tisdag 3 maj 2016

Bästa...





...kom på besök i går.
Hon ringde som hon vanligen gör bara en kort stund innan och frågade om det var okej att hon hälsade på under sin lunch.
Henne säger jag aldrig nej till.
Jag hade precis kokat en kanna kaffe så vi tog varsin mugg och satte oss på altanen.
Det var riktigt skönt där ute.
Vi satt som vanligt och svamlade om allt mellan himmel och jord.
Beda var lite irriterad när hon kom men när hon fått ösa ur sig så gick humöret till sig.
Vi är inte "perfekta" någon av oss och det är gött att kunna känna att man kan vräka ur sig till någon.
Vi hade en trevlig stund där ute på altanen.

Jag åkte med när lunchen var över och så släppte hon av mig vid affären.
Behövde handla mjölk till kaffet.
Det gick lite mer mjölk än tänkt då Mini var hos mig i helgen.
Jag dricker inte själv mjölk mer än att jag har det i mitt kaffe så det går inte så mycket av den varan när jag är ensam.

På eftermiddagen ringde jag till Midi.
Ville höra hur hennes helg varit.
Dom hade någon slags invigningsfest hos Midi med mat och gott i glas.
Jag fick förfrågan om hur jag brukar göra potatissalladen som dom är så förtjust i.
Skickade receptet på FB.
Dom hade gjort den och det blev tydligen väldigt gott och lyckat.
Tjejerna kan.
Maxi var alltså med oxå.
I övrigt var det bra med henne.
Hon har mycket jobb framöver då hon förutom sitt eget schema går ut som vikarie för en som åkt utomlands.
Nu ska hon jobba 10 dagar på raken.
Jag tycker att det låter jättedrygt men så har jag ingen energi heller.

Förutom besök och telefonsamtal så tillbringade jag större delen av dagen i sängen.
Tittade på tv, blundade och försökte slappna av och vilade men jag sov inget.

Det kändes skönt när det var dax att lägga mig för natten.
Såg ett program om Ludvig den II som var intressant.
Somnade kanske vid 23 tiden och så vaknade jag 00.30 och där hade jag tydligen sovit klart.
Wow, hela 1 1/2 timme, mon djö, mon djö.
Fattar inte varför kroppen är så crazy, jag behöver ju sova men den verkar inte fatta det.
SUCK!
Natten har varit dryg med andra ord och nu är jag jättetrött, som vanligt!

Så det lär inte hända många knop hos mig idag heller...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Godmorgon! Vad trevligt med besök :)
    Ha en bra tisdag

    Kramen om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var jättetrevligt!

      Kram

      Radera
  2. Hoppas du fått sova i natt o visst är det jobbigt när kroppen inte fattar, min är oxå lite kokko just nu kul med besök förstår jag :) ha en fin onsdag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr inte men jag är liksom van att inte sova normalt.

      Kram

      Radera