lördag 30 april 2016

Sista April...





Fotograf; Mini

Solen skiner ute så det bådar gott för dagens väder.
Vi ska ju fira Valborgsmässoafton och sjunga in våren.
Och elda den stora brasan.
Men tur är att inget av det är mitt ansvar.
Jag behöver bara gå ditt och skåda spektaklet.
Alltid lika spännande att se om dom får fyr på brasan.
Vissa år har det faktiskt inte gått (vi var ju alltid där när barnen var små).
Nu för tiden brukar jag vanligtvis inte gå till brasan.
Det var många år sedan barnen började gå dit på egen hand.
Men det blev annorlunda när tjejerna flyttade.
Mini vill inte gå dit ensam så jag offrar mig och följer med honom.
Detta är andra året på raken nu.

Under  förmiddagen får jag hem min charmante Mini.
Vi ska ju fira denna dag tillsammans.
Känns mysigt att få rå om honom lite mer fast det är hans pappavecka.
Vi ska äta gott och mysa innan vi går bort till brasan.

Nu har jag valt mat utifrån vad Mini tycker om.
Vi ska grilla kött som jag la i marinad i Torsdags.
Så blir det grillad majs samt grillad baconlindad sparris.
Hasselbackspotatis.
Å så tsatsiki, som jag skulle ha gjort igår men insåg nyss att jag glömt att göra den.
Har tagit fram allt som behövs och ställt det på diskbänken så det blir att göra tsatsiki när jag skrivit detta inlägg.

Igår ringde min kurator och talade in ett meddelande på svararen.
Hon hade fixat så att det är min läkare som ska ringa mig i stället för den där vilt främmande läkaren/mannen som jag fick min telefontid med.
Tycker inte att det ger något när en vilt främmande läkare ringer och ska diskutera medicinering.
De flesta säger bara att fortsätt som du gör, vi ändrar ingenting.
Sen brukar dom inte veta ett skvatt om mig, det finns inget riktigt engagemang så jag är glad att jag slipper såna värdelösa samtal.

Jag behöver diskutera den tablett jag började med i Januari som fått mig att tappa så mycket hår (kul biverkning va...not).
Det är inte roligt att borsta genom håret då stora sjok av hår följer med.
Nu har det/håret dessutom börjat gå av.
Å jag har liksom inte lust att bli flintis bara för att äta en tablett som ändå inte gör någon verkan.
Å då behöver jag prata med min egen läkare.
Sen behöver jag få mer medicin utskrivet, bla stesolid och det gör sällan läkare man inte träffat och som inte brytt sig om att läsa in sig på mig.

Så kontentan är att jag är glad att min kurator fick till en ändring så att det blir rätt läkare som ringer mig.

I går så tog jag det bara lugnt.
Jag kände mig mer trött och utmattad än vanligt, hur man nu kan känna då det är mitt normala liv att alltid uppleva det så.
Den enda gången jag gick ut var när jag slängde sopor och hämtade in posten.
Jag kröp i säng tidigt och låg länge och tittade på tv innan jag lyckades somna.
Tyvärr vaknade jag 02.50 som vanligt.
Låg ändå kvar och dåsade några timmar.
Bara synd att det aldrig blir mer riktig sömn än så.
Men jag är van...

Ha nu en skön Valborgsmässoafton alla fina!

Kramen om!




10 kommentarer:

  1. Godmorgon fina du!
    Hoppas att du får en bra Valborgsmässoafton med Mini :) Gott med grillat
    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och detsamma till dig och din familj!
      Kram

      Radera
  2. Önskar dig och Mini en trevlig Valborg! Jag tror aldrig att jag dem senaste åren har fått gå till en och samma läkare. Det är alltid någon ny som jag ska träffa och som du skriver de vet ju inte ett skvatt om en och då rinner det bara ut i sanden - inget riktigt engagemang av de nya läkarna känns det som när man träffar dem. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig!

      Jag har haft den oturen de senaste åren med en ständig ström av nya läkare.
      Sen Januari har jag haft samma och det vill jag gärna fortsätta med.

      Kram

      Radera
  3. Bra att du får prata med din vanliga läkare. Det är ju som du säger bortkastad tid att prata med nån som inte har koll på läget. Borde vara förbjudet! Grrr
    Så tråkigt att du inte får sova om nätterna. Förstår att det måste vara ett h-e, ursäkta ordvalet. Själv sover jag som en gris och det ska jag vara vääääldigt tacksam för. Min syster sover också dåligt och då blir det en massa huvudvärk och tråkigheter.
    Trots allt - ha nu en skön helg tillsammans med Mini!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle gärna sova som en gris, det låter så skönt. *L*
      Tack och detsamma till dig!
      Kram

      Radera
  4. Låter skönt här är det delad tur :( inget att göra åt ..låter bättre hos dig :) bra att rätt läkare ringer dig jag vet hur det känns o som du säger är sant...mysigt med Mini hos dig ..njut av goda maten o va rädd om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy för delad tur, det är så drygt att jobba den.

      Ja jag njuter av att ha Mini här.
      Kram

      Radera
  5. Men så trist att ha en medicin som inget hjälper, och att håret går av var väl inget vidare. Men du får mysa på med sonen nu. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det där med håret gör mig enbart ledsen men förhoppningsvis tas tabletten bort.
      Kram

      Radera