måndag 9 maj 2016

Måndagsmorgon...





Jag sitter återigen i mitt kök.
Dricker en kopp kaffe.
Mini äter frukost, han är på väg till skolan.
Solen skiner in i mitt kök.
Det är så där fridfullt och stilla.

Jag tittar ut och ser att björkarna börjat slå ut.
Jag ser skira ljusgröna blad.
Jag kan inte komma ihåg om det är tidigt eller inte.
Minns inte när det vanligen brukar hända.
Det är just såna skiftningar i naturen jag har svårt att upptäcka.
När jag är ute på promenad så ser jag inget särskilt, jag brukar gå i min egen lilla bubbla.
Det är bara om jag bestämmer mig för att fotografera som jag verkligen ser.
Oftast brukar Älskade E fråga, jag säger att jag inte vet och sen tittar jag och upptäcker det jag inte tidigare sett.
Nåja, det går att leva så med...

I går så tvättade jag.
Mini ville att jag skulle tvätta några av hans kläder så jag drog ihop en tvätt, gick ner i källaren och startade maskinen.
Hämtade upp den och hängde tvätten direkt.
Skönt att få sånt bortgjort direkt på förmiddagen.

Till middag lagade jag potatisgratäng.
Så hade jag tagit ut grillad fläskfilé från frysen som jag skivade tunt och serverade kallt.
Till det blev det sallad på isbergssallad, ruccola, rödlök, tomat, gurka och finskivad rädisa.
Jag hade kvar lite tsatsiki så den dukade jag oxå fram.
Det var ljuvligt gott.
Köttet otroligt saftigt trots att den legat en vända i frysen.
Till efterrätt så åt vi några kulor glass.

Efteråt var vi nöjda, mätta och belåtna.

I dag ska jag gå ut på en liten promenad.
Den blir inte så värst lång.
Tror att jag får min medicin idag så jag ska gå bort och hämta ut den på närbutiken.
Jag kanske passar på och går en extra runda om jag känner för det, vem vet?

Ha en toppendag alla fina!

Kramen om!





10 kommentarer:

  1. Godmorgon fina du! javisst har vi härliga dagar. Här är det sååå grönt. Kommer inte heller ihåg om det alltid är såhär grönt i mitten av maj. Minns i alla fall då vi kom hem med äldsta dottern 22 år sen den 4 maj så var det jättegrönt överallt!
    Idag blir det klädtvätt här, men först ska jag duscha
    Handla idag med!
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ännu inte så grönt.
      Björkarna har slagit ut men någon grön gräsmatta är inte att tala om än.

      Kram

      Radera
  2. Då åt vi nästan samma middag som ni åt igår:) visst är det härligt se hur mycket det ändras i naturen nu. Det har vi fått se hela vägen från Piteå och söderut. Så häftigt:)) Ha en fantastiskt härligt solig dag vännen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt.
      Det händer mycket i naturen nu.
      Gillas.

      Kram

      Radera
  3. God morgon :) idag skall jag fasta men dock inte utan kaffe då jag jobbar måste jag ha det :) hoppas det går bra :) låter som en bra dag för dig ju hoppas du får en skön promenad kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste hos dig att det hade gått bra så jag skriver inte Lycka till (då det är Tisdag idag).

      Kram

      Radera
  4. Det är Värkligen mycket som händer ute i naturen nu. Man ska njuta av allt.

    Gott med potatisgratäng.

    Ha en jättefin dag nu och KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, man får passa på att njuta så mycket som möjligt.

      Kram

      Radera
  5. Det är så skönt att känna marken under fötterna igen, och den där friheten att kunna gå vart som helst utan att behöva stoppas av djup snö. Alla färger är så vackra och solen har värmt så skönt sedan den första maj. Underbara, älskade vår =) Fast idag regnar det och just nu inte så varmt ute. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ljuvligt skönt att slippa snön och alla varma kläder.
      Trodde nästan inte att vi skulle få vår hos mig i år.

      Kram

      Radera