tisdag 10 maj 2016

Det drar ihop sig...






Det ser ut som att det blir regn idag.
Mörka moln blandar hop sig med ljusa, skira och lätta.
Jag har inget emot regn och det kan behövas för grönskan då det varit så varmt på sista tiden.
Hoppas dock att regnet väntar tills jag är på hemväg.

Jag har samtal idag så jag ska promenera både dit och hem.
Hade varit trevligt att slippa komma fram som en dränkt råtta.
Men vädrets makter rår ingen på så jag får se vad som bjuds.

Samtal ja, vi ska väl fortsätta där vi slutade sist och det ser jag inte fram emot direkt.
Har egentligen ingen lust att gå in i den där dimman som blir efter påfrestande samtal men jag har inget val.
Det är som det är, och det som måste ut, måste ut.

Efter samtalet ska jag på Kvantum och köpa mjölk och frukt.
Å sen knatar jag hemåt.
Ska bli skönt när jag väl är hemma igen.
Då kan jag pusta ut för den här gången.

Ställde mig på vågen i morse och blev glad.
Förra veckan gick lite trögt, det hände inte så mycket på vågen men däremot försvann några centimeter i midjan.
Nu är jag inne på 16;onde veckan med 5:2.
Å vågen visar -16.8 kg.
Tänka sig så det kan bli.
Å jag har tydligen en j-kla karaktär för tillfälligt.
Den där karaktären jag sökt hos mig själv under flertalet år men inte hittat.
Å så behöver man en rejäl dos jävlar anamma oxå om man vill gå ner i vikt.
Och så förhålla sig ganska strikt men unna sig något lite nu och då men aldrig varje dag.

Tja den kombon fungerar definitivt för egen del i alla fall.
Jag känner mig både nöjd och stolt över mig själv!

Nu ska jag förbereda mig inför promenaden till byn.
Tittar in hos "mina" bloggare när jag kommer hem igen.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!






12 kommentarer:

  1. Det är lika här var strålande sol på förmiddagen men på vägen hem så öppnade himmeln sig, mindre kul. Hoppas att går bra idag, förstår att det kan känns tungt att gå ibland. Det är ju inte alltid så kul att ta upp jobbiga saker ur ens liv.. Men det är ju toppen att det finns så man får prata..

    Ett stort grattis till dig och vad duktig du är så imponerad. Men visst är det så ibland händer det ingenting men de viktigaste är ju att man fortsätter så brukar de sätta igång igen.. Jag hade perioder där inget hände i två månader, men sen gick det i rena farten igen..

    SV jo det är skönt att det inte var en tumör, men jag önskade bara att de inte var så snabb med att misstänka de.. så hade jag sluppit dessa tankar.. Önskar dig en fin dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bra att jag har en kurator jag kan prata med, det behövs även om det är tungt.

      Tack, jag känner mig mycket nöjd med viktnedgången.

      Jag är glad för din skull men synd att dom oroade dig innan dom visste vad det var.
      Min pappa var med om det för 1 1/2 år sedan då dom sa att han hade lungcancer och sen visade det sig inte alls vara det...
      Vården, ja vad finns att tillägga!

      Kram

      Radera
  2. Lite regn är bara bra för grönskan.
    Hoppas din dag varit fin....imorgon kommer en ny.

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visst är det så.
      Tyvärr blev det inget regnande igår, bara några stänk.

      Kram

      Radera
  3. Skönt för dig att du har en kurator som låter dig ta plats utan att döma, utan att dra slutsatser i förhand. Att du kan slänga ur dig vilka ord som helst utan att konsekvenserna blir allvarligare än nödvändigt - Det är ju så en bra kurator ska agera som ett bollplank vända och vrida på problemet så att du kan se dem med andra ögon efteråt.
    Vad du är duktig som har gått ner så pass i vikt =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min kurator är mycket bra.
      Jag litar helt och fullt på henne så jag kan vara totalt öppen när jag samtalar.

      Tack, det känns jättebra med viktnedgången.

      Kram

      Radera
  4. Godmorgon! Hoppas att du fick en fin dag och att regnet väntade. Vi hade också lite mer svalka igår, fast något regn blev det aldrig. Idag ser det ut att bli solsken.

    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regnet uteblev konstigt nog.
      Det stämde inte med vad himlen visade upp.
      Bara några stänk blev det.

      Kram

      Radera