lördag 28 maj 2016

Lördag...







Började dagen med en stor mugg kaffe och ett jättetrevligt telefonsamtal med Älskade E.
Nu är hon och dottern hemma igen.
Alltid lika trivsamt att starta dagen på det viset.
Jag har saknat våra samtal.

Igår fick jag trevligt besök av bästa Beda.
Vi satt ute på altanen, det var ljuvligt skönt där, och drack vårt kaffe.
Fnissade och grät om vartannat.
Nu var det inte jag som grät utan Beda när hon läste ett brev som hon blev sådär rörd av.
Innan hon gick fick jag en jättekram av henne.
Hon är en så störtskön människa.
Det finns inget hos henne som jag inte tycker om, hela hon är härlig.
Och det är skönt att kunna vara sig själv precis rakt upp och ner.
Prata om jobbiga saker, skratta tillsammans, prata vårt Bedaspråk.
Umgås på ett mycket lättsamt sätt.
Jag har tur som har henne i mitt liv.

Mini kom direkt efter skolan och hämtade sina saker.
Så nu har han pappavecka.
Det är som vanligt tomt och öde här utan honom men det är som det är med det.

Mina barn kommer hit i morgon för att fira mig.
Mors dag ni vet.
Jag tänker göra lax i ugn med pressad potatis, hemgjord romsås och sallad.
Har en tårta i frysen om dom nu inte har med sig en.
Så det ska bli trevligt att ha alla barnen hos mig.

Idag ska jag däremot inte göra någonting.
Tror att jag ska lata mig framför tv;n.
Det känns som en god idé.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

16 kommentarer:

  1. Härligt med en mugg kaffe på morgonen :)
    Hoppas att lördagen blir bra o att morgondagen blir ännu bättre :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med en sån fin vän.
    Jag har också bara latat mej idag nästan. Jag har fixat lite med blommorna.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt goda vänner ska man vara rädd om, jag är tacksam för de jag har.

      Kram

      Radera
  3. Mors dag ja. Min son fyller år imorgon, så det blir att vi firar hans dag istället :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till sonen så här i efterskott.

      Kram

      Radera
  4. Det låter härligt med din vän Beda. Jag har också en sån vän men tyvärr bor vi inte längre nära varann så det får bli per telefon ibland och träffar då och då.
    Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt med sådana vänner.
      Själv har jag ju ex Älskade E som bor i Blekinge så vårt umgänge går via telefonen.

      Kram

      Radera
  5. Glad Mors dag på dig =) Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en fin mors dag tillsammans med barnen!

    Stor kram!
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas din dag blev bra med!

      Kram

      Radera
  7. Det är skönt med vänner man är sig själv med. Dom behövs.

    Ha en fortsatt fin morsdag nu.

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, sådana vänner är guld värda.

      Kram

      Radera
  8. Härligt med en lat dag, det kan behövas. Vi har haft barnbarnen här i helgen så det var inget latmansgöra, ha ha. Men det har gått jättebra. Stella var med oss till våra mammor i dag. både maken och jag har ju våra mammor kvar, min är 95 och hans är 93, så vi har lite att brås på.
    Härligt med såna vänner som man kan vara sig själv med. Stor Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig att det är lite jobb med att ha barnbarnen även om det är ett ljuvligt nöje.

      Kram

      Radera