fredag 27 maj 2016

Fredag...






Jag tycker att drömfångare är vackra.
Om de sen fungerar tror jag dock inte på.
Jag har tre stycken i mitt sovrum och ändå fångar dom inte upp mina dåliga drömmar/mardrömmar.
Men som sagt, dom pryder sin plats.

Klockan är ännu inte så mycket.
Vaknade innan tuppen idag men har legat kvar i sängen och försökt att somna om men det ville sig inte.
Blev tvungen att kliva upp då ryggen började värka av allt snurrande.
Så nu sitter jag här i mitt kök.
Ännu är jag ensam, Mini har inte klivit upp än men om en ca 15 minuter så går han in i duschen.
Direkt från sängen och in i duschen, det är så han börjar varje skoldag.

Efter skolan går han direkt till sin pappa, byte av boende igen.
Så jag har en ensamvecka framför mig.
Har inte så stora planer.
Ska till Hälsocentralen på Måndag och få min spruta.
Människan ringde faktiskt igår och bokade ny tid.
Där ser man, ibland fungerar det.

I övrigt har jag inga andra åtaganden så vitt jag vet just nu.

I går var en något slitig dag.
Först samtal.
Vi skrev den där VUT anmälan och sen gjorde vi en uppföljning (som skulle ha gjorts i Mars).
Jag fick 15 nya samtal, mycket bra tycker jag.
Det blev inte världens jobbigaste samtal men den där VUT grejen tog på.

Efter samtalet gick jag ner till IH men tyvärr hade min fd mentor slutat för dagen så jag missade henne.
Satt kvar en stund och pratade med den andra kvinnan som jobbar där.
Sen gick jag ner till byn och gjorde mina ärenden.
Å så blev det bussen hem och lite för tungt bärande från bussen och hem.
Det känns i nacken och axlarna idag.

Väl hemma gick jag direkt ner i källaren och startade en maskin tvätt.
Å sen kopplade jag av även om jag inte riktigt kommer ihåg vad jag pysslade med.
Men jag kom ihåg att hämta upp tvätten och hänga den i alla fall.

Mini och jag tog en kvällsfika ihop.
Alltså han fikade o'boy och macka och jag tog en slät kopp kaffe.
Vi blev sittandes i köket i flera timmar så det blev ett fint avslut på vår vecka.

Nu ska jag koka kaffe så att jag kan börja dagen på riktigt.
Å så har jag haft invägning.
Efter 18 veckor med 5:2 så är viktnedgången -18.7 kg.
Jag är så nöjd!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Förstår att det blev mycket igår! Hade en lugnare dag :) Bra med väninneträff!
    Ha en skön fredag

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är så fint med drömfångare! Men liksom dig tror jag inte på drömfångarens kraft.
    Idag kommer det inte att bli många knop gjorda för mig. Det känns som om någon har hällt extra bly i mitt blodomlopp och jag orkar knappt lyfta mina kroppsdelar. Varje steg, varje rörelse och bara det att hålla kroppen upprätt känns som ett maraton.När jag gick till en samtalskontakt ( Gick hos en sådan under flera år. Men det blev ett abrupt avslut för mig att fortsättningsvis gå till samtalskontakten när hen själv blev sjukskriven av utmattningsdepression december 2015) så var det som jag kände det väldigt tafatt kontakt under hela tiden (vilket var otur för mig) och rehabilitering var ett fint ord som aldrig kändes på riktigt. Fredagskram ♥

    SvaraRadera
  3. Grattis till viktminskningen! 😀
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej på dig du fina Milla! Tänk vad fint att det är lördag och att vi har en sol som skiner...hoppas att den gör det hos dig också...och att mardrömmarna far sin kos. Mardrömmar är inget vidare, helt överflödiga i ens liv, men sömnen är svår att påverka.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Christina

    SvaraRadera