söndag 10 april 2016

Tidig Söndagsmorgon...





Solen skiner och här sitter jag, i mitt behagliga kök framför laptopen.
Det är som det ska vara en tidig Söndagsmorgon.
Mini sover givetvis fortfarande, bara jag är vaken.
Vaknade väldigt tidigt men jag har varit så loj att jag väntade  tills klockan blev lite mer innan jag klev upp.

 När Mini Vaknar ska jag baka scones till frukosten.
Han frågade så vackert i går när vi satt vid köksbordet och avnjöt en lång, härlig helgfrukost.
Så självklart ska jag baka scones idag.
Jag gör alltid en lite extra god frukost på helgen när jag har Mini.
Det är så mysigt att sitta tillsammans.

Nyss lyckades jag klanta mig igen.
Hällde först mjölk innan jag värmt kaffet i mikron, tja det funkade väl..
Så skulle jag göra i ordning mina morgontabletter och så tappade jag ner en burk och nu har jag fått krypa omkring på golvet och letat små piller, suck!
Och tidigare i morse när jag skulle på toaletten så satte jag mig på locket men tack och lov så insåg jag det i tid innan en olycka inträffade.
Ja, jag är mer än virrig i hjärnan, särskilt tidigt på morgonen.

Gårdagen var lugn.
Vi såsade mest bara på här hemma.
Jag lagade middag på eftermiddagen.
Vi  åt och njöt av maten.

Efter middagen klädde vi oss och gick på en promenad.
Det var skönt att komma ut en stund.
Vädret var bitvis soligt och väldigt friskt.
Väl hemma så gick vi in på våra respektive rum.
Mini game;ade och jag låg i sängen och vilade lite grann.

Dagen fick ett vilsamt slut för mig då jag låg och tittade på Kunskapskanalen innan jag somnade.
Natten har varit hygglig förutom att jag vaknade extremt tidigt.

I dag ska jag göra något jag inte gjort på länge till middag.
Sambal-kotletter i ugnen.
Ni vet när man blandar grädde, soja och sambal, lägger köttet i en form och häller över det blöta och låter det gå väldigt länge i ugnen på en inte alltför hög temperatur.
Till det blir det någon form av potatis och kokt broccoli.
Jag minns knappt när jag gjorde det sist så det ska bli gott.

Ha nu en härlig och solig dag alla fina!

Kramen om!



10 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Hoppas att söndagen blir solig o skön !

    Kram

    SvaraRadera
  2. Scones så mumsiga och fort går dem att göra också =) Snubbel och trubbel, fumlig och klantig - ja så kan man i korta ordalag beskriva mig. Var dag har sina händelser av fumlighet, trubbel och snubbel från mig. Och det är ganska frustrerande att inte kunna fungera som jag vill. För några månader sedan lagade jag till kotletter med sambal olek, grädda och dylika kryddor i ugn. Och det blev uppskattad av mina ungdomar =) Söndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du och jag är nog ganska lika när det kommer till fummel, trubbel och snubbel.
      Kram

      Radera
  3. God middag ( för dig) ha ha men det låter ju gott scones är såå gott jag gör även lchf scones super gott :) han har det bra hos dig :) ser härligt ut med sol här är det mindre med den varan. Låter som en god middag berätta gärna sen hur det blev :) o recept då oxå tack :) njut av din soliga förmiddag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var väldigt gott med scones till frukost, gör det så sällan.
      recept finns i dagens inlägg (Måndagens alltså).
      Kram

      Radera
  4. Du är duktig på bak och matlagning. Vissa dar fungerar inte kroppen alls som man vill heller:) Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att laga mat, så enkelt är det.
      Kram

      Radera
  5. Har du kanske sovmorgon idag? :) hoppas du njuter av ditt kaffe o får en skön dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope, ingen sovmorgon men har suttit i telefon.
      Kram

      Radera