måndag 23 maj 2016

Måndag...



Fjolårsbild


Ny vecka, nya utmaningar.
Eller njae så mycket utmaningar finns det nog inte för mig mer än att jag måste in till byn Onsdag, Torsdag och Fredag.
Det i sig är väl egentligen en rejäl utmaning.

På Torsdag har jag samtal och på Fredag ska jag till Hälsocentralen som det så vackert heter nu för tiden.
Det är dags för min p-spruta igen.
Inte för att det idag är särskilt besvärligt att åka in och ta den.
Jag behöver bara två per år, var sjätte månad och det är gjort i en grisblink.
Bra preventivmedel men det bästa är att slippa mens och flytningar.
Gudars så skönt det är.
Och sen är det bara gulkroppshormon man får via den.
Inga övriga hormoner.

Den är inte dyr heller, tror den ligger på 105-110 kronor/styck ungefär.
I början när jag tog den var det gratis att gå till barnmorskan för att få den.
Sen kostade det 80 kronor, därefter höjdes det till 100 kronor och nu är det gratis igen.
Jag behöver inte ens anmäla mig i receptionen utan ska bara gå ner och sätta mig på barnmorskemottagningen.

Dagen idag då.
Inga speciella planer alls.
Känner mig fortfarande mör.
Men jag ska cykla bort till närmsta butiken och köpa mjölk.
Det går mer av den varan när Mini är hos mig.

På Onsdag ska jag handla mer riktigt, då börjar nämligen pengar trilla in på mitt konto igen.
Det är ju inte så att man har det så fett ställt när man är sjukskriven direkt.
Jag ska absolut inte klaga, det finns dom som har det mycket värre än jag har det.
Jag har tak över huvudet, jag har mat att ställa på bordet, jag betalar mina räkningar, köper min medicin/läkarbesök osv.
Däremot lägger jag sällan pengar på mig själv.
För dom pengarna finns inte.
Och emellanåt är pengarna slut innan nya trillar in på kontot.
Då känns det lite surt men, men that´s life.
Jag önskar att jag kunde spara ihop till en buffert men just idag går det mesta plus, minus noll.
Och tur är att jag inte går minus längre, så har jag haft det under lång tid men nu är jag mer på fötterna igen och det känns bara bra.
Men det har varit en kamp att så att säga vända på trenden.
Resan har varit tuff för mig.
Å så är det med det.

Som vanligt är jag virrigare än virrigt.
Jag håller ju på att trappa ur den tablett jag började med i januari.
Den där skittabletten som fått mig att tappa så mycket hår.
Nå jag tittade i min agenda och upptäckte att jag i Torsdags skulle ha börjat halvera dosen igen.
Och det har jag givetvis inte haft koll på.
Så nu på morgonen så fick jag till rätt dos...suck!

Alla dessa tabletter som ska trappas in och ut gör mig knasig.
Hur ska man hålla reda på allt när jag knappt minns vad jag såg på tv i går kväll?
Ändå skriver jag upp allt som är viktigt så att jag inte ska glömma men vad gör väl det när jag glömmer att läsa det som är viktigt.
Moahahaha!

Nu ska jag klä mig och cykla iväg.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!














8 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Ha en fin måndag

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min Måndag har varit helt okej.

      Kram

      Radera
  2. Jag har också tagit p-sprutan länge, funkar jättebra. Men nu ska jag kolla upp om jag tar den I onödan, om jag kommit i klimakteriet.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja till slut måste man väl kolla det.

      Kram

      Radera
  3. Förstår att det inte är alltför fett med sjukskrivningspengar. Men kan man betala sina räkningar och äta sig mätt ....så får man va glad och nöjd. Kunde varit värre.

    Ha en fin ny vecka och kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan alltid vara värre och det är nog gott om dem som har det så.

      Kram

      Radera
  4. Medicin med biverkningar är piss! Jag skulle äta en tablett för att sova bättre, men den gav mig så mycket muskelvärk att jag knappt kunde gå, så det blev bara svårare att sova...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du ser, läkare och deras förtjusning att skriva ut tabletter.
      Har inte ätit en enda som jag inte fått kraftiga biverkningar av.

      Kram

      Radera