torsdag 14 april 2016

Torsdag...






Vaknar jag mycket tidigt och inte har något särskilt att göra så brukar jag titta på ett korsord.
Man kan liksom inte göra något stort och inte något som låter när klockan är mitt i natten.
Korsord är bra tidsfördriv, ju svårare desto bättre.
Sen kan det ta tid att lösa dem, men tid är något jag har gott om.
Jag började lösa korsord när jag var ganska så ung.
Ord har alltid fascinerat mig.
Och man lär sig väldigt mycket av att lösa korsord.
Allers har trevliga korsord att lösa.

Jag brukar ju få gamla veckotidningar av finaste Pappelino, det är flertalet olika tidningar med de lättaste kryssen redan lösta, så de svårare finns kvar till mig.
Nu är det lite olika hur jag klarar av att lösa, vissa perioder kan jag knappt få ner ett ord någonstans och somliga går bättre men det är ett bra tidsfördriv tidiga morgnar eller mitt i nätterna.
Löser ni korsord?

I går var det meningen att jag skulle få lunchfrämmande men det blev inte så.
Jag kände mig enormt rastlös så jag klädde mig och gick hemifrån helt planlöst.
Promenaden blev alldeles för lång och jag höll knappt på att ta mig hem igen.
Så typiskt mig, jag går i mina egna tankar och tänker inte på vart jag går eller hur länge jag gått förrän jag helt plötsligt inser att jag gått för långt.
Å då ska jag på något sätt försöka uppbåda kraft för att ta mig hem.
Inte enkelt direkt.

Väl hemma så skrek kroppen efter vila så jag la omkull mig en stund.
Å så ringde jag Älskade E och pladdrade med henne ända tills Mini kom hem efter skolan.
Då sa vi Hej Då.

Mini var hungrig så jag dukade fram mat.
Vi skulle äta de goda kotletterna jag gjorde i Söndags.
Han gjorde i ordning sin tallrik, värmde den i mikron och så när han skulle ta ut tallriken så föll den till golvet.
Han fick ett så konstigt tag så den bara gled ur handen på honom.
Kan väl tillägga att både jag och Mini först var helt stum och mållös sen började jag skratta för han såg så ynklig ut.
Å så var det bara att städa upp mat och sås från golvet, vilket jag gjorde.

Mini fick göra sig en till tallrik, tur att jag alltid lagar mycket mat och denna gång så lyckades han utan minsta lilla tecken på haveri.
Själv satt jag och fnissade hela middagen igenom.
Kan fortfarande se hans chockade min och hur han tänkte;

-Vad hände liksom!

För egen del är det lite trevligt att se att andra tabbar sig, att det inte bara är jag som ställer till fadäser.

Senare på kvällen gjorde jag i ordning lite kex, brie och frukt som vi smaskade i oss.
Det var supergott och helmysigt.

Nu får ni ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Korsord är det längesen jag gjort! En tid här så brukade dottern J göra dem:) Min pappa brukade lösa korsord....
    Här har jag skjutsat sonen o tvättat golvet samt toan
    Snart lunch o sen blir det en sväng till stan
    Ha en bra torsdag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har alla olika sätt att koppla av.

      Kram

      Radera
  2. Ord faccinerar mig åxo. Fast jag är dålig på att lösa korsord. Löser dom inte alls. Kanske jag är trög där haha.

    Vilken mysig kväll . Låter ju hur gott och mysigt som helst ju.

    Tack för fin hälsning.
    Ha en fin dag du åxo och kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trög är du nog inte, bara inte van.
      Jo kvällen var mysig med bästa Mini.

      Kram

      Radera
  3. Tack för att du så troget hälsar på i min blogg! Jag besöker dig varje dag men orkar inte alltid kommentera...sån är jag...;) fast jag vet ju att det är jätteroligt med kommentarer.
    Korsord älskar jag! Jag löser också korsord från just Allers eftersom jag precis som du får överblivna tidningar från en granne. Är också fascinerad av ord och att lösa korsord är en avkoppling samtidigt som man lär sig en del. Men ibland är det svårt, då får man ha tålamod och liksom avvakta och så plötsligt kommer lösningen nästan av sig själv. Fast de svåraste korsorden kan jag inte lösa, gör du det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag löser alltid dom svåraste korsorden.
      Dom lättare är för enkelt för mig.

      Man kommenterar när man orkar.
      Jag gör det inte alltid heller trots att jag läser många bloggar varje dag men man skaffar sig favoriter.

      Kram och ha en fin helg!

      Radera