tisdag 24 maj 2016

En morgon med spöregn...






Vaknade tidigt, tidigt i morse och kunde inte ligga kvar i sängen och försöka somna om.
Ryggvärk som attsingens, jag har nog legat konstigt, typ på mage och det fungerar illa med min rygg.
Å ute vräker regnet ner.
Sådär mycket så det slår mot fönsterblecket och rutorna blir alldeles rinnande blöta.
Ett sånt där riktigt mysigt väder om man som jag ska hålla mig på hemmaplan.
Mindre roligt om man ska till arbete/skola.

Gårdagen var en något händelsefattig dag.
Jag gjorde inte särskilt mycket alls.
Jag satt knappt vid laptopen.
Har under lång tid begränsat uppkopplingen mot internet.
Har ingen lust att vara anträffbar hela tiden.
Har ingen lust att ha datorn igång när jag ändå inte sitter där.
Har ingen lust helt enkelt.

Jag startar alltid laptopen ett tag efter att jag klivit ur sängen.
Jag kollar genom FB, jag skriver ett inlägg häri bloggen, jag läser bloggar, kommenterar,  kollar dagens tv-tablå, möjligen f-kassan om jag väntar på något särskilt besked, mejlen, veckoblad med erbjudanden från affärer, banken för att kolla kontot, göra överföringar samt betala räkningar, Apotea om jag behöver skicka efter medicin  och Vattenfall (där tittar jag alltid på min elförbrukning).
Nu går jag inte ut på allt varje dag men under en vecka så blir det någon gång om sänder besök på dessa sidor.

Någon gång under sen eftermiddag/kväll kan det hända att jag startar upp laptopen igen men det kan lika gärna bli så jag skippar det.

Jag vet inte om det har att göra med min starka asociala känsla, att jag helst vill vara så osynlig som möjligt och inte tillgänglig hela tiden.
Jag har väl helt sonika inte klivit ur mitt ide än.
Och vet inte om jag kommer att göra det heller.

Jag är kanske som tjuren Ferdinand som vill sitta ensam under korkeken och lukta på blommorna medans dom andra tjurarna leker och stojar.
Ja så kan det nog vara.

Nu ska jag koka mig lite kaffe, har inte kommit så långt än.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!






10 kommentarer:

  1. Godmorgon! Ja, här skiner solen idag. Ser ut som att det kommer att regna imorgon. Borde få in de torra kläderna snart också
    Ha en fin tisdag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å hos mig regnade det hela dagen.
      Det är grått idag med.

      Kram

      Radera
  2. God morgon på dig ...men skönt att göra det som faller en in 😄 här är det lite mulet idag men tror nog solen kommer snart skall vi på marknad senare bada ❤kram

    Evas blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter riktigt mysigt.
      Njut och fortsätt må gott!

      Kram

      Radera
  3. Det spöregnet hade vi behövt här i Skåne, det är snustorrt. Det kommer säkert när skolorna slutar precis som det brukar. Synd om barnen som gått och längtat.
    Jag tycker att du gör rätt som begränsar tiden vid datorn. Lägger man ihop all småtid blir det timmar, helt enkelt tidstjuv. Nu har jag en period som bloggandet och annat på nätet legat nere. Innan dess under en period begränsade jag mig. Ställde timern på 20 min två ggr om dagen. Så fortsätt du begränsa. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt om det börjar regna när skolorna slutar.
      Ja, jag tycker oxå att det känns bra att inte ha laptopen igång hela dagarna.
      Men det där går väl i perioder, antar jag.

      Kram

      Radera
  4. Oj så det regnat hos dig. Här fick vi en skur i eftermiddag men nu skiner solen igen fast det är något kallare. Om du vill vara ensam eller inte gör du som du vill tycker jag, så länge du själv mår bra så behöver du verkligen inte vara social om du inte känner för det. Det där med att vara social går ju till överdrift idag. Helt galet i mitt tycke. Jag är väldigt social men jag vill också i perioder vara helt själv annars orkar jag inte vara social.
    Ha en fin kväll eller dag beroende på när du läser det här.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är väl inne i en period då jag bara vill vara ensam, förutom med mina barn.
      Med dem fungerar jag alltid.

      Kram

      Radera
  5. Regn och mulet. Blott 11 grader har det varit utomhus idag där jag bor. Det kan vara rätt skönt att vara bortkopplad/frånkopplad från nätet /mobilen/tv:n,mm... Inte ofta jag kan vara det, men när jag får möjlighet är det gudomligt skönt för kroppen och själen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har inte heller så varmt.
      Idag är det 9 grader och fortfarande lite lätt regnigt.

      Jag har större möjlighet till ensamtid då Mini bara bor hos mig varannan
      vecka.
      Kan förstå att du skulle behöva mer av den varan.

      Kram

      Radera