare blir det när vårens grönska börjar spira.
Hälsans stig används frekvent av motionärer.
Jag känner igen många när jag tar min promenad här.
Jag hade tänkt att gå ut nu på morgonen men det blåser nåt fruktansvärt så jag hoppar över den idag.





Det är som sagt mycket vackert där och på min sida av sjön går man genom skog.
De enda gångerna jag väljer bort att promenera här är sena, mörka höstkvällar.
Den är nämligen inte upplyst på min sida, man går i kolmörker och det känns inte så roligt så det håller jag mig borta från.

Jag är inte mörkrädd på något vis men vill gå där det finns gatlampor då.
Det är ju trevligt att se vilka man möter i stället för att känna sig påsmygen i mörkret.
Går ni ut på mörka kvällspromenader under senhösten?

I övrigt var gårdagen jättetung.
Jag var så in i nordens trött efter morgonpromenaden så jag låg i sängen hela dagen.
Orkade inte sitta uppe mer än korta stunder.
Det var alltså en sån dag.
Önskar ibland att dom inte fanns men måste acceptera att detta är mitt normala jag.
Som jag var förut kommer aldrig igen, inte för att jag egentligen vill få tillbaka den allkonstnären som jonglerade 50 bollar i luften samtidigt.
Nej, henne vill jag inte ha tillbaka men jag önskar att jag hade mer normal energi.
Att energidepån ständigt fylls på och inte som nu tar slut direkt då jag aldrig lyckas fylla på den.

Man kan ju alltid önska, eller hur?

På tal om Älskade E som jag skrev om i mitt förra inlägg.
Dom har köpt hus i Spanien men dom ska inte flyttat dit.
Hon bor fortfarande kvar i Eden och tänker fortsättningsvis göra det.
Huset i Spanien blir till en början ett semesterhus (särskilt under vintern här).
Älskade E har fibro så hennes kropp mår bättre i värmen.
Flytta för gott gör dom kanske när dom blir pensionärer och det är mer än 20 år dit.

Nu får ni ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!











6 kommentarer:

  1. Tror att för de flesta föräldrar minns man de glada, glädjefulla dagarna man hade tillsammans med sina barn när de blivit stora.
    Själv inser jag att det förmodligen är just den här sortens händelser (när man umgicks /lekte/gjorde utflykter, skrattade och hade kul när barnen är små som jag kommer att minnas med ett sting av saknad i hjärtat nu när de är stora .... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo håller med men det blir inte sämre när dom blivit vuxna.
      Jag älskar att umgås med mina barn, dom är så härliga människor och vi har så trevligt tillsammans.

      Kram

      Radera
  2. Godmorgon på dej! Ja, visst var det mysigt då barnen var små, man minns nog :)
    Här kommer det snöblandat regn idag! O kyligt är det. Ska tvätta kläder o senare ska jag på avbytarringens möte kl 14 är det...Vaknat med lite huvudvärk , men det ska nog gå bra ändå. Nu är sonen hemma också!
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft sol idag.
      Var ute tidigt i morse men sen har jag hållit mig inomhus.

      Kram

      Radera
  3. ja jag tänker ofta på barnen då dem var små :) en mysig tid ..jaha jag trodde att E skulle bo där för gott men att ha det så som dem skall inte så dumt ..ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag märkte att det var fler som trodde att E skulle flytta så därför förklarade jag bättre i detta inlägg.

      Kram

      Radera