tisdag 19 april 2016

Världens bästa...





...Beda ringde i går och frågade om hon kunde titta in på sin lunch.
Sa okej men jag har tyvärr inget kaffe eller mjölk att bjuda på (drack det sista på morgonen).
Hon köpte med sig kaffe och mjölk så direkt när hon kom gjorde jag i ordning perkolatorn så vi kunde dricka kaffe.
Hon är i sanningens namn en mycket god vän.
Vi hade som vanligt trevligt.
Det blev en del skratt och en del allvar.

På eftermiddagen gick jag bort till affären och handlade lite.
Bara lite frukt, bröd och så hade dom bra pris på ost (39.90) så det blev en stor bit.
Så gick jag hemåt.
Det var skönt att komma ut en stund även om promenaden inte blev så lång, bara alldeles lämplig.

Väl hemma så bar jag in allt från biblioteket som ska läggas in i garderoben i gästrummet.
Ett steg i rätt riktning.
Men mer än så blev det inte.

På kvällen hade jag tre mycket trevliga samtal.
Först med Mini, så med Midi och efter jobbet (21.15) så ringde Maxi och vi pratade bort en bra stund.
Kan konstatera att alla mina barn mår bra och trivs med livet.
Å det var härligt att höra deras röster som alltid.

Det svåra med att få tag på flickorna är att dom båda jobbar inom vården.
Alltså dag, kväll och helg.
Å jag har ingen aning om hur dom jobbar.
Har förmågan att ringa under arbetstid och då går det ju inte att prata.
Ibland berättar dom om arbetstider men med mitt minne så kommer jag aldrig ihåg vad dom sagt.
Har man flytande kola i hjärnan så har man.

Å idag tidigt i morse så åkte Älskade E med pojkvän till Spanien.
Dom har ju köpt hus där så nu ska dom dit och fixa i ordning.
Dom ska inte bo där permanent utan använda huset när vädret i Sverige är för tråkigt.
Lastbilen med möblemanget dyker upp på Torsdag så det blir väl egentligen ingen riktig semester för dem.
Det blir att jobba hårt och få allt på rätt plats.
Så nu blir det en pratpaus på en 16-17 dagar för oss.
Det kommer att kännas konstigt då vi vanligen pratar varenda dag med varandra.
Ibland t.o.m fler gånger än så.
Men tiden går fort och vips är hon hemma igen.
Ska bli spännande att höra hur det blev i huset.

Solen skiner så jag får se vad jag hittar på idag.
Det kanske blir en promenad, vem vet vad dagen har i sitt sköte.
Något samtal på psyk blir det ju inte då dom avbokade i går.
Jag får se när hon blir frisk igen, ringer och bokar in nytt samtal.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


11 kommentarer:

  1. Godmorgon! Vaknat till snö idag!!! Det är snöblandat, men i alla fall....Vattengympa har jag menat på..få se nu, har sommardäck på bilen
    Ha en bra tisdag

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch för snö men det lär ju inte ligga kvar.
      Kram

      Radera
  2. Du är som mej, man mår så bra när man fått prata med sina barn. Helst träffa dom...då mår man bäst. Så läckert att köpa hus i Spanien för dom :) Kan tänka mig att det blir tomt o tyst när man inte kan pratas vid på telefon. Just nu snöar det hos oss...usch fy o blä. Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du jag håller helt med när det gäller barnen, man mår gott av att prata med dem och helst ses.

      Ja att köpa hus i Spanien har varit E;s dröm under lång tid.
      Och det har tagit tid, Spanien kör med sitt manana.
      Tror det handlade om 1 !/2 år från dom hittade huset tills köpet var klart.

      Ha en bra dag själv!
      Kram

      Radera
    2. Oj ! Tog det så lång tid för att göra ett husköp där.? Jaja spanjorerna stressar inte ihjäl sig då ;-) kramen

      Radera
  3. God morgon låter som du har det rätt bra dock trist att du inte kunnat sova, jag har sovit som en stock hi hi, men va spännande med att E flyttar till ett varmt o skönt land. Då kanske du kommer besöka henne där? ja vården är arbetstider dygnet runt kan man säga :/ ha en skön dag fina du kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. E flyttar inte permanent.
      Huset i Spanien kommer att användas för semester och när vädret är dåligt här hemma.
      Hon bor kvar i södra Sverige som vanligt men åker på tripper dit.

      Kram

      Radera
  4. Vilken fin bild du har lagt upp =) Förstår att det kanske känns tomt att E flyttar, men då får du passa på att hälsa på..Skönt med en promenad, som jag brukar säga det spelar ingen roll hur långt man går bara man får komma ut en stund..

    Jo det där med vården känner man igen, jobbade natt ett tag när barnen var små men det funkade inte.. sen kändes det som man jobbade alltid ett tag..

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu flyttar inte E för gott.
      Hon bor kvar i södra Sverige och använder huset i Spanien för semestrar och när vädret är dåligt här hemma.
      Det är möjligt att dom bosätter sig där när dom blivit pensionärer men det är länge kvar dit!

      Kram

      Radera
  5. Det har regnat och snöat om vart annat idag. Blåste och var kallt utomhus. Höll på att frysa ihjäl när jag gick ut ett slag under dagen. Blev fort att jag gick in igen...
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det började blåsa här sent i går kväll och nu blåser det som sjutton.
      Kram

      Radera