fredag 6 maj 2016

Sol idag igen...






Härligt att kliva upp och se hur solen redan skiner.
Å det gör den idag med.
Så himla skönt att det verkar ha vänt, vädret alltså.

I går när jag hade lagt mig för att vila en stund så ringde min mobil.
Det var min gamla chaufför som ville att jag skulle gå ut på altanen och där på andra sidan vägen stod han.
Så jag bjöd in honom på kaffe och så satt vi ute på min härliga altan flertalet timmar.
Det var riktigt, riktigt trevlig.
Han är en go människa, aningens bullersam och kan vara ganska så brutal i sina "sanningar", hans alltså, jag håller sällan med.
Han är en skojfrisk och gladlynt man, så det var riktigt trevligt att han hälsade på.
Om någon undrar vem han är kan jag säga att när jag gick på rehabiliteringen så var han min chaufför och skjutsade och hämtade mig varje dag.
Det är så vi lärt känna varandra.
Vi brukar aldrig ses utan prata med varandra någon gång nu och då, så jag blev glad att han hälsade på.

Resten av dagen var lugn.
Jag ringde finaste Pappelino och checkade av läget.
Hans fästmö har ju opererat bort ena sitt bröst då cancern kommit tillbaka.
Nu väntar dom på att få besked om vilken behandlingen som ska sättas in.
Å så dog hennes mamma, jag tror det var förra veckan.
Så det har varit en tung tid för hans fästmö.
Nästa helg åker dom ner för att vara med på begravningen, och träffa släkt och vänner.
Hon har sitt ursprung i Östergötland så det är dit dom ska.

På kvällen fick jag ett sms av Älskade E.
Dom satt på tåget från Köpenhamn och väntades hem vid 20 tiden.
I dag ska vi prata i telefon, inte ses, då hon bor i Blekinge, mitt Eden och jag i Norrland.
Det ser jag verkligen fram emot.
Har saknat våra dagliga samtal.
Gissningsvis är hon väldigt trött men såna är vi ju bägge två.

Nu ska jag klä mig och ta mig till byn så jag kan helghandla lite.
När jag kommer hem igen går jag in och läser "mina" bloggar som jag dagligen tittar in till.

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!







14 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Härligt med besök :) Här blir det nog att gå o helghandla idag. Tror jag får båda ungdomarna med :) Bra det!
    Ha nu en fin fredag
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att ta med ungdomarna så du får hjälp.
      Kram

      Radera
  2. Visst är det härlig att vi har så soligt och fint. Vi behöver dessa solstrålar. Men vad jag tycker synd om din pappa och hans fästmö. En del blir så drabbade tycker jag. Stackars dom. Håller tummarna att allt går bra med behandling. Ha en fin dag söta du. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättehärligt med solskenet och värmen.
      Tack, jag håller oxå tummarna för att det ska gå bra.

      Kram

      Radera
  3. Godmorgon och vilken underbar bild =) vi har utebadet nedan för och igår var det fullt där, tycker det har gått så enormt snabbt. Vad kul med besök alltid trevligt med sällskap till kaffet..Ja du den där cancern hoppas bara att allt går bra. Jag önskar dig en toppen helg och värmen lär nog hålla i sig..

    Kramar om <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, ibland är det riktigt trevligt att få besök särskilt när det är så oväntat.

      Kram

      Radera
  4. Visst är det härligt nu och så skönt med sol. Stackars henne som har så mycket att bära på, jobbigt med allt på en gång. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sol är mycket skönt, det har varit dåligt med den varan här uppe.
      Det är tufft för henne men hon har min finaste Pappelino att luta sig mot.

      Kram

      Radera
  5. Ja så härligt vi har det nu! Gäller att ta tillvara. Själv har jag varit iväg på grejer mest varje dag och nu i helgen blir det likadant. Orkar egentligen inte riktigt men....ja, man får välja helt enkelt. Jag har ju inget arbete att gå till sen när jag måste vila så det ordnar sig ändå. Idag är jag i alla fall hemma den mesta tiden och håller katten sällskap. Får dåligt samvete när jag är mycket borta.
    Ja du, så du vet också hur det är att vara fattig i Sverige. Ska vi jämföra med andra länder så har vi det ju ändå otroligt bra och det är jag djupt tacksam för. Bra att du sluppit kreditskulder, det kan bli riktigt otäckt. Numer aktar jag mig väldigt noga, rättare sagt, jag handlar aldrig på kredit numer. Sparar och sparar...så det kan dröja rätt länge innan jag kan skaffa det jag eventuellt vill ha, men det går ju ingen nöd på mig så länge jag har tak över huvudet och mat att äta. Det är faktiskt rätt bra med att vara fattig också, jag har lärt mig att äta nyttigt och väldigt ekonomiskt, för det mesta.
    Synd vi inte bor närmre varann, då hade jag bjudit över dig på en kopp kaffe!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa veckor är mer hektiska än andra och nu när det vår tycker väl de flesta om att vara ute och röra på sig, på ett eller annat sätt.
      Du får vila mellan varven.

      Ja du, nog har även jag fått lära mig att handla ekonomiskt (gjorde förvisso även det när jag levde i mitt äktenskap då vi valde att jag skulle vara hemma länge med barnen och maken jobbade, så bara en heltidslön) och koka soppa på en spik men det är som du skriver, har man tak över huvudet och mat på bordet så klarar man sig.

      Den där kaffetåren hade varit väldigt trevlig fina du!

      Varm Kram

      Radera
  6. Svar
    1. Absolut.

      Kram och tack för kommentaren.

      Radera
  7. Bästa tiden nu så härligt kram Diana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är riktigt härligt att solen skiner så klart och varmt.
      Längtar till det börjar grönska men det dröjer nog ett tag till här uppe.

      Kram

      Radera