tisdag 31 maj 2016

Å så är det Tisdag...






Solig början på morgonen idag med.
Får se hur vinden friskar till sig.
Igår blåste det bitvis riktigt mycket, där jag bor i alla fall.
Brukar titta på den stora tallen vid vägen, den säger en del.

Jag har gjort det där jag brukar om morgnarna.
Druckit kaffe, bäddat sängen, tömt diskstället.
Men någon disk att diska upp har jag inte.
Jag diskar direkt efter att jag använt porslin så är det gjort.
Har aldrig varit någon som klarar av att det är massor av disk på bänken eller i diskhon.
Det tas alltid itu med direkt vilket innebär att jag aldrig har massor odiskat.
Vi är alla olika om vad man tycker är viktigt hemmavid.

Dagen ser ut som följande;
INGA planer, INGET inbokat, INGEN lust till något särskilt.
Tycker att det är en bra agenda.
Har tänkt att sätta mig på altanen och bläddra i någon gamtidning jag fått av finaste Pappelino.

Jag har ju fortfarande kvar förrådet i källaren men jag tror inte att det är någon god idé att göra det ensam.
Det kommer bli en del bärande av tunga kartonger både upp och ner och om jag känner min kropp rätt så fixar den inte det.
Tror jag får vänta tills Mini är hos mig.
Så jag skjuter glatt på det igen.

Det är jag världsbäst på, att skjuta upp saker till en annan dag och så igen och igen..
...men det fungerar för mig!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

8 kommentarer:

  1. God morgon ...låter som en dag i min stil känns tungt att jobba direkt efter en resa ...hoppas du menar damtidning för du skrev gamtidning he he he njut av att göra inget alls kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tungt att börja jobba direkt.
      Tur du haft en fin semester.

      Kram

      Radera
  2. Bra att du gillar din oplanerade dag. Själv skulle jag bli jättestressad om det är helt tomt på agendan. Det är så jobbigt att tycka så, måste jobba på det...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är alla olika.
      Jag blir jättestressad om jag har för mycket att göra under en vecka.

      Kram

      Radera
  3. Nu har jag kommit hem från kosmetologen :) Såå skönt åt händerna ! Färgningen av ögonfransarna blev ju också bra :) Håller på med lunchen. Det blir potatismos o korv idag. Ska o handla med dottern J efter 13.40
    Ha en skön dag

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å så länge sedan jag färgade ögonfransarna.

      Kram

      Radera
  4. Dom tyngsta sakerna är nog bra om man väntar till man har bärhjälp:) Så ta det lugnt. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag inväntar på Mini.

      Kram

      Radera