måndag 25 april 2016

Snöstorm...






Jaha det var den våren det.
Nu är det snöstorm ute.
När jag tittar ut från mitt köksfönster är hela världen förvandlad.
Det är vitt överallt.
Bara på den stunden som jag var på hemväg och tog fotot tills nu är allt förändrat.
Ja men jisses så det kan bli.
April, april, jag kan lura dig vart jag vill och visst stämmer det, igår trodde jag att våren äntligen var här, idag tror jag ingenting.

Gick iväg tidigt i morse.
Skulle handla.
Det började snöa lite lätt.
När jag kom ut från affären så stormade det och snön vräkte ner.
Det gör den fortfarande fast ännu värre.
Å himla kallt var det oxå.
Nordanvind och snöstorm säger väl allt.

Nu går jag inte ut mer för idag.
Inte frivilligt i alla fall, möjligen under pistolhot men jag lever ett så lugnt liv att det sistnämnda knappast skulle vara troligt.

Helgen har varit lugn och skön och jag och Mini har haft det så mysigt.
Vi  har båda varit lite tröttare än vanligt eller jag är ju alltid trött så det är väl egentligen Mini som varit tröttare än vanligt.
Vi har ätit gott och njutit av helgen.

Kom på att jag kanske uttryckte mig lite galet igår när jag skrev om hur det är för Mini hos hans pappa på helgen rörande frukost och så.
Det är inte Mini och pappans fästmö som sover så länge, det är pappan med fästmö som gör det.
Mini vaknar som senast vid åttasnåret men brukar ligga kvar och pyssla med paddan eller mobilen i sängen till fram emot tio.
Han ids inte vänta tills de andra vaknar så han går upp och gör sin egen frukost.
Så det är ganska så olikt jämte när han är hos mig.
I övrigt verkar han överhuvudtaget inte umgås särskilt mycket med sin pappa eller fästmön när han är hos dom.
Han håller sig mest på sitt rum.
Lite tråkigt tycker jag att det inte finns något engagemang från de vuxnas sida särskilt när Mini är en så lättsam, härlig och mysig kille.

Nu kan ju jag varken styra eller bestämma hur min x-make bör engagerar sig som pappa,  men jag tycker att det är ledsamt och tråkigt att höra, för det handlar ju om att Mini ska ha det bästa möjliga som vi föräldrar kan uppbringa (tycker jag som mamma i alla fall).
Det är kanske därför han är så sprudlande pratsam när han kommer till mig.
Han har varit tyst en vecka...

Fördelen när han bor hos sin pappa är att han har gångavstånd till skolan.
Hos mig måste han åka buss.
Å så bor flickorna nära så han kan umgås en del med dom.
Å det är ju positivt tycker jag.
Mina barn är väldigt tighta tillsammans.
Det har alltid varit så.
Dom är inte bara syskon, dom är bästa vänner oxå.
Å Mini får alltid vara med trots att han är 5 respektive 7 år yngre än sina systrar.
Det bandet dom har till varandra värmer mitt mammahjärta.
Det är så härligt att se.

Nu ska jag dricka mer kaffe och läsa lite bloggar.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!












8 kommentarer:

  1. Här har det kommit snöslask....ingen snö lämnar kvar...nu blåser det o regnar
    Ha en fin måndag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här kom det massor av snö...suck!
      Kram

      Radera
  2. Ja jag förstod det rätt, hur kan man sova så länge bara? förstår att ni trivs tillsammans ,,,men fy va trist att det blev sånt väder ju, här är dock kallt så väljer att vara inne :) kram å fin kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vädret blev allt annat än okej.
      Nu ligger det snö överallt.
      Tråkigt!

      Kram

      Radera
  3. Du är inte ensam om att ha eller ha haft snöstorm ute. Det har blåst och snöat om vart annat idag. Inget kul att se den mängd av blötsnö som ligger på marken just nu. Våren kom verkligen av sig. Jag har hört många föräldrar som är separerade ifrån varandra som tycker att det är skönt att inte ha sina barn hos sig. Och visst hajar jag till och funderar vad som kan vara viktigare än sina egna barn. ? Jag skulle sakna mina barn om de hade kunnat bo växelvis hos pappan. Men tydligen är det många som anser att sina barn är till besvär. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid haft jobbigt efter separationen på grund av att jag bara haft mina barn varannan vecka.
      Hade velat haft dom på heltid.
      Tycker att föräldrar ska vara engagerade i sina barn oavsett skilsmässa eller om man lever i äktenskap.

      Kram

      Radera
  4. Hos oss vände allt också på nolltid. Blåste massor först sedan snöade det "lapphandskar" . Helt sjukt vilket väder...med som sagt det är ju April än. Och april vädret brukar visa sej: Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju April och då kan allt hända men nog hade det varit trevligt att slippa mer snö nu.

      Kram

      Radera