fredag 22 april 2016

Så har vi Fredag...





Det är grått och tråkigt ute.
Aprilväder.
I går gick jag iväg in till byn för att handla.
Det regnade hela vägen till affären.
Jag handlade och missade bussen hem med två minuter så det blev att traska hem oxå.
Döm om min förvåning då solen började skina lite lätt.
Inget regn föll..

Väl hemma så packade jag upp och sen fick jag frossa.
Fy så jag frös.
Jag hade en långärmad polotröja, en långärmad varmare tröja, ett par byxor, ett par sockar, ett par raggsockar, vantar på händerna, morgonrock och en varm skön pläd på mig i sängen.
Och ändå frös jag så jag nästan skallrade tänder.
Frossan kom sig väl från att jag blev dyngblöt på väg till affären och hann inte torka upp innan jag kom hem.

Jag åt en tallrik het spenatsoppa på eftermiddagen.
Det blev lite bättre en kort stund men sen frös jag lika mycket som innan.
Så det är vad jag gjorde igår, frös!

Idag tror jag att jag väljer att hålla mig hemma men vem vet vad som händer.
Tror att jag behöver vila kroppen från promenader.
Det har blivit en del i veckan.
Känner mig sliten i kroppen.

Hade invägning i morse.
Jag har nu gått ner 15.1 kilo.
Det är 3 månader sen jag började med 5:2.
Inte illa alls med tanke på att det inte kräver så mycket arbete av mig mer än hålla fastedagarna och äta måttligt de andra dagarna.
Nu har jag dessutom kommit igång med motion.
Sånt jag inte klarar av över vinterhalvåret.
Visst promenerar jag då oxå men bara när jag verkligen måste, när jag ex inte har pengar på busskortet.
Det är lite lättare att ta mig ut nu då man inte måste bylsa på sig en hel massa kläder för att inte frysa ihjäl.
Men jag måste ändå ta det lite lugnt, ha vilodagar för jag  har egentligen inte den 
energin (det märks när jag kommer hem efter en promenad för sen orkar jag inte göra mycket mer).
Men jag försöker så gott jag kan.

Sista veckan har det blivit ungefär 6.5 timmars promenad.
Jag går helst ut innan 06 för det är skönare att vara helt ensam på stigen.
Men det är ju jag och mina nojor.
Tror jag börjar lida av social fobi då jag i högsta mån jag kan undviker andra människor.
Vad vet jag, det kanske är så.

I dag får jag som jag skrev i går hem min ljuvliga Mini.
Å så härligt det känns.
Det blir som mer liv här hemma även om nu inte han är bullersam av sig, det är känslan det sitter i.
Funderar på vad jag ska laga till middag men jag har ännu inte kommit på vad det kan tänkas bli.
Någon gång i helgen ska jag i alla fall grilla majskolvar.
Jag fick ett paket som gåva från den affären jag ofta handlar på så den la jag givetvis ner i vagnen i går.
Till det blir det nog fläskfilé (har jag färdigt i frysen), portersås (finns oxå färdig i frysen)
och någon form av potatis.
Men jag tror att det blir morgondagens middag.
Så det återstår att fundera lite mer över dagens...

Ha nu en strålande dag alla fina!

Kramen om!




5 kommentarer:

  1. Godmorgon! Ja, vilket väder vi har haft! Igår var det soligt men kyligt. Idag är det också soligt, inte så varmt . Blir att åka o handla till Karleby idag. M ska ha oljor till traktorn
    Ha en fin fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog är det Aprilväder alltid.
      Kram

      Radera
  2. Jag måste säga att du är superduktig som gått ner så mycket i vikt på så kort tid. Heeelt oootroligt !! Va duktig du är:)) Vi har också Aprilväder som dej. Visst är det trist när det snöar och regnar och solen skiner om vartannat. Ha en fin helg o sköt om dej. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dessan!
      Ha en fin helg själv!

      Kram

      Radera