fredag 20 maj 2016

Jag kommer med solsken till dig...






En fantastisk dag att kliva upp till.
Solen skiner och badar mitt kök i ljus.
Jag ser en klarblå himmel när jag tittar ut genom köksfönstret.
Det är verkligen ett varannan dags väder.
I går regnade det större delen av dagen.
Inte för att det gjorde mig något, jag gillar solsken men även regn.

I dag får jag hem Mini igen.
En härlig mammavecka är på uppsegling.
Ska bli så skönt att ha honom hos mig.
Saknar honom alltid när han är hos sin pappa.

Har jag tur så tittar Midi in i eftermiddag.
Det är oxå ett fantastiskt inslag, dagen blir så mycket bättre.
Jag håller tummarna för att det blir så.

Jag tog fram älgkött ur frysen igår så jag tänker göra en gryta av den.
Har inte riktigt bestämt hur jag ska krydda den men det löser sig.
Kokar potatis och serverar sallad och rödbetor till.
Jag sa till Midi igår att hon gärna får äta med oss om hon kommer hit.

I går så tog jag itu med min altan.
Vårstädning med andra ord.
Torkade alla ytor vilket verkligen behövdes.
Letade reda på vaxduken som flickorna tog bort för några år sedan, som jag brukade ha på stora bordet.
Den hade trasats sönder en del men jag klippte till den och la den på bordet.
Jag har aldrig gillat den gröna färgen på bordsskivan som min x-make en gång målade.
Brukar ha vaxduk på den men som sagt, den försvann när tjejerna fortfarande bodde hemma å igår hittade jag åt den igen.
Den som söker skola finna som det så vackert heter.

Nu måste den ligga till sig då den varit viken och inte rullad (tack tjejer).
Men det artar sig minsann.
Det börjar se riktigt trevligt ut där.
Känns bättre att sitta ute när det är fint och fräscht.

Idag mår min kropp inte bra.
Det finns nog ingenstans i den som inte värker.
Värst är nacken, axlarna och ryggslutet.
Så idag ska jag banne mig bara laga middag och ingenting annat.
Det har jag bestämt så fattar du det nu Millan?
Inget vits att förta mig mer än jag redan gjort.
Värken i kroppen kommer nog sitta i ett tag, gissar jag på.

Ha det nu så bäst alla fina!

Kramen om!






4 kommentarer:

  1. Godmorgon! JO, blev såå nöjd med frisyren igår:)
    Idag är det klädtvätt på gång här. Ska sen hämta dottern kl 13.40 o vi ska o handla till stan. Måste till apoteket. Vädret är mulet här..med lite solglimtar +9 grader just nu
    Ha en fin fredag

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får en riktigt mysig Fredagskväll!

      Kram

      Radera
  2. Tack för att du kommer med solsken! Det behövs för här regnar det. Men regnet behövs verkligen så det gör inget. Har ännu inte kommit iväg till Koster....väntar på min dotter och hennes sambo, de kommer väl om nån timme eller så sen drar vi norrut.
    Skönt att bli av med grejer och skönt att få hjälp av sin pappi.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här regnar det typ varannan dag.
      Nu har det mulnat till igen men tidigare idag var det härligt att sitta ute på min nystädade altan.

      Kram

      Radera