måndag 16 maj 2016

Måndag igen...





Ånyo en ny vecka.
Det ser ut att bli en mulen dag och så ska det vara dagen lång.
Inte minsta lilla solsken syns till.
Nå vädret är som vädret är, inget jag kan styra.
Men det är vackert ute nu, det spirar och grönskar överallt.
Äntligen!

Gårdagen blev en konstig dag.
Vid sidan av mitt nutida liv befann jag mig i ett kompakt mörker som luktade dåtid.
Det var som nuet och dåtiden existerade samtidigt inom mig.
Jag gjorde sånt jag vanligen brukar göra men var liksom inte riktigt med.
Inom mig var jag någon helt annan stans.
Det kompakta mörkret jag befann mig i påverkade mig givetvis men det fick som gå jämsides med mig.
Jag bröt inte ihop men kände ett stort obehag.
Den där ångesten som greppar tag.
Det pågick hela dagen.
Minnen från förr ekar väldigt starkt.

Inatt har jag sovit väldigt oroligt.
Det tog timtal innan jag lyckades somna för obehagskänslan var så stark.
Så vaknade jag av att jag skrek rakt ut, totalt skräckslagen med ett hjärta som bultade så hårt och snabbt att jag trodde det skulle hoppa ur kroppen.
Å med tårar som rann utmed mina kinder.
Jag har ingen aning vad jag drömt, minns inte ens en liten sekvens men drömmen/maran gjorde mig fullkomligt skräckslagen.
Jag gissar på att minnena levde sitt eget liv i drömmen.

Idag känner jag mig mörbultad, som om jag gått en rond mot en ångvält.
Jag är rent psykiskt väldigt trött.
Det sista dygnet har frestat på rejält.

Jag gjorde i ordning två stora kassar med sånt som ska slängas på återvinningsstationen igår.
Jag får se om det finns ork för att jag går iväg och slänger det.
Det kanske vore skönt med en nypa frisk luft.
Nå jag får se hur denna dag utvecklar sig som.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!








15 kommentarer:

  1. Grått och mulet även hos mig. Men man får ha sol i sinnet.

    Ha en jättefin dag och kram.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Här är det halvmulet idag..inte såå varmt! Men oj vad det spirar överallt nu :) Såå härligt
    Ha nu en så bra dag du kan

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helmulet har det varit hela dagen hos mig men det går det med.

      Kram

      Radera
  3. Hej Millan! Min gamla bloggvän från Amelia! Hemsk när gamla sår blir upprivna. Jobbigt att inte få sova heller. Det är hemskt! Ta det lugnt idag och försök att komma iväg till återvinningen. Känns alltid lite bättre att komma ut! Såg dig hos Paula och hittade dig här. Annars ses vi ju på fb.

    Styrkekram!! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vad roligt att du hittade hit.
      Jag brukar kika in till dig emellanåt, även om jag inte kommenterar.

      Kram

      Radera
  4. Det är inget vidare väder här heller. Dystert och regnigt.
    Tråkigt att du hade en jobbig dag igår. Hoppas det känns bättre idag.

    Velpottan här har bestämt att fortsätta skriva i bloggen minadagarnu.blogg.se
    Saknar att skriva om vardagen.😀

    Ha enbra måndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej då vet jag vart jag hittar dig!

      Kram

      Radera
  5. Mulet och ingen sol här heller idag =( Ja fy sjutton för ångest.Det är inget man önskar någon att behöva känna. Rätt så ofta kan panikångesten komma när jag mår (som jag tror) "som bäst" Ångesten tar väldigt mycket av den lilla energin man har.
    Hoppas att du mår bättre idag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, ångesten påverkar otroligt mycket och när man inte har så mycket energi har man inga krafter kvar.

      Kram

      Radera
  6. Men va trist att du kände så o så tungt..:( hoppas det blev bättre sen och kanske kom du ut lite? ser mysigt ut på din terass kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag gick bort till återvinningsstationen och slängde det jag tänkt så jag fick en nypa frisk luft!

      Kram

      Radera
  7. usch låter tungt. När ångesten griper tag så där så finns det inte så mycket annat att göra än att bara försöka andas. Men du låter ändå mitt i allt väldigt stark, men det tar förstås en väldans massa energi, det förstår jag.
    Kram igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ångest är svår att ha med att göra.
      Jag skriver inte så ofta hur illa det verkligen är..*L*
      Kram

      Radera
  8. minna lindeb17 maj 2016 19:01

    Må faen ta all jädra ångest och skicka den åt fanders.
    Isynnerhet såndär ekande vidrig ffom the past. Ugly thing.

    SvaraRadera